NRD Начало
Петък, 22 Ноември 2024
Начало Цветни аспекти Боил Банов: Недоверието е чумата на днешния ден
2716
Цветни аспекти

Боил Банов: Недоверието е чумата на днешния ден

Недоверието е чумата на днешния ден – недоверието между гражданина и властта, недоверието в семейството, недоверието между поколенията. Това казва Боил Банов, който е режисьор на премиерния спектакъл „Чумата“ в Сатиричния театър. Пиесата на Джордже Кокош разказва история за обикновения човек, който се сблъсква с администрацията перманентно. Действието се развива в Румъния, но би могло да е и в България, и в Сърбия идентично, това е и европейска история, и световна, допълва Банов: „Защото проблемът на малкия човек, който има своите цели и задачи, държавата и администрацията, която също имат своите цели и задачи – това е перманентен сблъсък, който важи за целия свят“

| 05 Ноември 2024, 15:38 ч.
Боил Банов: Недоверието е чумата на днешния ден
Боил Банов: Недоверието е чумата на днешния ден
Снимка © Даниел Димитров

Недоверието е чумата на днешния ден – недоверието между гражданина и властта, недоверието в семейството, недоверието между поколенията.

Китара на музиканта Ноел Галахър от групата „Оейзис“ бе продадена на търг от аукционната къща „Пропстор“ за 226 800 британски лири, предаде АФП. През 1997 г. той казва, че това е най-добрата китара в света.

Музикалният инструмент е Silver Sparkle Gibson Les Paul Florentine, като Ноел Галахър записва с него третия албум на „Оейзис“ - Be Here Now, през август 1997 г. Китарата е изработена специално за него в работилницата на „Гибсън“. „Това е най-добрата китара в света“, казва музикантът в интервю за списание „Спин“ през 1997 г. 

През август братята Галахър - Лиъм и Ноел, обявиха, че групата им „Оейзис“ ще се събере за турне през лятото на 2025 г. Завръщането на групата от 90-те години на миналия век предизвика огромен ентусиазъм сред феновете им. Билетите за концертите бяха разграбе

Рок и метал фенове се събраха днес на седмо издание на рак-фестивала September Sun 2024, което започна в градския парк “Св. Георги” в Добрич.

Фестивалът привлече фенове от цялата страна. Той се провежда две вечери, с богата музикална атмосфера.

Тази година водеща бе познатата за феновете Jenny Jo. Първи на сцената се представиха музикантите от група CARTWHEEL, които изненадаха публиката с рок песен, звучаща етно в ритъма на ръченица. Тази вечер на сцената свирят и групите OxOO, Electric Dragon и BulGoreA. Кулминацията на вечерта е хедлайнерът Enthrallment.

Освен на музиката, посетителите се наслаждават на кулинарни щандове, барове и различни активности. Входът за фестивала е свободен. 

September Sun продължава и утре, когато на сцената ще излязат групите People Of Maha, Blood ZONE, GASP и FRANKIE. Вечерта ще завърши с хедлайнерите от WI

Актрисата и носителка на "Оскар" Кейт Бланшет се завръща на лондонска театрална сцена с ролята на Аркадина в "Чайка" на Чехов, съобщи "Варайъти".

Постановката ще се играе в продължение на шест седмици в лондонския театър "Барбикан" от февруари 2025 г. Бланшет за последно се изявява на сцената му през 2012 г. 

Освен Кейт Бланшет актьорският състав на новата постановка на "Чайка" включва Том Бърк, с когото актрисата наскоро работи над предстоящия трилър "Black Bag" на режисьора Стивън Содърбърг. 

Преди две години в друга постановка на "Чайка" на театралната сцена в Лондон участва актрисата Емилия Кларк, прочула се с ролята си в хитовия сериал "Игра на тронове". 

Кейт Бланшет за последно е играла на лондонска сцена в постановка на When We Have Sufficiently Tortured Each Other на Националния театър през 2019 г., непосредствено преди

Дамиано Давид - вокалистът на италианската група "Монескин", която спечели песенния конкурс "Евровизия" през 2021 г., издаде първия си самостоятелен сингъл, предизвиквайки опасения сред феновете за оцеляването на квартета, предаде АФП.       Наличен в няколко платформи, сингълът Silverlines е плод на сътрудничеството на певеца с американските изпълнители Сара Хъдсън и Ферас, както и с британския рапър и продуцент Лабиринт.        Дамиано Давид, чиито сценични изпълнения и парти нощи с басистката Виктория Де Анджелис подхранват знойната репутация на групата, сякаш признава в това меланхолично парче, че е навлязъл в по-спокоен период от живота си.

