NRD Начало
Петък, 6 Юни 2025
Начало Цветни аспекти Вторичната виктимизация е стратегията на защитата на Жерар Депардийо
3355
Цветни аспекти

Вторичната виктимизация е стратегията на защитата на Жерар Депардийо

Пред вцепенената съдебна зала адвокатът на френския актьор Жереми Асу посочи с пръст Амели и Сара и им извика: Някой лъже тук и това не е моят клиент! По време на четирите дни на изслушванията Жереми Асу редовно вземаше на подбив тези две жени, които обвиняваха актьора в сексуална агресия на снимачната площадка на филма Les Volets verts през 2021 г. Не съм направил нищо нередно, каза адвокат Асу по телевизия Бе Еф Ем (BFM).

| 31 Март 2025, 12:11 ч.
Вторичната виктимизация е стратегията на защитата на Жерар Депардийо
Вторичната виктимизация е стратегията на защитата на Жерар Депардийо
Снимка © AP Photo / Aurelien Morissard

"Лъжкини", "продажници", "истерички", такива думи, отправени към тъжителките в процеса срещу Жерар Депардийо в Париж, спомагат показанията им да бъдат поставени под съмнение и да им бъде вменена вина, което някои юристи определят като "вторична виктимизация", предаде АФП.

Визуалната артистка Красимира Буцева и кураторът Дани Радичков ще направят „Тур без отправн

Рапърът Кендрик Ламар и певицата Сиза отново са на челна позиция в класацията за сингли "Хот 100"

Изложбата „Розата на приятелството“, която беше открита днес в Музея на розата в Каза

Музеят на хумора и сатирата в Габрово днес отбеляза 53 години от създаването си. По традиция инст

Сдружението „Независими артисти, музиканти и певци“ (СНАМП) връчва п

Пред вцепенената съдебна зала адвокатът на френския актьор Жереми Асу посочи с пръст Амели и Сара и им извика: "Някой лъже тук и това не е моят клиент!"

По време на четирите дни на изслушванията Жереми Асу редовно вземаше на подбив тези две жени, които обвиняваха актьора в сексуална агресия на снимачната площадка на филма Les Volets verts през 2021 г.

"Не съм направил нищо нередно", каза адвокат Асу по телевизия Бе Еф Ем (BFM). Според него терминът "истеричен" е използван първо срещу него от адвокатите на жалбоподателките по време на "напрегнато изслушване", което според него все пак му е позволило да "извади истината наяве" в полза на клиента си. "Аз не съм там, за да се харесвам, а за да защитавам", каза той.

За Карин Дюрию Диболт, адвокатка на Амели, процесът е "отличен пример"  за вторична виктимизация в съдебната зала. Нейната клиентка е напуснала заседанието "с усещането, че то е било по-жестоко от самото сексуално посегателство".

Вторичната виктимизация е двойно наказание за жертвите на насилие, основано на пола или на сексуално насилие, които след нападението се сблъскват с предразсъдъци, въпроси не на място и забележки, внушаващи вина, от страна на представители на правната система, която би трябвало да ги защитава.

Групите Mastodon и Fear Factory се присъединяват към тазгодишното издание на Hills of rock (25-27

Режисьорката Бина Харалампиева започна репетиции на спектакъл по романа „Време разделно&ldq

Тези карикатури са моето послание към хората и вселената. Това са послания без думи, защото карик

Ретроспективна изложба на художника Иван Белчев ще бъде показана в столичната галерия „Анел

На официална церемония Българският национален комитет на Международния съвет на музеите (ИКОМ) на

В съдебната зала "е обичайна стратегия за нападателите да обръщат вината", казва Емануел Биет. "В крайна сметка кой е виновен? Това са жертвите. Те лъжат, плетат интриги, луди са", казва председателят на организацията "Феминистки колектив против изнасилванията" (Collectif fеministe contre le viol - CFCV).

Докато процесът срещу Депардийо демонстрира тази агресивна стратегия на защита, вторичната виктимизация вече пролича по време на процеса за изнасилване в Мазан, Южна Франция, с гнева, изразен от Жизел Пелико от "унижението",  причинено от твърдението на защитата за съучастие с бившия й съпруг, който я е продавал на мъже, след като я е дрогирал.

