NRD Начало
Събота, 19 Април 2025
Начало Тонът на времето Восъчни шедьоври на забравен майстор са изложени в Музея за история на изкуството във Виена
3262
Тонът на времето

Восъчни шедьоври на забравен майстор са изложени в Музея за история на изкуството във Виена

В средата на XVII в. Майсторството на този художник, който по онова време е бил изключително добре платен - с годишна заплата от 360 гулдена, докато художниците в двора получават 200 гулдена, се състои в имитирането на различни материали с восък.  В показаните 15 творби на Нойбергер се вижда колко удивително вярно моделира от восък кожата, косата, тъканите и скъпоценните камъни за своите скулптури.

| 11 Февруари 2025, 09:55 ч.
Восъчни шедьоври на забравен майстор са изложени в Музея за история на изкуството във Виена
Восъчни шедьоври на забравен майстор са изложени в Музея за история на изкуството във Виена
Снимка © Музей Аугуст Кестнер Хановер © Федерална столица Хановер, Музей Аугуст Кестнер, фотограф Детлеф Юргенс

Музеят за история на изкуството във Виена посвещава забележителна експозиция от творби на Даниел Нойбергер (1621-1680), ваятел на изящни миниатюри от восък, които същевременно са гениални материални фалшификати, тъй като малцина могат да познаят дали това е дърворезба, миниатюра от слонова кост или от метал. Затова изложбата е озаглавена „Восъкът в ръцете му. Изкуството на измамата на Даниел Нойбергер“.

Солисти в концерта на Симфониета Шумен „Любов неизказана - от барока до аржентинското танго

Театралната постановка на Театрално-музикален център Кърджали „Тайната вечеря на Дякона Лев

Едно от най-сериозните задължения на Дружеството на анималистите, флористите и научните илюстрато

Младият илюзионист Старбой Айвън избра Пазарджик, за да даде начало на националното турне на нови

Иновативният проект на Държавна опера Стара Загора “Отзвук на времето: Танц на столетията&r

В средата на XVII в. Нойбергер предизвиква сензация във виенския императорски двор с имитациите си на материали с основа пчелен восък, които използва за своите миниатюрни скулптури. Произхождащ от семейство на скулптори, които работят с восък, той пристига във Виена от Аугсбург през 1650 година на 29-годишна възраст и остава до 1663 година, като работи за император Фердинанд III и синовете му Фердинанд IV и Леополд I. „Тук разработва техника, с която става известен. Успял е да направи с восък неща, които са изглеждали невероятни“, обяснява Паулус Райнер, член на четиричленния кураторски екип.

Майсторството на този художник, който по онова време е бил изключително добре платен - с годишна заплата от 360 гулдена, докато художниците в двора получават 200 гулдена, се състои в имитирането на различни материали с восък. 

В показаните 15 творби на Нойбергер се вижда колко удивително вярно моделира от восък кожата, косата, тъканите и скъпоценните камъни за своите скулптури. Чрез примеси и пълнители той успява да фалшифицира метални и каменни релефи, както и пластики от слонова кост и дърво или да ги създаде по начин, който не би бил технически възможен с „истинските“ материали по онова време.

В изложбата имитациите се съпоставят с творби на други художници, изработени от автентичния основен материал, за да бъде разбрано постижението на Нойбергер. Имитациите заблуждават не само зрението, но и чувството за допир, тъй като художникът е адаптирал и текстурата на повърхността или теглото на творбата. „Вие сте измамени не само визуално, но и тактилно“, обобщава Райнер.

Две творби са в центъра на изложбата - не на последно място, защото са основно реставрирани и по този начин са допринесли за представянето на Нойбергер, което е първата самостоятелна изложба на твореца. Показан е цикъл от 60 сцени от „Метаморфози“ на Овидий, като всяка сцена е с размери само няколко квадратни сантиметра. Това е първата документирана творба за императорския двор. С нея Нойбергер печели 800 гулдена като за сравнение кураторът пояснява, че по онова време цената за картина е била 200 гулдена и добавя, че във Виена Нойбегер получава и осем императорски медала като признание за своето творчество. Втората творба представя алегорично изображение на смъртта на император Фердинанд III.