"Тази песен е много специална за мен. Избрах я естествено като начало на тази нова глава в творческия ми живот и искрено се надявам, че хората са готови да поемат на това пътешествие с мен",

Международен фестивал на танца Bulgarian Open Dance Art Festival ще се състои на 24 и 25 август в Правец.

Това съобщават организаторите от клуба по спортни танци „Паричкова – Денс Тийм“ в София.

По думите им участие във форума ще вземат над 250 представители от Гърция, Република Северна Македония, Сърбия и България.

За гости на фестивала са поканени Алесия Пекия от Италия  и Алесандра Влад от Испания. Двете ще изнесат лекции в уъркшоп на 25 август, като ще представят последни тенденции в развитието на спортните танци.

Алесия Пекия ще говори за латиноамериканските танци и тяхното развитие, а Алесандра Влад ще изнесе лекции за взаимосвързаността на пасо добле с фламенко танца.

Лекция ще изнесе още Кристина Славчева – Пебълс, като сред акцентите ще бъдат тенденциите в хип-хопа.

Това казва Боил Банов, който е режисьор на премиерния спектакъл „Чумата“ в Сатиричния театър.

Пиесата на Джордже Кокош разказва история за обикновения човек, който се сблъсква с администрацията перманентно. Действието се развива в Румъния, но би могло да е и в България, и в Сърбия идентично, това е и европейска история, и световна, допълва Банов: „Защото проблемът на малкия човек, който има своите цели и задачи, държавата и администрацията, която също имат своите цели и задачи – това е перманентен сблъсък, който важи за целия свят“. 

В представлението има много нелепи ситуации, които са много смешни, по думите на режисьора.

„Всичките наши образи са поставени под напрежение и трябва да взимат решения, а не просто да говорят. В този смисъл се получават изключително различни, интересни, динамични ситуации. Има я гледната точка и на властта, и на администратора, който е между властта и човека, и човекът, който се бори за своите си права – прав или не“, казва още Боил Банов.

Преводът на „Чумата“ е на Аглика Олтеан. Драматург е Богдана Костуркова. Сценографията в „Чумата“ е на Юлияна Войкова-Найман. Музиката е на Мартин Каров. Ролите се изпълняват от Божидар Мицев, Деница Даринова, Кирил Бояджиев, Георги Спасов и Петър Калчев

Майката на покойната операторка Халина Хъчинс бойкотира световната премиера на филма „Ръжда“ на филмов фестивал в Полша в сряда, казвайки, че смята това за опит на Алек Болдуин „несправедливо да се възползва“ от смъртта на дъщеря й, предаде Асошиейтед прес. 

Премиерата на уестърна е на Международния фестивал за операторско майсторство Energa Camerimage в полския град Торун три години след като Хъчинс бе застреляна на снимачната площадка.

Болдуин изпълнява главна роля и е съпродуцент на филма „Ръжда“. Той насочва пистолет към операторката Халина Хъчинс по време на репетиция на снимачната площадка край Санта Фе през октомври 2021 г. Пистолетът гръмва и я убива, като ранява режисьора Джоел Соуза. Болдуин твърди, че е дръпнал ударника, не и спусъка, а пистолетът е стрелял. 

Премиерата на филма бе посветена на Хъчинс. &b

Боряна Хаджиминчева – Бод представя първата си самостоятелна изложба „Подир нишката“.

Експозицията ще бъде подредена в галерия „Ателие 28“ от 1 до 10 октомври, съобщават организаторите.

Изложбата включва 20 творби в областта на съвременната бродерия.

Експонатите представляват минималистични творби, улавящи онази невидима част у човека, която като приказна нишка го води в живота - понякога с  вдъхновение, а друг път със съмнения. Тя се явява в противовес на общоприетото и рутината. Усеща се като осъзнато пътуване с цел промяна на настоящето, оглеждащо се с надежда в бъдещето, отбелязват от екипа.

„Подир нишката“ е резултат от моята страст да бродирам и от търсенията и изследването на вътрешния ми свят. Всяка от творбите в изложбата е следа, оставена от мои размисли и емоции", казва авторката. „Наблюден

Чрез колекция от над 5500 захарчета млада жена от Търговище съхранява отношението и любовта на близки и приятели към себе си. Александрина Ангелова е родена в Търговище, но от 15 години живее със семейството си в Пловдив. В родния град се ражда хобито й – да събира захарчета, а в града под тепетата и с годините бройката постепенно расте, благодарение на подкрепата на запознатите със заниманието й, казва тя .

