NRD Начало
Сряда, 18 Септември 2024
Начало Под прожектора Течове в метрото на Токио вдъхновяват авторката на проекта на Япония за Венецианското биенале
4450
Под прожектора

Течове в метрото на Токио вдъхновяват авторката на проекта на Япония за Венецианското биенале

Япония се представя на 60-ото издание на Венецианското биенале на изкуството с инсталация, озаглавена Compose. Вдъхновена от течове в метрото в Токио, авторката Юко Мори пресъздава този проблем в творбата си и след това опитва да ги поправи, импровизирайки с различни предмети, налични в магазини във Венеция, за да изгради кинетична скулптура. Проектът е куриран от Сук-Кюн Лий - директор на художествената галерия "Уитуърт" в Манчестър. Това е първият път в историята, когато чуждестранен куратор работи по Японския павилион, отбелязва изданието Tokyo Art Beat

| 04 Август 2024, 13:15 ч.
Течове в метрото на Токио вдъхновяват авторката на проекта на Япония за Венецианското биенале
Течове в метрото на Токио вдъхновяват авторката на проекта на Япония за Венецианското биенале
Снимка © DFA

Япония се представя на 60-ото издание на Венецианското биенале на изкуството с инсталация, озаглавена Compose. Вдъхновена от течове в метрото в Токио, авторката Юко Мори пресъздава този проблем в творбата си и след това опитва да ги поправи, импровизирайки с различни предмети, налични в магазини във Венеция, за да изгради кинетична скулптура.

ЮНЕСКО възнамерява да включи мегалитния паметник Стоунхендж в Списъка на световното наследство в опасност заради проект за пътен тунел, преминаващ в близост до праисторическия обект, съобщи АФП, позовавайки се на документ на организацията на ООН.

В писмено решение, видяно от АФП, Комитетът за световно наследство препоръчва Стоунхендж да бъде включен в списъка на застрашените обекти „с оглед мобилизиране на международна подкрепа“.

Включването обаче все още трябва да бъде гласувано от държавите-членки на Комитета за световно наследство, който ще заседава в Делхи от 21 юли. Според дипломат, интервюиран от АФП, има много голям шанс те да одобрят решението.

Построен на етапи между около 3000 и 2300 г. пр.н.е., Стоунхендж е един от най-важните праисторически мегалитни паметници в света по отношение на своите размери, сложна планировка и архитектурна прецизно

Аз съм българин и принадлежа само и единствено на тази земя. Ако усетя, че си отивам, то последното ми желание ще е да се върна пак тук. Това Алексис Вайсенберг казва на пресконференция в през 2001 година, ден преди премиерата на документалния филм за него „Обичам музиката“.

Лентата е снимана през 2000 г. от Швейцарската телевизия, в копродукция с БНТ. Режисьор е Мандо Бернардинело, а сценарист – Освалдо Тритен. Официалното представяне у нас е в Народния театър „Иван Вазов“.

Днес се навършват 95 години от рождението на големия български пианист. Той се появява на бял свят под името Зигисмунд Паул Вайсенберг – на 26 юли 1929 г. в София. Известно време живее с родителите си в Пловдив. 

ГОРД УЧЕНИК НА ПАНЧО ВЛАДИГЕРОВ

„Като единствено дете аз споделях музикалните наслади, които майка ми толкоз обичаше – особено слуша

Учени от Института за етнология и фолклористика с Етнографски музей – БАН (ИЕФЕМ – БАН) - гл. ас. д-р Ивайло Първанов и докторант Стамен Кънев, се включиха в Петия форум на културните и творчески индустрии между Китай и Централна и Източна Европа, съобщават от института.