Тазгодишните кошници с подаръци за наградите "Оскар" отново са пълни с луксозна козметика, ваучер

Швеция, най-успешната страна, която участва на конкурса „Евровизия“, разчупва имиджа

Варненската галерия „Ларго“ представя изложба рисунки с туш и перо на Боян Янев, изве

Ако съпругата му Мария Касимова - Моасе е неговата муза, аз се радвам да бъда най-големият почита

Младежки център - Добрич обяви началото на XX Национален конкурс за рисунка - дигитална живопис и

Експозицията включва и митичен експонат - восъчна глава на Леополд I, която е част от бюст, но се предполага, че някога е била част от легендарен „императорски автомат“, споменаван в исторически източници от XVII век. Това е била фигура на императора в естествена големина, която е можела да става от трона, да върти главата и да движи очи благодарение на механизъм, разположен в нея.

Дълго време това чудо на техниката се е смятало за изгубено - разказва Райнер. Сега обаче главата е изследвана подробно - включително с помощта на компютърна томография - и са открити улики, които сочат, че тя е била част от „императорския автомат“. 

След като восъкът бива забравен като художествено средство, е забравен и Даниел Нойбергер, разказва кураторът. В днешни дни, когато съвременните художници преоткриват материала, е време да бъде преоткрит и един от ярките им предшественици.

 

 

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
В театър „София“ започнаха репетиции на „Херкулес и Авгий“
В театър „София“ започнаха репетиции на „Херкулес и Авгий“. През 2013 година Ивайло Христов прави свой сценичен вариант на мита, който взима режисьорът ...
Мустафа Чаушев ще изнесе концерт с дъщеря си в родния си град
Мустафа Чаушев ще изнесе безплатен концерт заедно с дъщеря си Ажда Чаушева на 23 април в Драматично-кукления театър „Васил Друмев“, съобщиха от пресцентъра на общинскат ...
Рецитал на Хасан и Ибрахим Игнатови ще се състои в Габрово
Разградска филхармония "Димитър Ненов" ще представи рецитал на Хасан и Ибрахим Игнатови на 22 април в Габрово, съобщават организаторите.  Близнаците са млади български пианис ...
Албум на „Нирвана“, подписан от всички членове на музикалната група, беше продаден за 18 600 британски лири
Изключително рядка обложка на албума Nevermind на музикалната група „Нирвана“, подписана от всички членове на групата, беше продадена за 18 600 британски лири, съобщи Б ...
Давидо - любимият афробийтс изпълнител на крал Чарлз Трети, издава нов албум
Американско-нигерийският певец Давидо - афробийтс звездата с милиони почитатели по света, сред които е и крал Чарлз Трети, издава нов албум, предаде АФП. С тавата си 5IVE изпълнит ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Групата Those Damn Crows оглавява британската класация за албуми
Рок групата Those Damn Crows оглавява британската класация за албуми с продукцията си God Shaped Hole, съобщи на сайта си официалната компания, която следи продажбите и съставя чар ...
Постерна изложба, представяща чудотворни икони, е подредена в Перник
Постерна изложба, представяща чудотворни икони, е подредена в Мемориала на миньорския труд в Перник, съобщиха от пресцентъра на Община Перник. Експозицията е дело на Държавния кул ...
Кьолнската катедрала става по-екологична с ново осветление
Кьолнската катедрала ще заблести в нова, енергийно ефективна светлина от неделя вечерта, тъй като повече от 700 LED лампи ще заменят халогенните, които досега осветяваха архитектур ...
Новият филм "Междузвездни войни" с Райън Гослинг ще излезе през 2027 г.
Актьорът Райън Гослинг ще участва в нов филм от поредицата "Междузвездни войни", който ще излезе в киносалоните през май 2027 г., съобщиха Ройтерс и ДПА, позовавайки се на "Лукасфи ...
Спектакълът „Пиано на Луната“ отбелязва пет години от премиерата си
Спектакълът „Пиано на Луната“ по мотиви от Валери Петров отбелязва пет години от премиерата си. Юбилейното 46-о представление е на 23 април, съобщават от театър &bdquo ...
Тикер в 22:00 ч.
Рок групата Those Damn Crows оглавява британската класация за албуми с продукция ...
Начало Тонът на времето
3262
Тонът на времето

Восъчни шедьоври на забравен майстор са изложени в Музея за история на изкуството във Виена

В средата на XVII в. Майсторството на този художник, който по онова време е бил изключително добре платен - с годишна заплата от 360 гулдена, докато художниците в двора получават 200 гулдена, се състои в имитирането на различни материали с восък.  В показаните 15 творби на Нойбергер се вижда колко удивително вярно моделира от восък кожата, косата, тъканите и скъпоценните камъни за своите скулптури.

