Варненското сдружение „Наш свят“ представя културно-историческото наследство на града чрез театрален спектакъл. Проектът, наречен „Варна през вековете“ е създаден от драматурга и режисьор Ива Панева, която е директор на организацията, и е подкрепен от Фонд „Култура“ на Община Варна.
Четирима артисти представят творбите си в павилиона на Венеция на Венецианското биенале на изкуствата тази година. Като град домакин на престижния форум, Венеция има свой отделен павилион за показване на изкуство в рамките на биеналето. Тази година със свои творби в него се представят Сафет Зек, Пиетро Руфо, Виторио Марела и Франко Арминио.
ИДЕЯТА
По думите на организаторите Венецианският павилион има за цел да изследва състояние, което не е географско, не e езиково, не e социално, а емоционално, в търсене на себе си и неговата сантиментална пълнота.
„Да си у дома несъмнено е чувство, свързано с едно или няколко места, където се чувстваш свободен да бъдеш себе си. Проектът избира езиците на поезията и живописта, в които посетителите могат да се потопят: както в реалния живот, всеки детайл има своя собствена причина. Навлизането в из
Три виртуозни концерта на Бах ще звучат на 17 ноември в зала „България", в изпълнение на цигуларките Божидара Кузманова и Зорница Иларионова, които за първи път ще излязат заедно на една сцена. Диригент на вечерта е маестра Диана Илкоска, съобщават от Софийската филхармония.
Програмата включва Концерт за цигулка и оркестър №1 в ла минор, BWV 1041, Концерт за цигулка и оркестър №2 в ми-мажор, BWV 1042, и Концерт за две цигулки и оркестър в ре минор, BWV 1043.
„Макар да не е бил лишен от благоволението на кралския двор и лично на Фридрих Велики, един от най-големите композитори на всички времена Йохан Себастиан Бах е малко известен приживе и малко публикуван. Първият инструмент, който Бах изучава в най-ранните си години, е цигулката – взима уроци от баща си до 10-годишната си възраст, к
Тази вечер е 14-ият фестивал за поп и рок музика „София“, в подкрепа на българската музика и общественозначими каузи, съобщават организаторите. Зала 1 на НДК е домакин на събитието, в навечерието на празника на столицата.
За призовите места тази година се състезават 14 нови песни. И този път селекционна комисия, съставена от утвърдени автори на музика, текст и аранжимент и представители на радиостанции, изпита „затруднение“ при избора на песните, посочват от екипа на фестивала.
Песента на публиката се избира от зрителите, слушателите и публиката. Тя може да бъде подкрепена с есемес на единен дарителски номер 17 777 с текст DMS BUDNI + съответния номер на песен (напр. DMS BUDNI 1, DMS BUDNI 2, DMS BUDNI 3 и т.н. до 14). Средствата от приходите от гласуването с есемес са в полза на благотворителната кампания
Целта на фестивала Open Buzludzha е да подкрепи опазването на монумента на връх „Бузлуджа“ и да създаде обществена подкрепа и разбиране на необходимостта от това опазване.
Това каза в интервю арх. Дора Иванова, основател и управител на фондация „Проект Бузлуджа“, които за четвърта година са организатори на музикалния фестивал.
Дом-паметникът на Българската комунистическа партия е една противоречива сграда от близкото минало, която обаче има световна известност и огромен потенциал да бъде развита, стига хората да го видят, смята тя.
Арх. Иванова напомни, че сградата има статут на паметник на културата от национално значение. Фестивалът показва именно потенциала на монумента, разказва историята и създава новите спомени с новото изживяване на това какво паметникът „Бузлуджа“ може да бъде, посочи тя.
По думите и Open Buzludzha е място за
Днес Марчело Мастрояни, изнервеният "латинолюбовник", символ на мъжественост в италианското кино, беден младеж и беглец от нацистки трудов лагер през Втората световна война щеше да навърши сто години.
Си Ен Ен припомня склонността на тосканеца да бъде откровен и скромен, дори малко в повече, отколкото се очаква от филмова звезда.
"Аз изобщо не съм пристрастен към секса", казва Мастрояни пред американска телевизионна публика, докато е на върха на кариерата си. И припомня, че режисьорът Федерико Фелини го наема за култовия филм "Сладък живот" (1960 г.), "защото имам ужасно обикновено лице".
Марчело Мастрояни е роден на 28 септември 1924 г. в семейството на дърводелец. Скромното положение на фамилията принуждава баща му да прекрати образованието на момчето още на 14 години и да го изпрати на работа. Марчело работи каквото му попадне в Рим – истински герой на
Сдружението съществува от 1999 г., но в първите години се занимава повече с младежки проекти, разказа Панева. Тя се включва в работата му през 2011 г. и започва да развива и театрална дейност.
Последният им проект „Варна през вековете“ популяризира културно-историческото наследство чрез театрален спектакъл, създаден от Панева, и аудио-тур из местни забележителности, свързани с историята на древния Одесос, като Епископската базилика и Римските терми. В представлението участват певицата Венера Мелеки, актьорът Петко Каменов и 10-годишната Ема Маркова, които разиграват сцени, вдъхновени от миналото, в близост до историческите места. Разхождайки се, зрителите слушат текст, подготвен в сътрудничество с историка Александър Минчев. По думите на Панева в туровете са се включили около триста души на различна възраст, като сред тях е имало и варненци, които не са посещавали досега някои от забележителностите. По проекта е гостувал театър „Скампи“ от остров Крит, който също е представил театрална разходка в централната част на Варна.