Форумът, организиран от Института по интелектуална собственост и технологичен трансфер „Проф. д-р Борислав Борисов“ (ИИСТТ) към УНСС съвместно с Пекинския университет за международни изследвания, Посолството на Китайската Народна Република в България и Crea Tech България, се проведе в края на юни. Учените от Института за етнология и фолклористика с Етнографски музей представиха някои от актуалните проекти и дейности на институцията, касаещи българо-китайски съвместни инициативи, а също и взаимоотношенията общество – креативни индустрии – опазване на културни ценности, от

Компанията за играчки „Мател“ пусна на пазара първата сляпа кукла Барби, която е най-новото издание в разширяващата се колекция от „приобщаващи“ кукли, съобщава ДПА.

Сляпата кукла, пусната от „Мател“ навръх 65-годишнината на компанията, представлява жена с увредено зрение и има характеристики, които позволяват достъпна игра за незрящи деца.

Куклата е снабдена с бял бастун, слънчеви очила, облечена е в текстурирани и ярки материи, има велкро закопчалки на дрехите, а лактите са подвижни, което осигуряват удобно използване на бастуна.

Куклата също така е проектирана с поглед, насочен леко нагоре и навън, за да отрази понякога различния поглед на слепия човек.

Най-новата версия на куклата Барби следва дългата поредица от „приобщаващи“ кукли, която включва Барби със загуба на слуха, Барби със синдром на Даун и Барби в инвалидна количка.

Дигитални колажи, конструирани от авторски фотографии на архитектурни обекти, са част от изложбата „Постройки и пейзажи“.

Експозицията е на Сибила Керелезова и ще бъде представена от 19 септември до 4 октомври в столичната галерия Depoo.

„Постройки и пейзажи“ е серия от дигитални колажи, конструирани от авторски фотографии на архитектурни обекти, в които градът е преустроен в декор на цветен следобеден сън. Елементите на еклектичната градска среда в София се обединяват във физически неосъществими постройки и сцени, които стоят на границата на действителността“, разказват от екипа.

Сибила Керелезова е родена през 1997 в гр. Кърджали. Тя е графичен дизайнер и художник, живее и работи в София. През 2020 г. завършва специалност „Инженерен дизайн“ в Технически университет - София, а през 2022 г. - магистърска степен в НХ

Проектът е куриран от Сук-Кюн Лий - директор на художествената галерия "Уитуърт" в Манчестър. Това е първият път в историята, когато чуждестранен куратор работи по Японския павилион, отбелязва изданието Tokyo Art Beat.

СМЕСИЦА ОТ ЗВУЦИ, АРОМАТИ И ЗРЕЕЩИ ПЛОДОВЕ

Юко Мори използва предмети като чадъри, пластмасови контейнери, тръби или дървени мебели, опитвайки се да изследва пространството, което заемат, както и изместването, предизвикано от движението им. Пресни плодове с преминаващи през тях диоди допълват инсталацията.

„Compose е смесица от звуци и визуализации, както и аромат на зреещи плодове, свеж пролетен бриз от Венецианските градини, блестяща слънчева светлина и гласове на посетителите, като всичко това създава уникален момент и пространство. Със смяната на сезоните от пролетта към есента изложбата ще промени и облика си“, пише японското издание.

Разлагането генерира звуци, наподобяващи тези от дрон и мигащи светлини от електроди, поставени в плодовете, които преобразуват тяхната постоянно променяща се влага в електрически сигнали. Разлагащите се плодове след това се събират в кофите за компост и се превръщат в тор за растенията във Венецианските градини, отбелязват японските медии.

Спектакълът "Елизабет или кралицата девственица" от Кристиан Симеон е втората премиера на Драматичен театър - Пловдив, част от фестивала "Сцена на кръстопът".

Режисьор на представлението е Маргарита Мачева, а в ролята на една от най-великите личности - кралица Елизабет I, влиза Койна Русева. Премиерата е тази вечер в Камерна зала „Стефан Данаилов”.

Преводът е на Наташа Колевска-Куртева, сценографията и костюмите на Ванина Цандева, музиката на Христо Намлиев. Актьорският състав включва още Ивана Крумова, Венелин Методиев, Борис Кръстев и Мартин Раков.

