НА ЖИВО
Радио NRD2 Култура
Програма / Култура, Музика
|
Тикер в 00:00 ч.
Художникът, графичен дизайнер и университетски преподавател Красимира Друмева ще представи свои творби от последните 4 години в ретроспективна изложба ...
|
5905
Авансцена
Малкият принц: Притча за любовта към човекаМагично, истинско, душевно, чисто. Така изглежда „Малкият принц“ на сцената на Младежкия театър, според част от екипа на премиерното представление. Това е най-приказният спектакъл от всички, които досега съм правила, казва режисьорът Веселка Кунчева. „За мен това е като притча – за любовта към човека, за любовта между самите нас, за детето, което трябва да израсне, и за възрастния, който трябва да задържи детето в себе си
Анатолий Михайлов
| 20 Септември 2024, 14:21 ч.
Магично, истинско, душевно, чисто. Така изглежда „Малкият принц“ на сцената на Младежкия театър, според част от екипа на премиерното представление. Това е най-приказният спектакъл от всички, които досега съм правила, казва режисьорът Веселка Кунчева. „За мен това е като притча – за любовта към човека, за любовта между самите нас, за детето, което трябва да израсне, и за възрастния, който трябва да задържи детето в себе си. В тази спираловидност на човешкия живот трябва да задържим детето в себе си, независимо какво ни се случва – това е приказката, която ни разказа Екзюпери“, допълва тя. „Търсенето на любовта, на първо място, както и да останеш верен на детето в себе си, да не се отчуждаваш от човека в теб. Учи те да бъдеш човек – това е „Малкият принц“, казва Теодор Ненов, в ролята на Малкият принц. Това е текст, който може да докосне всеки човек по различен начин, и който можеш да разчетеш по различен начин – в зависимост от мястото, на което си ти самият, смята Моника Иванова, в ролята на Розата. „Ясно е, че това е заглавие, което всеки вече има представа как трябва да изглежда. Опитали сме се да запазим автора – през себе си, защото ние сме творци, които разчитат този текст. Верни сме и на себе си, както и на екипа, с който го създадохме, защото ние работим така, че всички заедно да сме вътре. Не налагаме собственото си виждане. Надявам се, че се получи едно такова такова усещане – че всички ние говорим за този Малък принц“, обобщава Веселка Кунчева. Тя е автор и на драматизацията на „Малкият принц“, заедно с Полина Христова. В постановъчния екип са също сценографът и костюмограф Мариета Голомехова, композиторът Милен Апостолов, хореографът Явор Кунчев. Участват още Августина- Калина Петкова, Александър Йорданов, Анна-Валерия Гостанян, Божидар Йорданов, Димитър Иванов-Мич, Игор Коробко, Йордан Тинков, Кристина Янева, София Трейман, Ярослава Павлова. Режисьорът Веселка Кунчев и актьорите Теодор Ненов (Малкият принц) и Моника Иванова (Розата) , в разговор с Даниел Димитров – за театралния език, използван при създаването на спектакъла, за приказността и нейната неизбежност, за вечните теми и очакванията на публиката. И още: Как изглежда Малкият принц в собствените представи на екипа? Колко голям трябва да е човек, за да посегне към „Малкият принц“? „Малкият принц“ е поезия и философия под формата на приказка? Как изглежда това на сцената? Теодор Ненов: Изглежда магично, но истинско, душевно и чисто. Веселка Кунчева: За мен това е като притча – за любовта към човека, за любовта между самите нас, за детето, което трябва да израсне, и за възрастния, който трябва да задържи детето в себе си. В тази спираловидност на човешкия живот наистина трябва някак си да задържим детето в себе си, независимо какво ни се случва – това е приказката, която ни разказа Екзюпери. Моника Иванова: От моята гледна точка, няма по-точен екип, който да разкаже тази приказка сценично. Магично. Това е текст, който може да докосне всеки човек по различен начин, и който можеш да разчетеш по различен начин – в зависимост от мястото, на което си ти самият. Беше ли необходим по-специален театрален език при създаването на този спектакъл? Веселка Кунчева: Да, беше изключително трудно, особено при баланса в текста, с който ние трябва да говорим и на децата, и на децата във възрастните – това е доста специфично. Възможно ли е режисьорската интерпретация на Веселка Кунчева да изключва приказност точно в това представление, за изненада на всички? Веселка Кунчева: Като