Още от детските си години  34-годишната днес Александрина се запалва по събирането на захарчета. „Започнах случайно. Всички деца събираха салфетки и ароматизирани картинки - по онова време това беше модерно. Аз исках да си измисля нещо различно и на шега започнах със захарчета“, спомня си Александрина. 

Младата жена разказва, че първоначално майка й е била най-активна в попълването на колекцията. „Спомням си, че си взимаше кафе от

В момента се работи по заснемането на късометражен филм по един от последните разкази на Алек Попов – „Пътят на охлюва“.

Това обяви в Созопол Деляна Манева, сценарист и негова съпруга, по време на среща разговор, посветена на творчеството му.

Срещата с надслов "В памет на Алек Попов" се проведе в рамките на 40-ото издание на Празниците на изкуствата „Аполония“. Манева съобщи, че се работи и по екранизацията на романа „Мисия Туран“, както и по филмов проект на книгата „Сестри Палавееви“.  

Тя разказа за работата на творческия тандем по екранизация на текстовете. „При адаптирането на творбите на Алек е много трудно да изхвърлиш нещо. Всичко се допълва. Ако премахнеш една част, все едно следващото губи своя смисъл“, каза тя. „За Алек беше важно едновременно да бъде верен на времето си, но

Авторският спектакъл "Петък вечер" ще бъде представен в Перник на сцената на Общинския драматичен театър "Боян Дановски".

За това съобщават организаторите на комедийното представление в официалната му страница във Фейсбук. 

В ролите са известните актьори Павел Иванов, Стоян Дойчев, Филип Буков и Христо Пъдев. 

Героите на пиесата са четирима млади мъже, на които все по-рядко се удава възможността да се забавляват. Петък вечер за тях се е превърнала в една от най-смелите им мечти. Четиримата актьори влизат в различни роли, през които показват как може да мине една петък вечер - от подготовката за излизането до намирането на вратата на дома и уцелването на ключалката на следващата сутрин. 

Режисьор на спектакъла е Ивайло Ненов. Автори са Ваня Георгиева и Николай Ангелов. Александър Деянов-Skiller е композитор на музиката и аудио еф

Режисьорът Боил Банов , в разговор с Даниел Димитров – за неизвестния автор на „Чумата“, за чумата и театъра, за селския живот и властта, и за чумата на днешния ден.

 И още: Локална или универсална е тази пиеса, и наложи ли се да бъда адаптирана или дописвана? На какво ще се смее публиката? Трябва ли по време на чума да търсим под вола теле?

Джордже Кокуш е неизвестен на софийската сцена автор. Как се появи той в Сатирата?

- Той е румънски актьор – много приятен млад човек. Влязъл е в полезрението на Сатиричния театър с някои от неговите пиеси по време на гостуването му на фестивал в Силистра. По принцип, пише за по-млади хора, за тийнейджъри. Това е първата му пиеса в по-друг ракурс, която обхваща по-социални проблеми.

Пиесата е много интересна, тъй като носи характерния за румънските актьори, писатели и режисьори вглъбен поглед – много краен и категоричен. Те поставят проблемите ярко, директно, незавоалирано, ударно и директно, и с много чувство за хумор, в същото време.

„Чумата“ разказва история за обикновения човек, който се сблъсква с администрацията перманентно. 

Локална или универсална е тази пиеса, наложи ли се да я адаптирате или дописвате?

- Тя е универсална, въпреки че съм дописал една голяма част, поради което влязох в диалог с автора. Обясних му какво искам да направя – да въведа още един персонаж, който да вдигне конфликта от гражданина и администрацията – във високото ръководство, в министъра. Тоест, ние уголемихме нещата, стана много интересно. Той се съгласи, даде ми това право съвсем официално.

В този смисъл, историята е локална. Тя се развива в Румъния, но би могла да се развива и в България, и в Сърбия идентично, но е и европейска история, и световна. Защото проблемът на малкия човек, който има своите цели и задачи, държавата и администрацията, която също имат своите цели и задачи – това е перманентен сблъсък, който важи за целия свят. 

Какво е общото между чумата и театъра?

(Смее се – бел. а.) Крайността. Театъра е крайно изкуство, съвършен модел на сблъсъка, на върха на айсберга. Театърът не се занимава с дребни неща. И чумата е такова помитащо нещо. 

Какво е общото между селския живот и властта?

- Идентични са. Властта произлиза от хората и от земята, и колкото и да изглежда далечна, странична и различна, тя е много пряко свързана с устоите на съществото. Така че всъщност идентичността е голяма – между властта и селския живот. Всички произтичаме от едно и също място. Нашите животи се развиват по различен начин, в различен момент, но същността е една и съща, и това е една от темите в пиесата. 