Авторът е измислил история, която се базира на реални личности, а отношенията между тях се развиват по много емоционален начин, посочи режисьорът Маргарита Мачева. Тя подчерта, че това е история-фикция и спектакълът няма претенция за историческа достоверност. В него кралицата се влюбва в един много по-м

Концерт на Васил Найденов постави тази вечер кулминацията на тържествата по повод 55 години от обявяването на Стралджа за град.

В продължение на два часа жителите и гостите на града пяха и танцуваха на препълнения площад „Демокрация“ с обичания от поколения българи изпълнител.

На сцената с Васил Найденов се качиха Стоян Бозов (соло китара) и Станислава Христова (беквокал). Още след първите няколко песни – „Веднъж“, „Като слънце в огледало“, „Старата любов“, публиката избухваше в бурни аплодисменти. Последваха непреходните хитове „Сбогом, моя любов“, „Всичко ми е наред“, „Синева“, „По първи петли”, „Телефонна любов“, „Бързаш няма време“, „Джули“, „Казано честно, всичко ми е наред“, „Сигурно“.

Няколко пъ

С фотоизложба на Римския стадион и гала спектакъл на Фолклорен ансамбъл „Тракия“ на Античния театър днес вечерта ще бъде открито тазгодишното издание на Празници на Стария град.

„Вдъхновението“ е водеща тема на документалната фотоизложба на Римския стадион, която ще разкаже за Празниците на Стария град през годините. Художествените фотографии на доц. Никола Лаутлиев, архивни кадри и документи на Общински институт „Старинен Пловдив“ и партньорите от Народна библиотека „Иван Вазов“ и Дирекция „Регионален държавен архив“ - Пловдив представят визуален разказ за това как през годините Старинен Пловдив става пресечна точка на всички изкуства, но и място за забави, улични шествия, приложни занаяти и други. 

Официалното откриващо събитие на тазгодишните празници е гала спектакълът „50 години емоция“ н

Пепа Николова-Пеша представя дебютната си изложба „Гората, която създадохме?“ – изследване на устойчивостта и връзката ни с природата. Това съобщават от галерия „Сердика“, домакин на събитието от 13 септември до 5 октомври. 

С концепция, разработена от Валентин Бакърджиев, изложбата предлага уникално многосензорно преживяване, което съчетава изкуство и екологично съзнание, коментират организаторите.

Авторката, макар и нешироко известна в художествените среди, има богат опит като сценограф и костюмограф, работейки повече от 30 години в театъра и киното. През този период е създавала костюми и декори за други сценографи и костюмографи, но сега, на 54 години, решава да излезе на преден план.

„Гората, която създадохме?“ представя &bdquo

Множество звезди от света на киното като Анджелина Джоли, Лейди Гага, Брад Пит, Джордж Клуни, Никол Кидман, се очакват да пристигнат на 81-вия филмов фестивал във Венеция, чиято програма беше представена във вторник, съобщиха АФП и Ройтерс. 

Общо 21 филма ще се борят за престижната награда „Златен лъв“ за най-добър филм, съобщи директорът на фестивала Алберто Барбера. 

Сред най-очакваните филми е „Жокера: Лудост за двама“ на Тод Филипс, който се завръща пред камерата за продължението на кинопродукцията от 2019 г. В главната роля отново е Хоакин Финикс, а Лейди Гага се присъединява към актьорския състав.

