Изложбата „Естетика на злото“, отворена за посетители до 12 януари във виенския музей „Албертина модерн“, представя ранния творчески етап на гениалния творец Алфред Кубин, oбхващащ годините 1899 – 1904. Показани са 100 работи от колекцията на музея, състояща се от около 1800 рисунки, които визуализират неговия мрачен свят, завладян от злото, страшното и ужасяващото.
Големият египетски музей до пирамидите в Гиза отваря пробно основните си галерии, където посетителите могат да видят 12 експозиции и да проследят хилядолетната древноегипетска история от праисторическата ера до римската епоха.
Артефактите са подредени по ключови теми като общество, вярвания, владетели.
На уебсайта на музея visit.gem.com могат да се резервират както индивидуални билети, така и билети за 90-минутно посещение с гид. Цените за египетски граждани съответно са 200 местни лири (7,40 лева) и 350 лири (14 лева), а за чужденци - 1200 лири (44,35 лева) и 1700 лири (63 лева). Децата до 12 години и студентите имат право на 50 процента намаление. Работното време е от 8:30 до 18 часа всеки ден от седмицата, като касите затварят в 16 часа.
Около 50 000 експоната са пренесени в музея до момента, а до пълното му завършване броят им ще достигна
Уредниците от Художествената галерия в Смолян откриха днес обща изложба в зала „Петър Стайков“ на Клуба на дейците на културата.
Експозицията е деветата подред тяхна инициатива, която се представя в началото на новия творчески сезон. Тази година те представят 36 рисунки, графики и живописни платна.
Творбите на художниците Ангел Консулов, Асен Трампов, Борис Кисьов, Георги Стойков, Иван Пеев, Илия Кисьов, Петър Пиронков и Стефан Данчев бяха представени от директора на Художествената галерия Иван Пеев. Той направи кратка ретроспекция на дейността на галерията през тази година.
Септември винаги е зареден с особена енергия. Авторите са хора, които влагат сърце и душа, за да опазват едно огромно богатство в Художествената галерия. Самите те са различни не само като възраст, но и като творческо амплоа и се радвам, че независимо от трудностите
Днес Старозагорският куклен театър ще вземе участие в 13-тото издание на Международния фестивал за уличен и куклен театър „Панаир на куклите“, който се провежда в София. Това съобщиха от пресцентъра на културната институция.
Зрителите ще могат да се насладят на авторския спектакъл на Анна-Валерия Гостанян „Парченце от луната“. Гостанян е и режисьор на постановката, сценографията е дело на Наталия Гочева, композитор е Пламен Петков. Участие вземат артистите Биляна Райнова, Любомир Желев и Антония Кундакова/Мария Джойкева-Денева.
Историята, в която се преплитат любовта и приятелството, е част от репертоара на Държавна опера Стара Загора от май м.г.
В „Панаир на куклите” тази година участват 13 чужди трупи от 10 страни, както и 9 български театри и трупи. „В рамките на фестивала с нетърпение очакваме всички почитатели на н
Светлин Русев и Лия Петрова са новите притежатели на цигулките на проф. Стойка Миланова и проф. Минчо Минчев.
Те получиха ценните инструменти тази вечер след премиерата на концерта на фестивалния оркестър „Аполония“ на Празниците на изкуствата „Аполония“. Събитието се състоя в амфитеатъра в Созопол.
Сега ще присъствате на нещо, което не се е случвало досега по този начин, каза Маргарита Димитрова, изпълнителен директор на фондацията за изкуство „Аполония“ и покани министъра на културата Найден Тодоров. Той се обърна към музикантите с „уважаеми диаманти на българското музикално изкуство“. По думите му всеки един от тях е повод да се отиде на концерт, „но заедно всички - това е наистина невиждано“.
Според министъра на културата България винаги се е гордяла и е можела да се гордее със своите музика
Художникът Красимир Желев ще представи в Самоков изложба живопис с около 20 платна. Тя ще бъде официално открита на 13 септември в Сарафската къща в града, съобщи кураторът Георги Георгиев.
Той посочи, че творбите са живописни – масло върху платно. Георгиев каза, че е съученик с Красимир Желев и заедно са участвали в множество изложби.
Желев участва и в пленера "Нишки на времето", който се състоя през месец август в Самоков.
Изложбата се открива съвместно между самоковската „Ретро арт галерия“ и Национален дарителски фонд „13 века България“.
Красимир Желев е роден на 27 февруари 1968 година в село Василево, област Добрич. Завършва Средно специално художествено училище (дн. Национална гимназия по пластични изкуства и дизайн „Академик Дечко Узунов“) в Казанлък и педагогика на пластичните изку
Представени са ранните творби на Кубин, в които преобладават песимизмът, страхът и не на последно място - женомразството на художника. Изложбата е организирана по теми и започва в първата зала с „Посветени на смъртта от раждането“ и „Фатална жена“. Особено натрапчива тук е картината „Яйцето“, която изобразява скелет на бременна жена с огромен корем. До нея е разположен отворен гроб, зад който стои мрачен жътвар. Това е една от многото рисунки на тема бременност, раждане и майчинство, която преминава през цялото творчество на Кубин.
Следващата зала показва бруталния поглед на Кубин към света и изразява всичко с общото понятие „стая за мъчения“: Тук са показани вързани, обесени и набити на кол хора. В разделите „Кошмари на мрака“ и „Отчуждение от природата и произхода“ изложбата подчертава страха на Кубин от нарастващата технологизация. Феноменът на все по-бързо променящия се свят е разгледан например в произведението на Кубин „Самонаблюдение“, създадено през 1901/2 г., което показва в гръб човек без глава, а главата му лежи пред него с разкривени в гримаса черти на лицето.