От сдружението организират и работилници, наречени „Одесос в миналото - Варна сега“, в които досега са участвали над петдесет младежи. Чрез театрални игри те са опознали историческите места в централната част на Варна. Заедно с екипа на сдружението са разработили и тематична настолна игра, която в момента се оформя като дизайн и предстои да бъде издадена. Панева се надява проектът да достигне и до варненските училища, където чрез играта децата да бъдат запознати с миналото на своя град.
Ива Панева е завършила актьорско майсторство в НАТФИЗ „Кр. Сарафов“ в София, след което няколко години живее в Южна Африка, където се занимава с кино и телевизия. Създава драматургични и сценични произведения, които имат образователен и познавателен характер, предлагат задълбочаване в историята. Автор е на пиесата „Джуджи в Космоса“, която е поставяла в театър „Наш свят“ през 2013 г. и на сцената на Драматичен театър „Йордан Йовков“ в Добрич през миналата година. Реализира и съвместни сценични проекти с автори от Япония и Австрия. Панева е издала книга „Театърът като терапия“, която включва нейните разработки и изследвания за прилагането на сценичното изкуство като метод за работа с деца и младежи с дислексия и специални потребности или от аутистичния спектър, както и за превенция срещу антисоциално поведение.
Не може върху фалшификати да се гради история, каза нумизматът проф. Иля Прокопов . По неговите думи, влиянието на фалшифицираните древни монети и други предмети върху бъдещето на културния живот и тяхната тежест "замърсяват" историята. „Утре могат да възникнат страхотни проблеми между човешки общности, между държави“, каза още експертът.
Тази вечер се състоя лекция на тема „Фалшификати и фалшифициране на древни монети и предмети в България“ в Националния етнографски музей. Професор Прокопов дискутира темата за фалшифицирането на археологическите находки заедно с проф. Диляна Ботева-Боянова, преподавател в Софийския университет „Свети Климент Охридски“ (СУ).
Фалшифицирането като международен проблем
„Проблемът с фалшифицирането на историята е проблем, който изобщо не е наш национален, регионален,
Американските награди за кънтри музика пропуснаха албума на Бионсе Cowboy Carter, съобщи АФП.
Номинациите за наградите бяха обявени в понеделник. 43-годишната Бионсе не получи номинация.
Критиката само ме стимулира да изляза от собствените си граници, написа певицата в Инстаграм.
Родената в Хюстън Бионсе стана първата чернокожа певица, оглавила американските класации на кънтри музика.
Наградите за кънтри музика ще бъдат връчени на 20 ноември в Нашвил. Не е изненадващо, че Асоциацията за кънтри музика проявява снобизъм, коментира "Ню Йорк таймс" по повод отсъствието на Бионсе сред номинираните на за нй-добър аблум. Тези, които са искали да чуят посланието и музиката на Бионсе, са я чули, се казва в коментар на "Ролинг стоун".
Благодаря ти, Бионсе, за това, че ни предложи един от най-новаторските албуми на всички времена, написа
Румен Статков подрежда нова изложба в галерия „Нирвана“.
Експозицията е озаглавена „Танц“ и ще бъде открита на 17 октомври, съобщават организаторите.
От екипа отбелязват, че експозицията е част от цикъла „Капризен вихър от щрихи".
„Уловени мигове от движението на фигури, съществуващи в мрежата. В нашето съзнание танцът и движението са неразривно свързани. Движението е нематериално състояние на материята. Миг от живота ни. И тъй като нещо, което се движи е живо - да го приемем, като знак за живот. Живот, който можем да превърнем в свой красив танц с ритъма на разума и любовта“, казват те.
Румен Статков е роден през 1961 г. в Бургас. Завършва Художествената гимназия в София, а през 1990 г. и Художествената академия при проф. Петър Чуклев. Рисува живопис, стенопис, стъклопис, графика, пастел, акварел, моли
Българският филм "Гунди - Легенда за любовта", разказващ историята на футболиста Георги Аспарухов, вече трета седмица продължава да е на върха на зрителския интерес, сочат обобщените данни от киносалоните.
За това време разказа за живота на великия футболист от началото на 18-те му години до трагичната му гибел са гледали 397 925 зрители, а приходите са 5 423 187 лева, като по този показател филмът вече надмина общия приход от български ленти за миналата година.
На втора позиция е "Венъм: Последният танц" с Том Харди в главната роля. Битката между Еди Брок и симбиотът Венъм с Ксенофаг са гледали вече 63 591 зрители, а приходите за двете седмици у нас са 957 144 лева.
Трета позиция заема анимацията "Дивият робот", която е вече месец по екраните. Пътешествието на 7134-Роз из необитаемия остров, на който попада след корабокрушение и общуването й със заобикалящия я
Недко Солаков представя изложбата „Случайна шарения“ в столичната галерия „Сариева“.
Експозицията се открива на 11 октомври в пространството на Sareiva/Gallery в София.
„След „Сантиментална изложба“ (заедно с Димитър Солаков и Митьо Солаков), 2013, „Природа“, 2016 и „(почти) Картини“, 2019, това е четвъртата експозиция, която Недко Солаков прави заедно с галерията и първата в пространството в София. Художникът е участвал в редица други инициативи и изложби на галерията и е представляван от нея от 2014 г. Макар галеристите добре да познават подхода, работата и контекста около Солаков, се оказва, че той винаги има с какво да ги изненада“, разказват домакините на изложбата.
Те посочват, че Недко Солаков е прочут в света на съвременното изкуство със своите истории, които разказва чрез ри