се върна назад към спектаклите, които сме правили, това е най-приказният от всички досега. Приказността за мен като усещане е да запазим онази нереалност, в която ни препраща Малкият принц. В същото време, имаме и реални картини, които се случват на Земята. Мисля, че постигнахме този баланс. Надявам се зрителите да го да го видят, както ние го виждаме, защото нашите очи са по-други. Ние все пак месеци наред работим по спектакъла. Има едно много интересно нещо, което хващам сега, когато започнахме да събираме спектакъла – че това е приказка в приказката, което е много красиво, много нежно. Николай Лилиев нарича „Малкият принц“ вечно четиво. Кои са вечните теми, според вас? Теодор Ненов: Търсенето на любовта, на първо място, както и да останеш верен на детето в себе си, да не се отчуждаваш от човека в теб. Учи те да бъдеш човек – това е „Малкият принц“. Веселка Кунчева: Любовта към човека. Моника Иванова: Любовта, и по-скоро онази специфична любов, която е вградена във всеки един, а светът е твърде шумен, за да можеш да я чуеш. Как изглежда Малкият принц в собствените ви представи? Теодор Ненов: Като една цветна енергия, която разкрива същината на съществуването. Моника Иванова: По-зрял от всички възрастни, и същевременно – най-хубавото дете. Всеки може да се огледа в Малкият принц. Веселка Кунчева: За мен той е като кристал, като човешката душа, в която няма нищо опорочено, няма нищо, което да е докоснато от земното. И постепенно, тази душа навлиза в земята, влиза в нас, в телата ни, в плътта ни. И това е нещо, което трябва да пазим – този малък принц във всеки от нас. Това, за което говорите, успя ли да се припокрие с героя, който гледаме на цената? Веселка Кунчева: Надявам се и вярвам, че е на сто процента. Колко голям трябва да е човек, за да посегне към „Малкият принц“? Моника Иванова: Може би е персонално за всеки... Човек е толкова голям, колкото големи са и мечтите му. Следователно, в този смисъл, трябва да е голям... Теодор Ненов: Човек трябва да е верен на себе си, да вярва на своята истина. И мисля, че това е пътят – да извадиш чисто това усещане за доброта и разбиране към човека. Веселка Кунчева: Когато бях много малка, на шест или седем години, за първи път прочетох „Малкият принц“ и никак не ми хареса. Защото Екзюпери въвежда една философия, която е доста дълбока. Следващия път, когато го прочетох, бях трети и четвърти клас и си спомням, че бях много впечатлена. Така че за мен „Малкият принц“ е за деца, които вече навлизат в тази инициация, в прехода между дете и тийнейджър, оттам нататък според мен вече може да бъде разчетен „Малкия принц“. До каква степен във вашата интерпретация има бягство от текста, от неизменните очаквания и нагласи на публиката към „Малкият принц“? Веселка Кунчева: Ясно е, че това е заглавие, което всеки вече има представа как трябва да изглежда. Опитали сме се да запазим автора – разбира се, през себе си, защото ние сме творци, които разчитат този текст. Мисля, че сме много верни на автора. За мен това е изключително важно. И сме верни на себе си, както сме верни на екипа, с който го създадохме, защото ние работим така, че всички заедно да сме вътре. Не налагаме собственото си виждане. Надявам се, че се получи едно такова такова усещане – че всички ние говорим за този Малък принц.
Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща.
Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
|
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева |
Фестивалът на оперното и балетно изкуство вдигна завеса за 54-ти път
|
Лейди Гага, „Грийн дей“, Пост Малоун ще бъдат хедлайнери на фестивала „Коачела“ през 2025 г.
|
Екипът на Националния военноисторически музей гостува в Художествената галерия в Казанлък
|
Спектакълът „С гръб към залеза“ гостува на Драматично - куклен театър "Константин Величков"
|
Стефан Илчев ще представи пред публика две свои нови песни
|
Време за четене - месец Ноември
Препоръчани заглавия |
Художникът Красимира Друмева представя свои творби в ретроспективна изложба
|
Хиляди пяха и танцуваха с „Молец“
|
Днес бяха открити две изложби по повод годишнини от рождението на известни български художници
|
Дилиана Перфанов с първа самостоятелна изложба
|
Портрет на Артюр Рембо, нарисуван от Пол Верлен, ще бъде продаден на търг
|