NRD Начало
Вторник, 8 Април 2025
Начало Творчески отражения Мецосопраното Анита Рачвелишвили съди Метрополитън опера за дискриминация
2154
Творчески отражения

Мецосопраното Анита Рачвелишвили съди Метрополитън опера за дискриминация

Мецосопраното съди най-престижния американски оперен театър за това, че през януари 2023 г. В съдебните документи Рачвелишвили пояснява, че макар да е била „временно ограничена в най-високия си вокален диапазон“ след бременността си, тя вече е „готова и способна да изпълнява ролите, за които е сключен договорът“. Мецосопраното също така твърди, че Метрополитън и профсъюзът са я дискриминирали, защото е била бременна.

| 06 Април 2025, 20:00 ч.
Мецосопраното Анита Рачвелишвили съди Метрополитън опера за дискриминация
Мецосопраното Анита Рачвелишвили съди Метрополитън опера за дискриминация
Снимка © AP Photo / Kathy Willens, File

Певицата Анита Рачвелишвили съди Метрополитън опера във федерален съд в Манхатън, съобщава „Ню Йорк поуст“, който разполага с копие на съдебните документи.

Повече от 80 творби, собственост на колекционера Сашо Милчев, ще бъдат представени на изложба в Б

Михаил Йосифов & „Новините в джаза“ представят новия си втори ал

Изложба графичен дизайн на Вилиам Китанов ще бъде представена в Съюза на българските художници (С

Димитър Туджаров-Шкумбата гостува на 1 април в НАТФИЗ с „

Изложбата „Алкохол и амбалаж“ на Историческия музей в Горна Оряховица гостува в Търго

Мецосопраното съди най-престижния американски оперен театър за това, че през януари 2023 г. е анулирал всичките й ангажименти поради „влошаване на вокалните качества“. Тя е трябвало да участва между 2022 и 2025 г. в постановките на „Аида“ (Верди), „Джоконда“ (Понкиели), „Кармен“ (Бизе) и „Дон Карлос“ (Верди), а договорът е бил на стойност над 400 000 щатски долара.

В съдебните документи Рачвелишвили пояснява, че макар да е била „временно ограничена в най-високия си вокален диапазон“ след бременността си, тя вече е „готова и способна да изпълнява ролите, за които е сключен договорът“.

Мецосопраното също така твърди, че Метрополитън и профсъюзът са я дискриминирали, защото е била бременна.

В изявление грузинката добавя: „Обичах да пея на сцената на Метрополитън и очаквах с нетърпение да се върна след раждането на първото ми дете. Бях шокирана, че не ми беше дадена възможност да се възстановя и всички мои договори за следващите две години бяха незабавно прекратени без заплащане.“

„След като подкрепих Метрополитън по време на пандемията, съм, меко казано, разочарована от това отношение“, пише певицата.

Аржентинските власти са задържали служител в хотела, от чийто балкон загина вокалистът на "Уан да

Проф. Ивайло Мирчев е новият носител на Националната награда за живопис „Захарий Зограф&ldq

Дали плътта не е единствено честна към човешкото съществуване, а душата, която никой не е виждал

Владимир Иванов ще ръководи Историческия музей в Попово и през следващите пет години. Това съобщи

Община Казанлък патентова „Чудомирови празници“, съобщиха от местната администрация.

Тя отбелязва, че се е обърнала към профсъюза за подкрепа, но Американската гилдия на музикалните артисти е отказала да подаде жалба за нейния случай.

Вокалните проблеми на Рачвелишвили бяха добре отразени в социалните мрежи и в статия на „Ню Йорк таймс“ от декември 2023 г., когато тя говори по темата, а генералният мениджър на Метрополитън опера Питър Гелб призна, че я е отстранил след представление на „Аида“ през декември 2022 г.

„Беше очевидно, че тя не е същата певица – поне временно не е същата певица, която до този момент беше покорила нашата сцена така блестящо. Проведох болезнен разговор с нея в кабинета си, защото исках да го чуе от мен. Казах, че трябва да изчакаме, докато тя отново започне да пее добре, и тогава ще се радваме да се върне. Беше й трудно да приеме това“, разказа Питър Гелб. 

Анита Рачвелишвили роди своята дъщеря през ноември 2021 г. и през последните години неведнъж е споделяла за проблемите с гласа й, които започват още по време на бременността. 