И това, може би, ще предизвиква смях. На какво друго ще се смее публиката?

- Има много нелепи ситуации, които са много смешни. Всичките наши образи са поставени под напрежение и трябва да взимат решения, а не просто да говорят. И в този смисъл се получават изключително различни, интересни, динамични ситуации. Има я гледната точка и на властта, и на администратора, който е между властта и човека, и човекът, който се бори за своите си права – прав или не.

Трябва ли по време на чума да търсим под вола теле?

- Човекът така е устроен – да не вярва. Това е от далечни времена. Не вярва, че има чума, не вярва, че има проблем. Счита, че той ще го заобиколи, ще го подмине. Счита, че някой го манипулира. Това е основа на човешкото съзнание. В този смисъл, да, наистина на всяка чума търсим под вола теле. Всички навсякъде така сме устроени, а това донякъде е свързано и с чувството за свобода, може би... 

Коя е чумата на днешния ден?

- Недоверието. Това е чумата на днешния ден. Недоверието между гражданина и властта, недоверието в семейството, недоверието между поколенията... Липсата на доверие – това за мен е основният проблем днес.

А Вие самият как се озовахте в Сатирата?

- Работил съм тук преди много време – минаха над 12 години. Струва ми се толкова отдавна – като вечност...

Условията за работа в Сатирата са уникални. Господин Сърменов е създал условия, в които един екип да даде най-доброто от себе си, да мисли само за изкуство, без да се занимава с нищо друго. Изключителна организация, изключителни актьори, много млади актьори, много кадърни, с огромно желание.

Вече четвърта година сте активно в театъра и извън политиката. Театърът има ли нужда от политика?

- Не, двете нямат връзка. Това му е красивото на театъра – че никога не се нуждае от политика. Театърът в самото си създаване е площадно изкуство, което всъщност се нуждае дотолкова от политика, че да я иронизира, отнася се със сарказъм към нея. Това е същността на театъра. Той има собствен живот. Това е уникално изкуство, каквото и да се случва във времето, то е устойчиво, защото прекият контакт между актьор и зрител е нещо невероятно. Каквото и голямо нещо да е киното, колкото и сега да навлизат разни електронни варианти на разни неща...

Като човек, който има директен поглед, бихте ли споделил какво е Вашето впечатление от театъра, който се прави в страната. Напоследък сякаш има все повече спектакли на извънстолични театри, които по нищо не отстъпват на тези, които гледаме в София? И това тенденция ли е според Вас?

- Да, аз работя и в страната, и имам доста сериозен поглед. Искам да Ви кажа, че много сериозни неща се правят. Част от тях софийският зрител може да види през гостувания. Работи се на пълни обороти. Много кадърни хора работят. Въобще, София далеч не е единственото място, където се ражда добър театър.

Може би, това, че се съхрани системата на театрите и трупите, даде устойчивост и резултати. Много интересни режисьори работят в страната. Изключителни актьори има на някои места. Има поне четири-пет извънстолични театъра, които са на страшно високо ниво, и тази тенденция е добра.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Белослава представя нов сингъл
Белослава представя нов сингъл на концерт, който ще се състои на 21 декември във Военния клуб. Премиерната песен „Харесвам те” ще звучи в компанията на джазмените JP3 и ...
Китара, купена от Джордж Харисън като тийнейджър, беше продадена за над 1 млн. британски лири
Китара, купена от покойния член на "Бийтълс" Джордж Харисън за около 58 британски лири в тийнейджърските му години, беше продадена на търг за над 1 милион британски лири (1,27 мили ...
С изложба на Десислава Минчева, галерия „Папийон“ открива ново пространство
В Деня на християнското семейство, с изложбата на Десислава Минчева „Намиб. Пясъци - небе“, варненската галерия „Папийон“ открива ново пространство, което н ...
Пламен Цолов: Целта ни е да покажем, че за изкуството няма граници (Интервю)
"Приятелските отношения между нашите две страни са в постоянно и трайно развитие", каза посланикът на Република България в Кралство Мароко Пламен Цолов в интервю за местен всекидне ...
Сандански ще има честта да бъде последният град от турнето на Лили Иванова за тази година
Сандански е последният град от турнето на Лили Иванова в страната. Утре в 20:00 часа в Домът на културата в града започва концертът на примата на българската естрада. "Този конце ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Берлинският театър „Шаубюне“ е застрашен от фалит заради намаляване на бюджета
Берлинският театър „Шаубюне“, който е един от най-известните европейски театри с авангардните си постановки, е застрашен от фалит заради големите бюджетни съкращения, п ...
Фестивалът на оперното и балетно изкуство вдигна завеса за 54-ти път
Фестивалът на оперното и балетно изкуство (ФОБИ) в Стара Загора дава посока в лабиринта от музикални събития, каза директорът на Държавната опера в града Огнян Драганов при открива ...
Белгийският певец Стромай бе отличен от крал Филип
Певецът Стромай беше отличен от краля на Белгия - Филип, за изключителни заслуги в областта на изкуството, литературата или науката, на церемония в двореца в Брюксел, предаде АФП. ...
Pink Floyd History ще възродят магията на легендарната група
Спектакълът Pink Floyd History Live е музикално и мултимедийно шоу, което пресъздава пет десетилетия музикални шедьоври на легендарната група Pink Floyd. Водени от страстта си към ...
Венецианският театър „Ла Фениче“ отмени първото си представление за сезона
Венецианският музикален театър „Ла Фениче“ във Венеция отмени първото си представление за сезона за първи път от повече от 30 години насам поради протест на персонала, ...
Тикер в 17:00 ч.
Берлинският театър „Шаубюне“, който е един от най-известните европей ...
Начало Цветни аспекти
2716
Цветни аспекти

