Макет на Статуята на свободата, изработен от автора й Огюст Бартолди, ще остане във Франция благодарение на меценат, който се е намесил, преди статуетката да бъде пусната на търг, съобщава АФП.
Открита през 1886 г. в пристанището на Ню Йорк, статуята с оригинално наименование „Свободата просвещава света“ е подарък от Франция за Съединените щати.
Художникът Чавдар Драгиев ще представи петата си самостоятелна изложба "Под скалите".
Тя ще бъде представена на 17 октомври в галерията на първия етаж на Регионалната библиотека "Стилиян Чилингиров" в Шумен, съобщи авторът на художествената експозиция.
Той заяви, че заглавието "Под скалите" е избрано защото под скалите е село Кюлевча, откъдето е родът му.
"Скалите са били част от моя живот, винаги ги е имало, те са вечни, нещо като ориентир. Хората се сменят, а те си остават", каза още Драгиев.
Той поясни, че в картините си търси скритите образи, че в скалите има съхранени много легенди и митове.
"Скалите са достатъчно известни, аз просто съм съпричастен към тях. Мен ме е вълнувало да изразя своите чувства", допълни художникът.
В изложбата ще бъдат включени фигурални композиции и пейзажи, съобщи Драгиев. Той поясни, че е формиран като ил
Италианският композитор Джакомо Пучини (1858-1924) става "суперзвезда" на операта благодарение на новите медии на своето време - киното и разпространението на грамофонни плочи, съобщи АФП. Изложба в Миланската скала проследява историята на неговия успех.
Изобретяването на грамофона успява "да вкара" операта в домовете на нейните почитатели. Всеки е можел да слуша у дома си Енрико Карузо, коментира Габриеле Дото, куратор на изложбата, която се открива днес. Технологиите водят до комерсиална "експлозия" - за няколко години продажбите на плочи се учетворяват и това спомага за популяризирането на операта като цяло. Това е и началото на "марката" Пучини.
В изложбата виждаме аспекти от личността на Пучини, които досега са оставали скрити - например неговия интерес към маркетинга, каза пред АФП директорът на Миланската скала Доминик Мейер. "Ако отворим архивите, ще види
Едгар Барера - продуцент и автор на песни, известен с работата си с изпълнители като Мадона, Карол Джи, Песо Плума, Шакира, "Групо Фронтера" и други, за втора поредна година води по номинации за наградите "Грами" за латино музика, предаде Асошиейтед прес.
Тази година Барера ще се съревновава за девет отличия, след като миналата година получи 13 номинации и спечели три награди.
Номинациите на Едгар Барера са за продуцент, автор на песни, запис и албум на годината. Той е номиниран и два пъти в категорията за най-добра регионална мексиканска песен и три пъти в категорията за песен на годината за работата си по Entre Parentesis на Шакира и "Групо Фронтера", Mi Ex Tenia Razon на Карол Джи и Segun Quien на Малума и Карин Леон.
Освен трите номинации на Барера, сред останалите номинирани за песен на годината са Derrumbe на Хорхе Дрекслер, A Fuego Lento на Дайме А
Спектакълът „Бурята“ (реж. Робърт Уилсън), продукция на Народния театър „Иван Вазов“ (НТ), е представен като най-важното събитие на тазгодишното издание на Международния театрален фестивал в Тбилиси, Грузия.
Представленията ще бъдат на 17 и 18 септември, съобщават от българската трупа.
Фестивалът в Тбилиси е основан през 2009 г. с мисията да популяризира града, неговата култура и уникалната творческа атмосфера. Провежда се всяка година, в края на септември и началото на октомври, и е едно от основните събития в областта на сценичните изкуства в Кавказ, като привлича вниманието на най-известните, креативни, провокативни и иновативни театрални продукции от света, място за среща на Европа и Азия, разказват от НТ.
По думите им фестивалът е домакин на лидерите на световния те
Изложба на Карло Вендо бе открита тази вечер в Плевен, в Арт центъра в Градската градина. Тя съдържа 80 картини и е по повод 80-ата годишнина на художника.
Експозицията не е ретроспективна. Всички картини в нея са нарисувани от Карло през тази година, отбеляза при откриването кураторът Светла Тончева. Той е подготвил още два пъти по толкова и можем да направим поне още две изложби с негови творби, допълни тя.
Представени са платна с дунавски пейзажи, натюрморти, портрети. Днес толкова години след неговото детство великата, мистичната, емблематичната река остава в творчеството му и затова спокойно можем да го наречем художникът на беленския Дунав, подчерта Тончева.
Като познавач на творчеството на Карло Вендо тя разказа и за другата голяма любов, която присъства в творбите му – Балкана, който го привлича с един друг вид красота.
&
Статуята е създадена в ателие недалеч от Париж от скулптора Огюст Бартолди. Преди това Бартолди изработва макет от глина с височина 49 см, който подарява на Едуар дьо Лабуле, пламенен почитател на САЩ, започнал подписка, за да предложи гигантската статуя на американците.
Век и половина по-късно потомците на Лабуле пожелаха да продадат макета на статуята на ноемврийския търг на парижката аукционна къща „Аркюриал“, която е получила сертификат за възможен износ.
От Анджелина Джоли в ролята на оперната прима Мария Калас до документален филм за последните концерти на Елтън Джон в САЩ - тазгодишното издание на Лондонския кинофестивал обещава впечатляващ парад на звезди, съобщава Ройтерс.