| 11 Февруари 2025, 09:55 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Восъчни шедьоври на забравен майстор са изложени в Музея за история на изкуството във Виена
Восъчни шедьоври на забравен майстор са изложени в Музея за история на изкуството във Виена
Снимка © Музей Аугуст Кестнер Хановер © Федерална столица Хановер, Музей Аугуст Кестнер, фотограф Детлеф Юргенс

Музеят за история на изкуството във Виена посвещава забележителна експозиция от творби на Даниел Нойбергер (1621-1680), ваятел на изящни миниатюри от восък, които същевременно са гениални материални фалшификати, тъй като малцина могат да познаят дали това е дърворезба, миниатюра от слонова кост или от метал. Затова изложбата е озаглавена „Восъкът в ръцете му. Изкуството на измамата на Даниел Нойбергер“.

В средата на XVII в. Нойбергер предизвиква сензация във виенския императорски двор с имитациите си на материали с основа пчелен восък, които използва за своите миниатюрни скулптури. Произхождащ от семейство на скулптори, които работят с восък, той пристига във Виена от Аугсбург през 1650 година на 29-годишна възраст и остава до 1663 година, като работи за император Фердинанд III и синовете му Фердинанд IV и Леополд I. „Тук разработва техника, с която става известен. Успял е да направи с восък неща, които са изглеждали невероятни“, обяснява Паулус Райнер, член на четиричленния кураторски екип.

Майсторството на този художник, който по онова време е бил изключително добре платен - с годишна заплата от 360 гулдена, докато художниците в двора получават 200 гулдена, се състои в имитирането на различни материали с восък. 

В показаните 15 творби на Нойбергер се вижда колко удивително вярно моделира от восък кожата, косата, тъканите и скъпоценните камъни за своите скулптури. Чрез примеси и пълнители той успява да фалшифицира метални и каменни релефи, както и пластики от слонова кост и дърво или да ги създаде по начин, който не би бил технически възможен с „истинските“ материали по онова време.

В изложбата имитациите се съпоставят с творби на други художници, изработени от автентичния основен материал, за да бъде разбрано постижението на Нойбергер. Имитациите заблуждават не само зрението, но и чувството за допир, тъй като художникът е адаптирал и текстурата на повърхността или теглото на творбата. „Вие сте измамени не само визуално, но и тактилно“, обобщава Райнер.

Две творби са в центъра на изложбата - не на последно място, защото са основно реставрирани и по този начин са допринесли за представянето на Нойбергер, което е първата самостоятелна изложба на твореца. Показан е цикъл от 60 сцени от „Метаморфози“ на Овидий, като всяка сцена е с размери само няколко квадратни сантиметра. Това е първата документирана творба за императорския двор. С нея Нойбергер печели 800 гулдена като за сравнение кураторът пояснява, че по онова време цената за картина е била 200 гулдена и добавя, че във Виена Нойбегер получава и осем императорски медала като признание за своето творчество. Втората творба представя алегорично изображение на смъртта на император Фердинанд III.

Експозицията включва и митичен експонат - восъчна глава на Леополд I, която е част от бюст, но се предполага, че някога е била част от легендарен „императорски автомат“, споменаван в исторически източници от XVII век. Това е била фигура на императора в естествена големина, която е можела да става от трона, да върти главата и да движи очи благодарение на механизъм, разположен в нея.

Дълго време това чудо на техниката се е смятало за изгубено - разказва Райнер. Сега обаче главата е изследвана подробно - включително с помощта на компютърна томография - и са открити улики, които сочат, че тя е била част от „императорския автомат“. 

След като восъкът бива забравен като художествено средство, е забравен и Даниел Нойбергер, разказва кураторът. В днешни дни, когато съвременните художници преоткриват материала, е време да бъде преоткрит и един от ярките им предшественици.

 

 

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
В театър „София“ започнаха репетиции на „Херкулес и Авгий“
Мустафа Чаушев ще изнесе концерт с дъщеря си в родния си град
Рецитал на Хасан и Ибрахим Игнатови ще се състои в Габрово
Албум на „Нирвана“, подписан от всички членове на музикалната група, беше продаден за 18 600 британски лири
Давидо - любимият афробийтс изпълнител на крал Чарлз Трети, издава нов албум
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Април
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Калейдоскоп
Групата Those Damn Crows оглавява британската класация за албуми
Авансцена
Постерна изложба, представяща чудотворни икони, е подредена в Перник
Творчески отражения
Кьолнската катедрала става по-екологична с ново осветление
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.