Боил Банов: Недоверието е чумата на днешния ден

Недоверието е чумата на днешния ден – недоверието между гражданина и властта, недоверието в семейството, недоверието между поколенията.Това казва Боил Банов, който е режисьор на премиерния спектакъл „Чумата“ в Сатиричния театър.

| 05 Ноември 2024, 15:38 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Боил Банов: Недоверието е чумата на днешния ден
Боил Банов: Недоверието е чумата на днешния ден
Снимка © Даниел Димитров

Недоверието е чумата на днешния ден – недоверието между гражданина и властта, недоверието в семейството, недоверието между поколенията.

Това казва Боил Банов, който е режисьор на премиерния спектакъл „Чумата“ в Сатиричния театър.

Китара на музиканта Ноел Галахър от групата „Оейзис“ бе продадена на търг от аукционната къща „Пропстор“ за 226 800 британски лири, предаде АФП. През 1997 г. той казва, че това е най-добрата китара в света.

Музикалният инструмент е Silver Sparkle Gibson Les Paul Florentine, като Ноел Галахър записва с него третия албум на „Оейзис“ - Be Here Now, през август 1997 г. Китарата е изработена специално за него в работилницата на „Гибсън“. „Това е най-добрата китара в света“, казва музикантът в интервю за списание „Спин“ през 1997 г. 

През август братята Галахър - Лиъм и Ноел, обявиха, че групата им „Оейзис“ ще се събере за турне през лятото на 2025 г. Завръщането на групата от 90-те години на миналия век предизвика огромен ентусиазъм сред феновете им. Билетите за концертите бяха разграбе

Рок и метал фенове се събраха днес на седмо издание на рак-фестивала September Sun 2024, което започна в градския парк “Св. Георги” в Добрич.

Фестивалът привлече фенове от цялата страна. Той се провежда две вечери, с богата музикална атмосфера.

Тази година водеща бе познатата за феновете Jenny Jo. Първи на сцената се представиха музикантите от група CARTWHEEL, които изненадаха публиката с рок песен, звучаща етно в ритъма на ръченица. Тази вечер на сцената свирят и групите OxOO, Electric Dragon и BulGoreA. Кулминацията на вечерта е хедлайнерът Enthrallment.

Освен на музиката, посетителите се наслаждават на кулинарни щандове, барове и различни активности. Входът за фестивала е свободен. 

September Sun продължава и утре, когато на сцената ще излязат групите People Of Maha, Blood ZONE, GASP и FRANKIE. Вечерта ще завърши с хедлайнерите от WI

Актрисата и носителка на "Оскар" Кейт Бланшет се завръща на лондонска театрална сцена с ролята на Аркадина в "Чайка" на Чехов, съобщи "Варайъти".

Постановката ще се играе в продължение на шест седмици в лондонския театър "Барбикан" от февруари 2025 г. Бланшет за последно се изявява на сцената му през 2012 г. 

Освен Кейт Бланшет актьорският състав на новата постановка на "Чайка" включва Том Бърк, с когото актрисата наскоро работи над предстоящия трилър "Black Bag" на режисьора Стивън Содърбърг. 

Преди две години в друга постановка на "Чайка" на театралната сцена в Лондон участва актрисата Емилия Кларк, прочула се с ролята си в хитовия сериал "Игра на тронове". 