Други филми, които вероятно ще привлекат вниманието, са биографичният "Мария" на чилийския режисьор Пабло Ларайн и с участието на Анджелина Джоли. Тя се превъплъщава в ролята на оперната дива Мария Калас. Продукцията Queer на Лука Гуаданино с Даниел Кр

ГЛОБАЛНИТЕ КРИЗИ И КРЕАТИВНОСТТА НА РАБОТНИЦИТЕ В МЕТРОТО

„Заглавието етимологично означава „да поставим заедно (com+pose)“. Инсталацията задава въпроса какво означава хората да бъдат и да работят заедно в свят, изправен пред множество глобални кризи. Парадоксално, но кризата разкрива най-голямата креативност – вдъхновена от изобретателните мерки, които работниците в метрото предприемат срещу течовете“, пишат на сайта на Венецианското биенале.

„Изложбата е съсредоточена върху най-известната серия на авторката - Moré Moré (Leaky). Това обаче е нова творба, уникална за Венеция. Отправната точка била поредицата от теренни творби на Мори, наречена Moré Moré Tokyo (Leaky Tokyo). Тогава тя заснема временните мерки, които служителите на метрото в Токио предприемат за спиране на течове, използвайки кофи, маркучи, пластмасови бутилки и други инструменти. Moré Moré е продължение на теренната работа и е изградена като инсталация с циркулираща водна система, която умишлено причинява течове“, пише още Tokyo Art Beat.

Според авторите на японското издание изложбата е „весела, хумористична и елегантна, но същевременно се занимава с фундаментални проблеми, свързани с изменението на климата“.

МАТЕРИАЛИ ОТ ВЕНЕЦИЯ

Мори се обръща и към венециански магазини и фермери, за да закупи плодове за своята инсталация.

„Това, което е уникално в моето участие във Венецианското биенале този път е, че не създадох творбите в студиото и не ги донесох на обекта, а набавих всички материали, с изключение на оборудването, от местни смесени магазини, антикварни сергии, хранителни магазини и супермаркети. Превърнах Японския павилион в студио, където останах и създадох творбите. Има по-голям смисъл както от екологична, така и от икономическа гледна точка, артистите да пътуват индивидуално и да завършват работата си на място, не мислите ли?“,  казва авторката пред италианската медия Art Review. Според Юко Мори използването на местни предмети също предлага възможност да научиш за ежедневието на града - в аспект, който е различен от биеналето. Освен това, винаги е вълнуващо да излезеш из града, за да купиш провизии, отбелязва тя.

Японският павилион се намира във Венецианските градини и може да бъде разгледан до 24 ноември.

Както информирахме, тазгодишното издание на Биеналето бе официално открито на 20 април. Негов главен куратор е Адриано Педроза, а темата е „Чужденци навсякъде“. 

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
„Акордеонни импресии“ предложи на публиката разнообразни стилове музика и изненади
Концертът „Акордеонни импресии“ във Велико Търново предложи на публиката разнообразни стилове музика и изненади. Новият музикален проект, представен в Летния театър на ...
Фестивалът за поп и рок музика „София“ подкрепя общественозначими каузи
Тази вечер е 14-ият фестивал за поп и рок музика „София“, в подкрепа на българската музика и общественозначими каузи, съобщават организаторите. Зала 1 на НДК е домакин ...
С празничен концерт на симфоничния оркестър на БНР започват честванията за Деня на независимостта
Светлин Русев е солист в празничния концерт на симфоничния оркестър на БНР с диригент Константин Илиевски, посветен на Деня на независимостта на България. Събитието е тази вечер в ...
Американският рапър Шон „Диди“ Кумс беше арестуван в Ню Йорк
Американският рапър Шон „Диди“ Кумс беше арестуван от полицията в Манхатън, след подадени жалби за сексуално посегателство, предадоха световните осведомителни агенции. ...
Животът на Чък спечели наградата на публиката на Кинофестивала в Торонто
Най-новата екранизация на майстора на ужасите Стивън Кинг - "Животът на Чък" с Том Хидълстън в главната роля, спечели най-престижната награда на Международния филмов фестивал в Тор ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
„Акордеонни импресии“ предложи на публиката разнообразни стилове музика и изненади
Концертът „Акордеонни импресии“ във Велико Търново предложи на публиката разнообразни стилове музика и изненади. Новият музикален проект, представен в Летния театър на ...
Украйна предприе културен десант в САЩ
Украинският творчески проект „Културен десант“ предприе втория етап от американското си турне, което този път ще обхване южната част на САЩ, съобщава Укринформ. Основна ...
Фестивалът за поп и рок музика „София“ подкрепя общественозначими каузи
Тази вечер е 14-ият фестивал за поп и рок музика „София“, в подкрепа на българската музика и общественозначими каузи, съобщават организаторите. Зала 1 на НДК е домакин ...
С празничен концерт на симфоничния оркестър на БНР започват честванията за Деня на независимостта
Светлин Русев е солист в празничния концерт на симфоничния оркестър на БНР с диригент Константин Илиевски, посветен на Деня на независимостта на България. Събитието е тази вечер в ...
Резбовани приказки
Синът на писателя Николай Хайтов - Здравец Хайтов, откри изложба "резбовани приказки" в Пловдив по повод 105 години от рождението на баща си. Откриването беше част от тазгодишното ...
Тикер в 10:00 ч.
Концертът „Акордеонни импресии“ във Велико Търново предложи на публи ...
Начало Под прожектора
4450
Под прожектора