Форумът започва с драмата „Блиц“ (Blitz) за Втората световна война на носителя на „Оскар“ Стив Маккуин. Роденият в Лондон режисьор ще открие на 9 октомври фестивала за трети път със световната премиера на филма си.
В програмата са включени още трилърът Conclave с участието на Рейф Файнс и Стенли Тучи, Queer с Даниъл Крейг, в който бившият Джеймс Бонд играе пристрастен към наркотиците американец, живеещ в Мексико през 50-те години на миналия век, и победителят от фестивала в Кан „Анора“ за екзотична танцьорка, която се забърква със сина на руски олигарх.
Подобно на филма с Крейг, „Мария&ldquo
Четири артефакта от Археологически музей – Созопол са предоставени за предстоящата изложба "Древна Тракия и античният свят. Съкровища от България, Румъния и Гърция" в музея "Гети" в Лос Анджелис, САЩ. Както информирахме, четиринадесет музея от България с над 150 предмета ще участват в експозицията. Те представляват над 90% от всички експонати, включени в изложбата, която ще продължи от 3 ноември до 3 март 2025 година.
„Изложбата е еманация на политиката на културното ни министерство за популяризиране на културното наследство от античността и най-вече на тракийските съкровища. Созопол и в частност експонатите от древна Аполония винаги съпътстват тези съкровища. Защо? Защото това е най-древният град на територията на съвременна България. И още със създаването си в края на VII пр. Х. той изпълнява особена функция – през този град преминават елинските влиян
За първи път ще има солист на ударни инструменти на празничния новогодишен концерт в Националния дворец на културата (НДК). Това каза маестро Емил Табаков по повод събитието, което по традиция ще се състои на 1 януари и е част от „Новогодишен музикален фестивал“.
Вивиан Василева (перкусии) ще е солист на концерта. „Тя свири на много ударни инструменти, което е много трудно в един такъв концерт, който трябва да тече бързо, без смени, без спиране, динамично“, обясни диригентът.
Солист на празничния новогодишен концерт ще е още Светлина Стоянова (мецосопрано). Тя е много добра млада певица, много развиваща се, вече с много голямо име в най-големите опери във Виена, Лондон, Цюрих, посочи Емил Табаков.
В програмата са включени произведения от Росини, Сметана, Бизе, Гершуин, Щраус. Тази година концертът ce пpoвeжда съвместно cъc Coфийcaт
Фотографии на японския принц Акишино и принцеса Кико, патриарх Неофит, Милчо Левиев, Антон Дончев и др., са показани в изложбата на Сашо Сарандалиев в Смолян.
Експозицията е подредена в зала „Петър Стайков“ в Клуба на дейците на културата и включва 60 репортажни фотографии на известни личности при посещенията им в Родопите.
Дори при снимането на тези лица, а и от самата изложба личи, че те са привлечени от Родопите, от красивата природата и от хората, които ги посрещат с обич, заяви Сашо Сарандалиев.
Според него Родопите са благословена планина и предразполагат хората, затова снимките показват нови нюанси от портретите на известните личности.
Обективът на фоторепортера Сашо Сарандалиев е уловил мигове от пребивавания в Смолян и Родопите на Бисер Киров, Георги Чапкънов, Дмитрий Лихачов, Веско Ешкенази, Николай Хайтов, митрополити
Художникът Ясен Григоров представя „Последна изложба, преди да стана световноизвестен“.
Тя е подредена до 30 ноември в софийската галерия „Прегърни ме", съобщават организаторите.
Показани са живописни творби (смесена техника, акрил, колаж) от последните четири години. Григоров работи в полето на асемиотичната писменост и абстрактния неоекспресионизъм, смесвайки типография, графичен знак и свободен художнически жест.
Всяка от представените творби започва от стихотворение, което авторът избира. През медитационен процес Ясен Григоров достига до абстрактна живописна интерпретация на думите от стихотворението и през интуитивна игра, той финално оформя неочаквано появилите се „фигури“ – странни, смешни, гротескни, комиксови, анатомични фигури. Заедно с подписа си, авторът слага и з
Но елзаската компания „Сокомек“ се свързва с „Аркюриал“ на 25 октомври и отправя оферта, която е приета от продавачите - семейство Лабуле, се казва в съобщение за пресата на компанията от Бенфелд, департамент Ба Рен.
От „Сокомек“, индустриална група, специализирана в производството на електрическо оборудване, допълват: “Беше на косъм: в рамките на един час статуетката (...) щеше да бъде включена в каталога за продажба и възможността за намеса щеше да бъде загубена.“
Оставайки във Франция, творбата ще бъде представена в Музея на Бартолди в Колмар, родното място на скулптора.
Компанията не уточнява стойността на офертата, направена на наследниците, но според Оливие Шерберих, председател на фондацията към Музея на Бартолди, творбата се оценява на между 300 000 и 500 000 евро.
„Наистина съм щастлив“, каза той пред АФП и добави: „Американците щяха да я купят. Щеше да е много жалко за Колмар, за Елзас и за Франция“.
Статуетката е почти сто пъти по-малка от медния колос в залива на Ню Йорк, висок 46 метра, без постамента.
Макетът обаче се различава леко от оригинала - особено по формата на короната на главата и най-вече по лявата ръка. Докато известната статуя държи Конституцията на Съединените щати в сгънатата си ръка, фигурата на макета държи разкъсана верига.