Кейт Бланшет за последно е играла на лондонска сцена в постановка на When We Have Sufficiently Tortured Each Other на Националния театър през 2019 г., непосредствено преди

Дамиано Давид - вокалистът на италианската група "Монескин", която спечели песенния конкурс "Евровизия" през 2021 г., издаде първия си самостоятелен сингъл, предизвиквайки опасения сред феновете за оцеляването на квартета, предаде АФП.       Наличен в няколко платформи, сингълът Silverlines е плод на сътрудничеството на певеца с американските изпълнители Сара Хъдсън и Ферас, както и с британския рапър и продуцент Лабиринт.        Дамиано Давид, чиито сценични изпълнения и парти нощи с басистката Виктория Де Анджелис подхранват знойната репутация на групата, сякаш признава в това меланхолично парче, че е навлязъл в по-спокоен период от живота си.

"Тази песен е много специална за мен. Избрах я естествено като начало на тази нова глава в творческия ми живот и искрено се надявам, че хората са готови да поемат на това пътешествие с мен",

Международен фестивал на танца Bulgarian Open Dance Art Festival ще се състои на 24 и 25 август в Правец.

Това съобщават организаторите от клуба по спортни танци „Паричкова – Денс Тийм“ в София.

По думите им участие във форума ще вземат над 250 представители от Гърция, Република Северна Македония, Сърбия и България.

За гости на фестивала са поканени Алесия Пекия от Италия  и Алесандра Влад от Испания. Двете ще изнесат лекции в уъркшоп на 25 август, като ще представят последни тенденции в развитието на спортните танци.

Алесия Пекия ще говори за латиноамериканските танци и тяхното развитие, а Алесандра Влад ще изнесе лекции за взаимосвързаността на пасо добле с фламенко танца.

Лекция ще изнесе още Кристина Славчева – Пебълс, като сред акцентите ще бъдат тенденциите в хип-хопа.

Пиесата на Джордже Кокош разказва история за обикновения човек, който се сблъсква с администрацията перманентно. Действието се развива в Румъния, но би могло да е и в България, и в Сърбия идентично, това е и европейска история, и световна, допълва Банов: „Защото проблемът на малкия човек, който има своите цели и задачи, държавата и администрацията, която също имат своите цели и задачи – това е перманентен сблъсък, който важи за целия свят“. 

В представлението има много нелепи ситуации, които са много смешни, по думите на режисьора.

Майката на покойната операторка Халина Хъчинс бойкотира световната премиера на филма „Ръжда“ на филмов фестивал в Полша в сряда, казвайки, че смята това за опит на Алек Болдуин „несправедливо да се възползва“ от смъртта на дъщеря й, предаде Асошиейтед прес. 

Премиерата на уестърна е на Международния фестивал за операторско майсторство Energa Camerimage в полския град Торун три години след като Хъчинс бе застреляна на снимачната площадка.

Болдуин изпълнява главна роля и е съпродуцент на филма „Ръжда“. Той насочва пистолет към операторката Халина Хъчинс по време на репетиция на снимачната площадка край Санта Фе през октомври 2021 г. Пистолетът гръмва и я убива, като ранява режисьора Джоел Соуза. Болдуин твърди, че е дръпнал ударника, не и спусъка, а пистолетът е стрелял. 

Премиерата на филма бе посветена на Хъчинс. &b

Боряна Хаджиминчева – Бод представя първата си самостоятелна изложба „Подир нишката“.

Експозицията ще бъде подредена в галерия „Ателие 28“ от 1 до 10 октомври, съобщават организаторите.

Изложбата включва 20 творби в областта на съвременната бродерия.

Експонатите представляват минималистични творби, улавящи онази невидима част у човека, която като приказна нишка го води в живота - понякога с  вдъхновение, а друг път със съмнения. Тя се явява в противовес на общоприетото и рутината. Усеща се като осъзнато пътуване с цел промяна на настоящето, оглеждащо се с надежда в бъдещето, отбелязват от екипа.

„Подир нишката“ е резултат от моята страст да бродирам и от търсенията и изследването на вътрешния ми свят. Всяка от творбите в изложбата е следа, оставена от мои размисли и емоции", казва авторката. „Наблюден

Чрез колекция от над 5500 захарчета млада жена от Търговище съхранява отношението и любовта на близки и приятели към себе си. Александрина Ангелова е родена в Търговище, но от 15 години живее със семейството си в Пловдив. В родния град се ражда хобито й – да събира захарчета, а в града под тепетата и с годините бройката постепенно расте, благодарение на подкрепата на запознатите със заниманието й, казва тя .