Особено натрапчиви са и анималистичните изображения на Кубин. В последната зала могат да се видят факсимилни отпечатъци от „портфолиото на Вебер“, наречено на името на покровителя на изкуствата и приятел на Кубин, Ханс фон Вебер. В тези листове Кубин тематизира предимно страха от неизбежната смърт. В картината „Часът на смъртта“ например остър като бръснач показалец напредва безмилостно и крещящи глави постепенно се спускат в бездната.
Но защо са тези ужасяващи изображения и песимистични сюжети? Художникът, който е роден в Бохемия през 1877 г., несъмнено се занимава с травматичните преживявания и ударите на съдбата в своите творби. Въпреки това, казва директорът на Албертина Клаус Шрьодер, „когато разглеждаме подобна личност, няма смисъл да я приписваме на еднозначни преживявания. Това са преживявания, които 10 000 и 100 000 други хора също са преживели. Това е нещо, което не можем да обясним, нещо, което е в личността на човека от самото начало и има творческата сила да формира вълнуващи моменти.“ Изложбата показва, че за Кубин е невъзможно да избяга от прецизното изобразяване на злото и бездната и както разкрива заглавието на експозицията, ужасът крие „естетика на злото“, която го привлича неудържимо.
Четвърто издание на "Пейка парк фест" ще се състои на 24 август на Пернишката крепост, съобщиха организаторите на събитието. Миньорският град ще се превърне в притегателна парти точка за всички меломани.
На сцената на музикалната проява тази година ще се представят едни от най-популярните новоизгряващи звезди на съвременната хип-хоп музика, сред които Fyre, 2Bona, Emil TRF, Теодор Василев - THEO и др.
Организаторите уверяват, че тази година са подготвили много награди, изненади и весели моменти за посетителите на летния фестивал.
"Пейка парк фест" се организира от Община Перник, Международен младежки център и Фондация "Култура Перник".
Проявата е със свободен вход за посещение.
Изложба на две японски изкуства – кири-е и икебана ще бъде показана в Триъгълната кула на Сердика (филиал на Регионалния исторически музей - София). Експозицията „Природна хармония“ започва днес и ще продължи до 6 ноември, съобщават организаторите.
По думите на организаторите природата е голяма и важна част от живота на японците – те й се възхищават, наслаждават, намират дълбок смисъл и символика в нея и я приемат за част от ежедневието и заобикалящата ги среда. „Тя е и един от важните и често срещани мотиви в изкуството на японските и българските кири-е творци и неразривна част от изкуството на подреждането на цветя - икебана. Погледнете през очите на българските и японски автори към заобикалящия ги свят и станете част от него“, отбелязват те.
От екипа отбелязват, че кири-е е японското изкуство за създаване на картини чрез изрязване
"Дедпул & Върколака" - третият поред филм от поредицата за Дедпул, е вече трета седмица начело на зрителския интерес, показват обобщените данни от киносалоните. Соченият за един от най-добрите франчайзи от филми с възрастово ограничение, който в световен мащаб прехвърли милиард приходи, у нас е гледан от 115 991 зрители и събра 1 730 738 лева от билетите им.
На втора позиция е първата премиера от миналия петък - "Никога повече" по едноименния роман на Колийн Хувър. Драмата за млада жена, която се надява да започне нов живот в Бостън, но се сблъсква с кошмар от миналото си, е с вече 8 292 зрители и 108 240 лева приходи.
Трети по ред е анимационният "Аз, проклетникът 4", който е месец и половина сред най-гледаните филми у нас. Новата работа на Гру, която го отделя от миньоните и тяхното обучение за тайни мисии, са гледани от общо 160 855 зрители, а приходит
Първи български хор „Янко Мустаков“ в Свищов набира хористи за новия си творчески сезон, съобщиха от свищовското читалище.
Хорът търси мъже и жени над 16-годишна възраст, които искат да станат част от изкуството на музиката и да участват в обществени изяви. Желаещите могат да получат повече информация в Първо българско народно читалище „Еленка и Кирил Д. Аврамови 1896“ в Свищов.
Репертоарът на хора включва голям брой акапелни песни от всички стилове и епохи, както и произведения от кантатно-ораториалния жанр, като централно място заемат творбите от български автори. Хорът е участвал в редица български и международни хорови фестивали и конкурси. Сред тазгодишните международни участия на хористите бяха посещения в Румъния и в Хърватия.
Първият български хор е основан в град Свищов през 1868 г. от Янко Мустаков - учител, музикант и обще
В изкуството трябва повече да се експериментира, но винаги с много вкус.
Единственият начин да се доближим до новото поколение е да започнем да говорим на неговия език. Всичко дигитално, прожекциите, мапингът ни позволяват да видим постановките през различни призми. Това, което не бих докоснала за нищо на света са партитурите на композиторите, те са документи, които са ни завещани и нямаме право да ги променяме, но начинът, по който „сервираме“ на публиката е от голяма важност.
Това каза оперната прима Соня Йончева, която гостува във Варна за две постановки на форума „Опера в Летния театър“.
Публиката ще я види утре в „Бохеми“ и на 10 август в „Мадам Бътерфлай“.
Йончева сподели, че иска културата да бъде разнообразна, лесно достъпна и право на всеки жител на една страна. Това е и целта на нейния проект „Съкровени гласове“, който предви