Според Карин Дюрию Диболт, автор на книгата "Сексуални насилия: когато съдът малтретира", целта на тези агресивни пледоарии е да обезкуражат жените да подадат жалба.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Балетна и танцова школа „Бисер“ празнува с концерт 40-годишнина от създаването си
Балетна и танцова школа „Бисер“ празнува 40-годишнина от създаването си с юбилейния концерт „40 бисерни стъпки“. Събитието ще се проведе на 7 юни в Мл ...
Ралица Стоянова: Израснах с ролята на Хате във филма „Сватба"
„Много израснах с ролята на Хате във филма Сватба“, сподели актрисата Ралица Стоянова, малко след като спечели наградата за най-добра женска роля по време на дванадесет ...
Варненски младежи разказват във фотосерии за хората и местата от крайбрежието
Единадесет варненски младежи сътвориха фотографски серии, посветени на крайбрежието. Тяхната групова изложба е подредена в пространството на фондация „Аморфа“, както и ...
„Световен театър в София“ представя документалния спектакъл „96%“
През 1943 г. в Солун близо 96% от еврейската общност в града, която е била най-голямата на Балканите, е депортирана в нацистките концентрационни лагери. Представлението „96% ...
Изложба с творбите на победителите от конкурса за съвременно изкуство Most
Творби на пет български художници, победители от осмото издание на конкурса за съвременно изкуство Most, показа столичната галерия Vivacom Art Hall. Експозицията бе открита тази в ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Цветан Тончев: Фотографията е преди всичко мисловен процес
Фотографията е преди всичко мисловен процес. Не трябва да се впускаме веднага да снимаме, необходимо е да се изчака, да се обмисли. Това каза в интервю дългогодишният музеен фотог ...
Balkan Spirit Ensemble открихa фестивала "Цветовете на джаза"
Изпълненията на Balkan Spirit Ensemble откриха третото издание на джаз фестивала „Цветовете на джаза“ тази вечер на специално построената сцена на Античната улица в Ста ...
Изложба с творби на Светлин Русев и Любомир Далчев откриха в Плевен
Изложба с творби на Светлин Русев и Любомир Далчев откриха в Арт център Плевен. В нея са показани 53 произведения, които принадлежат на галерии и частни колекции. „Тази изл ...
Художниците Янко Янков и Петър Крусев подредиха обща юбилейна изложба
Художниците Янко Янков и Петър Крусев подредиха своя обща юбилейна изложба в Изложбени зали „Рафаел Михайлов“ във Велико Търново. В нея са включени 70 нови творби, съз ...
Седмият национален конкурс за млади джаз изпълнители събира таланти от цяла България
Стара Загора ще бъде домакин на Седмия национален конкурс за млади джаз изпълнители на 7 и 8 юни, съобщи Красимир Къшев, директор на Национално училище за музикални и сценични изку ...
Тикер в 11:00 ч.
Фотографията е преди всичко мисловен процес. Не трябва да се впускаме веднага да ...
Начало Цветни аспекти
3355
Цветни аспекти

Вторичната виктимизация е стратегията на защитата на Жерар Депардийо

Пред вцепенената съдебна зала адвокатът на френския актьор Жереми Асу посочи с пръст Амели и Сара и им извика: Някой лъже тук и това не е моят клиент! По време на четирите дни на изслушванията Жереми Асу редовно вземаше на подбив тези две жени, които обвиняваха актьора в сексуална агресия на снимачната площадка на филма Les Volets verts през 2021 г. Не съм направил нищо нередно, каза адвокат Асу по телевизия Бе Еф Ем (BFM).

| 31 Март 2025, 12:11 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Вторичната виктимизация е стратегията на защитата на Жерар Депардийо
Вторичната виктимизация е стратегията на защитата на Жерар Депардийо
Снимка © AP Photo / Aurelien Morissard

"Лъжкини", "продажници", "истерички", такива думи, отправени към тъжителките в процеса срещу Жерар Депардийо в Париж, спомагат показанията им да бъдат поставени под съмнение и да им бъде вменена вина, което някои юристи определят като "вторична виктимизация", предаде АФП.

Пред вцепенената съдебна зала адвокатът на френския актьор Жереми Асу посочи с пръст Амели и Сара и им извика: "Някой лъже тук и това не е моят клиент!"

По време на четирите дни на изслушванията Жереми Асу редовно вземаше на подбив тези две жени, които обвиняваха актьора в сексуална агресия на снимачната площадка на филма Les Volets verts през 2021 г.

"Не съм направил нищо нередно", каза адвокат Асу по телевизия Бе Еф Ем (BFM). Според него терминът "истеричен" е използван първо срещу него от адвокатите на жалбоподателките по време на "напрегнато изслушване", което според него все пак му е позволило да "извади истината наяве" в полза на клиента си. "Аз не съм там, за да се харесвам, а за да защитавам", каза той.

За Карин Дюрию Диболт, адвокатка на Амели, процесът е "отличен пример"  за вторична виктимизация в съдебната зала. Нейната клиентка е напуснала заседанието "с усещането, че то е било по-жестоко от самото сексуално посегателство".

Вторичната виктимизация е двойно наказание за жертвите на насилие, основано на пола или на сексуално насилие, които след нападението се сблъскват с предразсъдъци, въпроси не на място и забележки, внушаващи вина, от страна на представители на правната система, която би трябвало да ги защитава.

В съдебната зала "е обичайна стратегия за нападателите да обръщат вината", казва Емануел Биет. "В крайна сметка кой е виновен? Това са жертвите. Те лъжат, плетат интриги, луди са", казва председателят на организацията "Феминистки колектив против изнасилванията" (Collectif fеministe contre le viol - CFCV).

Докато процесът срещу Депардийо демонстрира тази агресивна стратегия на защита, вторичната виктимизация вече пролича по време на процеса за изнасилване в Мазан, Южна Франция, с гнева, изразен от Жизел Пелико от "унижението",  причинено от твърдението на защитата за съучастие с бившия й съпруг, който я е продавал на мъже, след като я е дрогирал.

Според Карин Дюрию Диболт, автор на книгата "Сексуални насилия: когато съдът малтретира", целта на тези агресивни пледоарии е да обезкуражат жените да подадат жалба.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Балетна и танцова школа „Бисер“ празнува с концерт 40-годишнина от създаването си
Ралица Стоянова: Израснах с ролята на Хате във филма „Сватба"
Варненски младежи разказват във фотосерии за хората и местата от крайбрежието
„Световен театър в София“ представя документалния спектакъл „96%“
Изложба с творбите на победителите от конкурса за съвременно изкуство Most
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Юни
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Творчески отражения
Цветан Тончев: Фотографията е преди всичко мисловен процес
Творчески отражения
Balkan Spirit Ensemble открихa фестивала "Цветовете на джаза"
Авансцена
Изложба с творби на Светлин Русев и Любомир Далчев откриха в Плевен
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.