Още от детските си години  34-годишната днес Александрина се запалва по събирането на захарчета. „Започнах случайно. Всички деца събираха салфетки и ароматизирани картинки - по онова време това беше модерно. Аз исках да си измисля нещо различно и на шега започнах със захарчета“, спомня си Александрина. 

Младата жена разказва, че първоначално майка й е била най-активна в попълването на колекцията. „Спомням си, че си взимаше кафе от

В момента се работи по заснемането на късометражен филм по един от последните разкази на Алек Попов – „Пътят на охлюва“.

Това обяви в Созопол Деляна Манева, сценарист и негова съпруга, по време на среща разговор, посветена на творчеството му.

Срещата с надслов "В памет на Алек Попов" се проведе в рамките на 40-ото издание на Празниците на изкуствата „Аполония“. Манева съобщи, че се работи и по екранизацията на романа „Мисия Туран“, както и по филмов проект на книгата „Сестри Палавееви“.  

Тя разказа за работата на творческия тандем по екранизация на текстовете. „При адаптирането на творбите на Алек е много трудно да изхвърлиш нещо. Всичко се допълва. Ако премахнеш една част, все едно следващото губи своя смисъл“, каза тя. „За Алек беше важно едновременно да бъде верен на времето си, но

Авторският спектакъл "Петък вечер" ще бъде представен в Перник на сцената на Общинския драматичен театър "Боян Дановски".

За това съобщават организаторите на комедийното представление в официалната му страница във Фейсбук. 

В ролите са известните актьори Павел Иванов, Стоян Дойчев, Филип Буков и Христо Пъдев. 

Героите на пиесата са четирима млади мъже, на които все по-рядко се удава възможността да се забавляват. Петък вечер за тях се е превърнала в една от най-смелите им мечти. Четиримата актьори влизат в различни роли, през които показват как може да мине една петък вечер - от подготовката за излизането до намирането на вратата на дома и уцелването на ключалката на следващата сутрин. 

Режисьор на спектакъла е Ивайло Ненов. Автори са Ваня Георгиева и Николай Ангелов. Александър Деянов-Skiller е композитор на музиката и аудио еф

„Всичките наши образи са поставени под напрежение и трябва да взимат решения, а не просто да говорят. В този смисъл се получават изключително различни, интересни, динамични ситуации. Има я гледната точка и на властта, и на администратора, който е между властта и човека, и човекът, който се бори за своите си права – прав или не“, казва още Боил Банов.

Преводът на „Чумата“ е на Аглика Олтеан. Драматург е Богдана Костуркова. Сценографията в „Чумата“ е на Юлияна Войкова-Найман. Музиката е на Мартин Каров. Ролите се изпълняват от Божидар Мицев, Деница Даринова, Кирил Бояджиев, Георги Спасов и Петър Калчев

Режисьорът Боил Банов , в разговор с Даниел Димитров – за неизвестния автор на „Чумата“, за чумата и театъра, за селския живот и властта, и за чумата на днешния ден.

 И още: Локална или универсална е тази пиеса, и наложи ли се да бъда адаптирана или дописвана? На какво ще се смее публиката? Трябва ли по време на чума да търсим под вола теле?

Джордже Кокуш е неизвестен на софийската сцена автор. Как се появи той в Сатирата?

- Той е румънски актьор – много приятен млад човек. Влязъл е в полезрението на Сатиричния театър с някои от неговите пиеси по време на гостуването му на фестивал в Силистра. По принцип, пише за по-млади хора, за тийнейджъри. Това е първата му пиеса в по-друг ракурс, която обхваща по-социални проблеми.

Пиесата е много интересна, тъй като носи характерния за румънските актьори, писатели и режисьори вглъбен поглед – много краен и категоричен. Те поставят проблемите ярко, директно, незавоалирано, ударно и директно, и с много чувство за хумор, в същото време.

„Чумата“ разказва история за обикновения човек, който се сблъсква с администрацията перманентно. 

Локална или универсална е тази пиеса, наложи ли се да я адаптирате или дописвате?

- Тя е универсална, въпреки че съм дописал една голяма част, поради което влязох в диалог с автора. Обясних му какво искам да направя – да въведа още един персонаж, който да вдигне конфликта от гражданина и администрацията – във високото ръководство, в министъра. Тоест, ние уголемихме нещата, стана много интересно. Той се съгласи, даде ми това право съвсем официално.