Течове в метрото на Токио вдъхновяват авторката на проекта на Япония за Венецианското биенале

Япония се представя на 60-ото издание на Венецианското биенале на изкуството с инсталация, озаглавена Compose.Вдъхновена от течове в метрото в Токио, авторката Юко Мори пресъздава този проблем в творбата си и след това опитва да ги поправи, импровизирайки с различни предмети, налични в магазини във Венеция, за да изгради кинетична скулптура.

| 04 Август 2024, 13:15 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Течове в метрото на Токио вдъхновяват авторката на проекта на Япония за Венецианското биенале
Течове в метрото на Токио вдъхновяват авторката на проекта на Япония за Венецианското биенале
Снимка © DFA

Япония се представя на 60-ото издание на Венецианското биенале на изкуството с инсталация, озаглавена Compose. Вдъхновена от течове в метрото в Токио, авторката Юко Мори пресъздава този проблем в творбата си и след това опитва да ги поправи, импровизирайки с различни предмети, налични в магазини във Венеция, за да изгради кинетична скулптура.

Проектът е куриран от Сук-Кюн Лий - директор на художествената галерия "Уитуърт" в Манчестър. Това е първият път в историята, когато чуждестранен куратор работи по Японския павилион, отбелязва изданието Tokyo Art Beat.

ЮНЕСКО възнамерява да включи мегалитния паметник Стоунхендж в Списъка на световното наследство в опасност заради проект за пътен тунел, преминаващ в близост до праисторическия обект, съобщи АФП, позовавайки се на документ на организацията на ООН.

В писмено решение, видяно от АФП, Комитетът за световно наследство препоръчва Стоунхендж да бъде включен в списъка на застрашените обекти „с оглед мобилизиране на международна подкрепа“.

Включването обаче все още трябва да бъде гласувано от държавите-членки на Комитета за световно наследство, който ще заседава в Делхи от 21 юли. Според дипломат, интервюиран от АФП, има много голям шанс те да одобрят решението.

Построен на етапи между около 3000 и 2300 г. пр.н.е., Стоунхендж е един от най-важните праисторически мегалитни паметници в света по отношение на своите размери, сложна планировка и архитектурна прецизно

Аз съм българин и принадлежа само и единствено на тази земя. Ако усетя, че си отивам, то последното ми желание ще е да се върна пак тук. Това Алексис Вайсенберг казва на пресконференция в през 2001 година, ден преди премиерата на документалния филм за него „Обичам музиката“.

Лентата е снимана през 2000 г. от Швейцарската телевизия, в копродукция с БНТ. Режисьор е Мандо Бернардинело, а сценарист – Освалдо Тритен. Официалното представяне у нас е в Народния театър „Иван Вазов“.