През юли 2023 г. тя написа в социалните мрежи: „Имах много трудни последни няколко години! Здравето ми се влошаваше и аз се опитвах да остана силна и да продължа. В началото на юни трябваше да спра и да се погрижа за себе си! Чувствам се по-добре, лекува ме най-добрият екип от лекари и много скоро ще се върна! Ще ви разкажа историята си възможно най-скоро и ще говорим за всички проблеми, които една жена може да има. Пожелавам на всички здраве и щастие! С нетърпение очаквам скоро да се видим на сцената.“

В крайна сметка 40-годишното мецосопрано се завърна на сцената за постановката на „Русалка“ (Дворжак) през декември 2024 г. в театър „Сан Карло“ в Неапол. Тя получи възторжени отзиви, като критиците написаха, че има „властно сценично присъствие и глас, богат на нюанси“.

Припомняме, че през ноември 2016 г. Анита Рачвелишвили пя в Пловдив в спектакъл на „Кармен“ – ролята, с която тя дебютира през 2009 г. в „Ла Скала“ под диригентството на Даниел Баренбойм.

През ноември 2014 г. опероманите в София имаха възможност да гледат Анита Рачвелишвили в програмата на Метрополитън опера Met Live in HD. Тогава тя също бе в емблематичната си роля на Кармен, а на сцената й партнираха Александър Антоненко (Дон Хосе), Илдар Абдразаков (Ескамилио) и Анита Хартиг (Микаела).

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Адам Балог и Тамаш Чато представят у нас изложбата си Pars pro toto
Адам Балог и Тамаш Чато идват в София за откриването на изложбата си Pars pro toto. Тя ще бъде представена в столичната католическа катедрала „Свети Йосиф“ на 9 април ...
Кинофестивалът "Трайбека" ще бъде открит с документален филм за музиканта Били Джоел
Кинофестивалът "Трайбека" ще бъде открит с продукцията "Били Джоел: And So It Goes" - документален филм в две части на HBO за известния американски певец, музикант и композитор, съ ...
Двадесет и осмият Международен конкурс за класическа китара
Двадесет и осмият Международен конкурс за класическа китара – Кюстендил 2025, ще бъде открит на 10 април, в залата на читалище "Братство 1869". Международният музикален фору ...
Биография: Преслав Кършовски
Преслав Кършовски е един от най-добрите български графици. Това казаха в интервю от Националната галерия по повод 120-годишнината от рождението му. Той е един от създателите на га ...
Жените на Украйна в България
Фотографската изложба „Жените на Украйна в България” показва Полския институт – домакин и съорганизатор на събитието, заедно с фондацията „Открито сърце&ldq ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Мая Новоселска: Моята реалност е театърът
Сега след толкова много години разбрах, че моята реалност е театърът, искам или не искам. Това каза Мая Новоселска, която на наградите „Златен кукерикон“  бе удос ...
Пазарджишкият представителен танцов състав „Чудесия“ спечели първо място от международен танцов фестивал
Пазарджишкият представителен танцов състав „Чудесия“ спечели първо място от Международния танцов фестивал „Пловдив – древен и вечен“, съобщиха от Млад ...
Адам Балог и Тамаш Чато представят у нас изложбата си Pars pro toto
Адам Балог и Тамаш Чато идват в София за откриването на изложбата си Pars pro toto. Тя ще бъде представена в столичната католическа катедрала „Свети Йосиф“ на 9 април ...
Изложба на Марена Джингова (1939 - 2016) ще бъде показана в Галерия книжарница „София прес“
„Памет – посоки – поколения“ е заглавието на изложбата на Марена Джингова (1939 - 2016), която Съюзът на българските художници (СБХ) и галерия книжарница &b ...
Седмица на камерната музика “Константин Илиев” в Добрич
Седмица на камерната музика “Константин Илиев” ще започне на 22 април и ще продължи до 25 април в Добрич, съобщават от общинската администрация. В рамките на четири ве ...
Тикер в 02:00 ч.
Сега след толкова много години разбрах, че моята реалност е театърът, искам или ...
Начало Творчески отражения
2154
Творчески отражения

Мецосопраното Анита Рачвелишвили съди Метрополитън опера за дискриминация

Мецосопраното съди най-престижния американски оперен театър за това, че през януари 2023 г. В съдебните документи Рачвелишвили пояснява, че макар да е била „временно ограничена в най-високия си вокален диапазон“ след бременността си, тя вече е „готова и способна да изпълнява ролите, за които е сключен договорът“. Мецосопраното също така твърди, че Метрополитън и профсъюзът са я дискриминирали, защото е била бременна.

| 06 Април 2025, 20:00 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Мецосопраното Анита Рачвелишвили съди Метрополитън опера за дискриминация
Мецосопраното Анита Рачвелишвили съди Метрополитън опера за дискриминация
Снимка © AP Photo / Kathy Willens, File

Певицата Анита Рачвелишвили съди Метрополитън опера във федерален съд в Манхатън, съобщава „Ню Йорк поуст“, който разполага с копие на съдебните документи.