В този смисъл, историята е локална. Тя се развива в Румъния, но би могла да се развива и в България, и в Сърбия идентично, но е и европейска история, и световна. Защото проблемът на малкия човек, който има своите цели и задачи, държавата и администрацията, която също имат своите цели и задачи – това е перманентен сблъсък, който важи за целия свят. 

Какво е общото между чумата и театъра?

(Смее се – бел. а.) Крайността. Театъра е крайно изкуство, съвършен модел на сблъсъка, на върха на айсберга. Театърът не се занимава с дребни неща. И чумата е такова помитащо нещо. 

Какво е общото между селския живот и властта?

- Идентични са. Властта произлиза от хората и от земята, и колкото и да изглежда далечна, странична и различна, тя е много пряко свързана с устоите на съществото. Така че всъщност идентичността е голяма – между властта и селския живот. Всички произтичаме от едно и също място. Нашите животи се развиват по различен начин, в различен момент, но същността е една и съща, и това е една от темите в пиесата. 

И това, може би, ще предизвиква смях. На какво друго ще се смее публиката?

- Има много нелепи ситуации, които са много смешни. Всичките наши образи са поставени под напрежение и трябва да взимат решения, а не просто да говорят. И в този смисъл се получават изключително различни, интересни, динамични ситуации. Има я гледната точка и на властта, и на администратора, който е между властта и човека, и човекът, който се бори за своите си права – прав или не.

Трябва ли по време на чума да търсим под вола теле?

- Човекът така е устроен – да не вярва. Това е от далечни времена. Не вярва, че има чума, не вярва, че има проблем. Счита, че той ще го заобиколи, ще го подмине. Счита, че някой го манипулира. Това е основа на човешкото съзнание. В този смисъл, да, наистина на всяка чума търсим под вола теле. Всички навсякъде така сме устроени, а това донякъде е свързано и с чувството за свобода, може би... 

Коя е чумата на днешния ден?

- Недоверието. Това е чумата на днешния ден. Недоверието между гражданина и властта, недоверието в семейството, недоверието между поколенията... Липсата на доверие – това за мен е основният проблем днес.

А Вие самият как се озовахте в Сатирата?

- Работил съм тук преди много време – минаха над 12 години. Струва ми се толкова отдавна – като вечност...

Условията за работа в Сатирата са уникални. Господин Сърменов е създал условия, в които един екип да даде най-доброто от себе си, да мисли само за изкуство, без да се занимава с нищо друго. Изключителна организация, изключителни актьори, много млади актьори, много кадърни, с огромно желание.

Вече четвърта година сте активно в театъра и извън политиката. Театърът има ли нужда от политика?

- Не, двете нямат връзка. Това му е красивото на театъра – че никога не се нуждае от политика. Театърът в самото си създаване е площадно изкуство, което всъщност се нуждае дотолкова от политика, че да я иронизира, отнася се със сарказъм към нея. Това е същността на театъра. Той има собствен живот. Това е уникално изкуство, каквото и да се случва във времето, то е устойчиво, защото прекият контакт между актьор и зрител е нещо невероятно. Каквото и голямо нещо да е киното, колкото и сега да навлизат разни електронни варианти на разни неща...

Като човек, който има директен поглед, бихте ли споделил какво е Вашето впечатление от театъра, който се прави в страната. Напоследък сякаш има все повече спектакли на извънстолични театри, които по нищо не отстъпват на тези, които гледаме в София? И това тенденция ли е според Вас?

- Да, аз работя и в страната, и имам доста сериозен поглед. Искам да Ви кажа, че много сериозни неща се правят. Част от тях софийският зрител може да види през гостувания. Работи се на пълни обороти. Много кадърни хора работят. Въобще, София далеч не е единственото място, където се ражда добър театър.

Може би, това, че се съхрани системата на театрите и трупите, даде устойчивост и резултати. Много интересни режисьори работят в страната. Изключителни актьори има на някои места. Има поне четири-пет извънстолични театъра, които са на страшно високо ниво, и тази тенденция е добра.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Белослава представя нов сингъл
Китара, купена от Джордж Харисън като тийнейджър, беше продадена за над 1 млн. британски лири
С изложба на Десислава Минчева, галерия „Папийон“ открива ново пространство
Пламен Цолов: Целта ни е да покажем, че за изкуството няма граници (Интервю)
Сандански ще има честта да бъде последният град от турнето на Лили Иванова за тази година
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Ноември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Калейдоскоп
Берлинският театър „Шаубюне“ е застрашен от фалит заради намаляване на бюджета
Авансцена
Фестивалът на оперното и балетно изкуство вдигна завеса за 54-ти път
Творчески отражения
Белгийският певец Стромай бе отличен от крал Филип
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.