Днес се навършват 95 години от рождението на големия български пианист. Той се появява на бял свят под името Зигисмунд Паул Вайсенберг – на 26 юли 1929 г. в София. Известно време живее с родителите си в Пловдив. 

ГОРД УЧЕНИК НА ПАНЧО ВЛАДИГЕРОВ

„Като единствено дете аз споделях музикалните наслади, които майка ми толкоз обичаше – особено слуша

Учени от Института за етнология и фолклористика с Етнографски музей – БАН (ИЕФЕМ – БАН) - гл. ас. д-р Ивайло Първанов и докторант Стамен Кънев, се включиха в Петия форум на културните и творчески индустрии между Китай и Централна и Източна Европа, съобщават от института.

Форумът, организиран от Института по интелектуална собственост и технологичен трансфер „Проф. д-р Борислав Борисов“ (ИИСТТ) към УНСС съвместно с Пекинския университет за международни изследвания, Посолството на Китайската Народна Република в България и Crea Tech България, се проведе в края на юни. Учените от Института за етнология и фолклористика с Етнографски музей представиха някои от актуалните проекти и дейности на институцията, касаещи българо-китайски съвместни инициативи, а също и взаимоотношенията общество – креативни индустрии – опазване на културни ценности, от

Компанията за играчки „Мател“ пусна на пазара първата сляпа кукла Барби, която е най-новото издание в разширяващата се колекция от „приобщаващи“ кукли, съобщава ДПА.

Сляпата кукла, пусната от „Мател“ навръх 65-годишнината на компанията, представлява жена с увредено зрение и има характеристики, които позволяват достъпна игра за незрящи деца.

Куклата е снабдена с бял бастун, слънчеви очила, облечена е в текстурирани и ярки материи, има велкро закопчалки на дрехите, а лактите са подвижни, което осигуряват удобно използване на бастуна.

Куклата също така е проектирана с поглед, насочен леко нагоре и навън, за да отрази понякога различния поглед на слепия човек.

Най-новата версия на куклата Барби следва дългата поредица от „приобщаващи“ кукли, която включва Барби със загуба на слуха, Барби със синдром на Даун и Барби в инвалидна количка.

Дигитални колажи, конструирани от авторски фотографии на архитектурни обекти, са част от изложбата „Постройки и пейзажи“.

Експозицията е на Сибила Керелезова и ще бъде представена от 19 септември до 4 октомври в столичната галерия Depoo.

„Постройки и пейзажи“ е серия от дигитални колажи, конструирани от авторски фотографии на архитектурни обекти, в които градът е преустроен в декор на цветен следобеден сън. Елементите на еклектичната градска среда в София се обединяват във физически неосъществими постройки и сцени, които стоят на границата на действителността“, разказват от екипа.

Сибила Керелезова е родена през 1997 в гр. Кърджали. Тя е графичен дизайнер и художник, живее и работи в София. През 2020 г. завършва специалност „Инженерен дизайн“ в Технически университет - София, а през 2022 г. - магистърска степен в НХ

СМЕСИЦА ОТ ЗВУЦИ, АРОМАТИ И ЗРЕЕЩИ ПЛОДОВЕ

Юко Мори използва предмети като чадъри, пластмасови контейнери, тръби или дървени мебели, опитвайки се да изследва пространството, което заемат, както и изместването, предизвикано от движението им. Пресни плодове с преминаващи през тях диоди допълват инсталацията.

Спектакълът "Елизабет или кралицата девственица" от Кристиан Симеон е втората премиера на Драматичен театър - Пловдив, част от фестивала "Сцена на кръстопът".

Режисьор на представлението е Маргарита Мачева, а в ролята на една от най-великите личности - кралица Елизабет I, влиза Койна Русева. Премиерата е тази вечер в Камерна зала „Стефан Данаилов”.