Мецосопраното съди най-престижния американски оперен театър за това, че през януари 2023 г. е анулирал всичките й ангажименти поради „влошаване на вокалните качества“. Тя е трябвало да участва между 2022 и 2025 г. в постановките на „Аида“ (Верди), „Джоконда“ (Понкиели), „Кармен“ (Бизе) и „Дон Карлос“ (Верди), а договорът е бил на стойност над 400 000 щатски долара.

В съдебните документи Рачвелишвили пояснява, че макар да е била „временно ограничена в най-високия си вокален диапазон“ след бременността си, тя вече е „готова и способна да изпълнява ролите, за които е сключен договорът“.

Мецосопраното също така твърди, че Метрополитън и профсъюзът са я дискриминирали, защото е била бременна.

В изявление грузинката добавя: „Обичах да пея на сцената на Метрополитън и очаквах с нетърпение да се върна след раждането на първото ми дете. Бях шокирана, че не ми беше дадена възможност да се възстановя и всички мои договори за следващите две години бяха незабавно прекратени без заплащане.“

„След като подкрепих Метрополитън по време на пандемията, съм, меко казано, разочарована от това отношение“, пише певицата.

Тя отбелязва, че се е обърнала към профсъюза за подкрепа, но Американската гилдия на музикалните артисти е отказала да подаде жалба за нейния случай.

Вокалните проблеми на Рачвелишвили бяха добре отразени в социалните мрежи и в статия на „Ню Йорк таймс“ от декември 2023 г., когато тя говори по темата, а генералният мениджър на Метрополитън опера Питър Гелб призна, че я е отстранил след представление на „Аида“ през декември 2022 г.

„Беше очевидно, че тя не е същата певица – поне временно не е същата певица, която до този момент беше покорила нашата сцена така блестящо. Проведох болезнен разговор с нея в кабинета си, защото исках да го чуе от мен. Казах, че трябва да изчакаме, докато тя отново започне да пее добре, и тогава ще се радваме да се върне. Беше й трудно да приеме това“, разказа Питър Гелб. 

Анита Рачвелишвили роди своята дъщеря през ноември 2021 г. и през последните години неведнъж е споделяла за проблемите с гласа й, които започват още по време на бременността. 

През юли 2023 г. тя написа в социалните мрежи: „Имах много трудни последни няколко години! Здравето ми се влошаваше и аз се опитвах да остана силна и да продължа. В началото на юни трябваше да спра и да се погрижа за себе си! Чувствам се по-добре, лекува ме най-добрият екип от лекари и много скоро ще се върна! Ще ви разкажа историята си възможно най-скоро и ще говорим за всички проблеми, които една жена може да има. Пожелавам на всички здраве и щастие! С нетърпение очаквам скоро да се видим на сцената.“

В крайна сметка 40-годишното мецосопрано се завърна на сцената за постановката на „Русалка“ (Дворжак) през декември 2024 г. в театър „Сан Карло“ в Неапол. Тя получи възторжени отзиви, като критиците написаха, че има „властно сценично присъствие и глас, богат на нюанси“.

Припомняме, че през ноември 2016 г. Анита Рачвелишвили пя в Пловдив в спектакъл на „Кармен“ – ролята, с която тя дебютира през 2009 г. в „Ла Скала“ под диригентството на Даниел Баренбойм.

През ноември 2014 г. опероманите в София имаха възможност да гледат Анита Рачвелишвили в програмата на Метрополитън опера Met Live in HD. Тогава тя също бе в емблематичната си роля на Кармен, а на сцената й партнираха Александър Антоненко (Дон Хосе), Илдар Абдразаков (Ескамилио) и Анита Хартиг (Микаела).

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Адам Балог и Тамаш Чато представят у нас изложбата си Pars pro toto
Кинофестивалът "Трайбека" ще бъде открит с документален филм за музиканта Били Джоел
Двадесет и осмият Международен конкурс за класическа китара
Биография: Преслав Кършовски
Жените на Украйна в България
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Април
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Тонът на времето
Мая Новоселска: Моята реалност е театърът
Под прожектора
Пазарджишкият представителен танцов състав „Чудесия“ спечели първо място от международен танцов фестивал
Творчески отражения
Адам Балог и Тамаш Чато представят у нас изложбата си Pars pro toto
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.