Преводът е на Наташа Колевска-Куртева, сценографията и костюмите на Ванина Цандева, музиката на Христо Намлиев. Актьорският състав включва още Ивана Крумова, Венелин Методиев, Борис Кръстев и Мартин Раков.

Авторът е измислил история, която се базира на реални личности, а отношенията между тях се развиват по много емоционален начин, посочи режисьорът Маргарита Мачева. Тя подчерта, че това е история-фикция и спектакълът няма претенция за историческа достоверност. В него кралицата се влюбва в един много по-м

Концерт на Васил Найденов постави тази вечер кулминацията на тържествата по повод 55 години от обявяването на Стралджа за град.

В продължение на два часа жителите и гостите на града пяха и танцуваха на препълнения площад „Демокрация“ с обичания от поколения българи изпълнител.

На сцената с Васил Найденов се качиха Стоян Бозов (соло китара) и Станислава Христова (беквокал). Още след първите няколко песни – „Веднъж“, „Като слънце в огледало“, „Старата любов“, публиката избухваше в бурни аплодисменти. Последваха непреходните хитове „Сбогом, моя любов“, „Всичко ми е наред“, „Синева“, „По първи петли”, „Телефонна любов“, „Бързаш няма време“, „Джули“, „Казано честно, всичко ми е наред“, „Сигурно“.

Няколко пъ

С фотоизложба на Римския стадион и гала спектакъл на Фолклорен ансамбъл „Тракия“ на Античния театър днес вечерта ще бъде открито тазгодишното издание на Празници на Стария град.

„Вдъхновението“ е водеща тема на документалната фотоизложба на Римския стадион, която ще разкаже за Празниците на Стария град през годините. Художествените фотографии на доц. Никола Лаутлиев, архивни кадри и документи на Общински институт „Старинен Пловдив“ и партньорите от Народна библиотека „Иван Вазов“ и Дирекция „Регионален държавен архив“ - Пловдив представят визуален разказ за това как през годините Старинен Пловдив става пресечна точка на всички изкуства, но и място за забави, улични шествия, приложни занаяти и други. 

Официалното откриващо събитие на тазгодишните празници е гала спектакълът „50 години емоция“ н

Пепа Николова-Пеша представя дебютната си изложба „Гората, която създадохме?“ – изследване на устойчивостта и връзката ни с природата. Това съобщават от галерия „Сердика“, домакин на събитието от 13 септември до 5 октомври. 

С концепция, разработена от Валентин Бакърджиев, изложбата предлага уникално многосензорно преживяване, което съчетава изкуство и екологично съзнание, коментират организаторите.

Авторката, макар и нешироко известна в художествените среди, има богат опит като сценограф и костюмограф, работейки повече от 30 години в театъра и киното. През този период е създавала костюми и декори за други сценографи и костюмографи, но сега, на 54 години, решава да излезе на преден план.

„Гората, която създадохме?“ представя &bdquo

Множество звезди от света на киното като Анджелина Джоли, Лейди Гага, Брад Пит, Джордж Клуни, Никол Кидман, се очакват да пристигнат на 81-вия филмов фестивал във Венеция, чиято програма беше представена във вторник, съобщиха АФП и Ройтерс. 

Общо 21 филма ще се борят за престижната награда „Златен лъв“ за най-добър филм, съобщи директорът на фестивала Алберто Барбера. 

Сред най-очакваните филми е „Жокера: Лудост за двама“ на Тод Филипс, който се завръща пред камерата за продължението на кинопродукцията от 2019 г. В главната роля отново е Хоакин Финикс, а Лейди Гага се присъединява към актьорския състав.

Други филми, които вероятно ще привлекат вниманието, са биографичният "Мария" на чилийския режисьор Пабло Ларайн и с участието на Анджелина Джоли. Тя се превъплъщава в ролята на оперната дива Мария Калас. Продукцията Queer на Лука Гуаданино с Даниел Кр

„Compose е смесица от звуци и визуализации, както и аромат на зреещи плодове, свеж пролетен бриз от Венецианските градини, блестяща слънчева светлина и гласове на посетителите, като всичко това създава уникален момент и пространство. Със смяната на сезоните от пролетта към есента изложбата ще промени и облика си“, пише японското издание.

Разлагането генерира звуци, наподобяващи тези от дрон и мигащи светлини от електроди, поставени в плодовете, които преобразуват тяхната постоянно променяща се влага в електрически сигнали. Разлагащите се плодове след това се събират в кофите за компост и се превръщат в тор за растенията във Венецианските градини, отбелязват японските медии.

ГЛОБАЛНИТЕ КРИЗИ И КРЕАТИВНОСТТА НА РАБОТНИЦИТЕ В МЕТРОТО

„Заглавието етимологично означава „да поставим заедно (com+pose)“. Инсталацията задава въпроса какво означава хората да бъдат и да работят заедно в свят, изправен пред множество глобални кризи. Парадоксално, но кризата разкрива най-голямата креативност – вдъхновена от изобретателните мерки, които работниците в метрото предприемат срещу течовете“, пишат на сайта на Венецианското биенале.

„Изложбата е съсредоточена върху най-известната серия на авторката - Moré Moré (Leaky). Това обаче е нова творба, уникална за Венеция. Отправната точка била поредицата от теренни творби на Мори, наречена Moré Moré Tokyo (Leaky Tokyo). Тогава тя заснема временните мерки, които служителите на метрото в Токио предприемат за спиране на течове, използвайки кофи, маркучи, пластмасови бутилки и други инструменти. Moré Moré е продължение на теренната работа и е изградена като инсталация с циркулираща водна система, която умишлено причинява течове“, пише още Tokyo Art Beat.

Според авторите на японското издание изложбата е „весела, хумористична и елегантна, но същевременно се занимава с фундаментални проблеми, свързани с изменението на климата“.

МАТЕРИАЛИ ОТ ВЕНЕЦИЯ

Мори се обръща и към венециански магазини и фермери, за да закупи плодове за своята инсталация.

„Това, което е уникално в моето участие във Венецианското биенале този път е, че не създадох творбите в студиото и не ги донесох на обекта, а набавих всички материали, с изключение на оборудването, от местни смесени магазини, антикварни сергии, хранителни магазини и супермаркети. Превърнах Японския павилион в студио, където останах и създадох творбите. Има по-голям смисъл както от екологична, така и от икономическа гледна точка, артистите да пътуват индивидуално и да завършват работата си на място, не мислите ли?“,  казва авторката пред италианската медия Art Review. Според Юко Мори използването на местни предмети също предлага възможност да научиш за ежедневието на града - в аспект, който е различен от биеналето. Освен това, винаги е вълнуващо да излезеш из града, за да купиш провизии, отбелязва тя.

Японският павилион се намира във Венецианските градини и може да бъде разгледан до 24 ноември.

Както информирахме, тазгодишното издание на Биеналето бе официално открито на 20 април. Негов главен куратор е Адриано Педроза, а темата е „Чужденци навсякъде“. 

Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
„Акордеонни импресии“ предложи на публиката разнообразни стилове музика и изненади
Фестивалът за поп и рок музика „София“ подкрепя общественозначими каузи
С празничен концерт на симфоничния оркестър на БНР започват честванията за Деня на независимостта
Американският рапър Шон „Диди“ Кумс беше арестуван в Ню Йорк
Животът на Чък спечели наградата на публиката на Кинофестивала в Торонто
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Под прожектора
„Акордеонни импресии“ предложи на публиката разнообразни стилове музика и изненади
Творчески отражения
Украйна предприе културен десант в САЩ
Под прожектора
Фестивалът за поп и рок музика „София“ подкрепя общественозначими каузи
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.