NRD Начало
Четвъртък, 19 Септември 2024
Начало Калейдоскоп Естонските артисти Татяна Косминина и Дмитри Петренко : Чувстваме голямо доверие от обществото, от правителството и от публиката
1487
Калейдоскоп

Естонските артисти Татяна Косминина и Дмитри Петренко : Чувстваме голямо доверие от обществото, от правителството и от публиката

Ние чувстваме много голямо доверие от обществото, от правителството, както и от нашата публика. Иначе не бихме могли да съществуваме и би стоял въпросът – кои са нашите зрители и защо въобще излизаме на сцената. Това казва Дмитри Петренко, художествен ръководител на рускоезичния театър „Вене“ в Талин, Естония. „Ние използваме руски език, без да сме част от Русия

| 08 Юли 2024, 13:33 ч.
Естонските артисти Татяна Косминина и Дмитри Петренко : Чувстваме голямо доверие от обществото, от правителството и от публиката
Естонските артисти Татяна Косминина и Дмитри Петренко : Чувстваме голямо доверие от обществото, от правителството и от публиката
Снимка © Даниел Димитров

Ние чувстваме много голямо доверие от обществото, от правителството, както и от нашата публика. Иначе не бихме могли да съществуваме и би стоял въпросът – кои са нашите зрители и защо въобще излизаме на сцената. Това казва Дмитри Петренко, художествен ръководител на рускоезичния театър „Вене“ в Талин, Естония.

След 10 дни по кината "Дедпул & Върколака" вече е най-касовият филм с рейтинг R в историята, без да се отчита инфлацията, съобщават световните осведомителни агенции.

През втория си уикенд на екран блокбастърът на "Марвел" с Райън Рейнолдс и Хю Джакман и режисиран от Шон Леви реализира 97 милиона долара от продажбата на билети в киносалоните на САЩ и Канада. 

Така общите приходи от филма в домашния боксофис стават 395,6 милиона долара, с което "Дедпул & Върколака" изпреварва дългогодишния първенец в класацията на филмите с рейтинг R - "Страстите Христови". Режисираният от Мел Гибсън филм държеше този рекорд в продължение на 20 години с 370 милиона долара.

В световен мащаб "Дедпул & Върколака" бързо събра 824,1 милиона долара от продажби на билети, надминавайки глобалните приходи на първите два филма за Дедпул. Оригиналът от 2016 г. реализира 782

Филмът на Парк Чанг-ук – „Решение за раздяла“, отличен с награда за най-добър режисьор на фестивала в Кан през 2022 г., ще има единствена прожекция на 26 септември в кино „Одеон“, съобщават от корейското посолството у нас.

„Решение за раздяла“ е филм, в който пътищата на любовта са по-мистериозни от тези на разплитане на една криминална загадка. Съвременният класик на корейското кино Парк Чан-ук, който стои и зад култовия филм „Олдбой“, сега преплита специфичното си чувство за хумор с неустоимостта на неизказаните емоции като  демонстрира впечатляващо боравене с цветовете и светлината“, разказват организаторите.

„Мигът, в който ми каза, че ме обичаш, това бе краят на твоята любов и началото на моята“, казва Сонг Со-ре, жената, която е в център

Американският рапър Кание Уест е на частно посещение в Москва, според руски медии, съобщава АФП.

Западните музиканти в по-голямата си част избягват Русия от началото на инвазията в Украйна през февруари 2022 г., която доведе до порой от санкции срещу Москва и сериозна криза в отношенията със Запада, отбелязва АФП.

Ксения Собчак, бивш кандидат за президент на Русия, публикува кратко видео в канала „Телеграм“, което според нея показва американския рапър на покрива на известния търговски център ГУМ, гледащ към Червения площад.

Според нея Кание Уест е в Москва, за да "отпразнува четиридесетия рожден ден на своя приятел Гоша Рубчински", моден руски дизайнер.

В руски медии се появиха предположения, че рапърът може да изнесе концерт в спортния комплекс „Лужники“. ТАСС обаче обаче съобщи че в „Лужники“ нямат информация за планове за провеждане на представление

Рапърката Меган дъ Стелиън ще издаде нов албум в края на този месец, предаде ЮПИ. 

Третият студиен албум на певицата, озаглавен Megan, ще бъде на пазара на 28 юни. 

Меган дъ Стелиън, която е на 29 години, обяви новината в Инстаграм, като показа обложката. Голям инициал "М" е изобразен върху нея, а певицата излиза от пашкул на пеперуда гола.

Продукцията ще включва синглите Cobra, Hiss и Boa, които имат обща тема, вдъхновена от змиите и свалянето на кожата им.

Меган дъ Стелиън ще промотира новия си албум и с лятно турне, което ще започне на 14 май в Минеаполис и ще продължи до 27 юли във Вашингтон. 

Рапърката издаде последния си албум Traumazine през август 2022 г., припомня ЮПИ. 

За втора поредна година в Стара Загора ще се проведе еко-арт форум под надслов „На зелено“. Това съобщават организаторите от творческия колектив „На улицата“. 

Тридневният фестивал ще започне утре и ще продължи до неделния ден. И тази той година ще се проведе в емблематичния парк „Бедечка“. Там ще бъдат разположени повече от 40 щанда и детски работилници за екология, наука и изкуство. Специална изненада за посетителите ще бъде пожарна кола, която ще може да бъде разгледана от най-малките. 

Сред новостите е и участието на сдружение „Зелени Балкани“, които в съботния ден ще пуснат на свобода птици. Ще има куклен театър, сапунени балони, жонглиране, огнено шоу и много други.

На място е изградена специална сцена, на която в трите вечери ще се качат общо над 16 групи и изпълнители. Сред тях са Уикеда, Cool Den, NDOE, X-R@Y, оркестър „Невидено", Djankobrat,

„Ние използваме руски език, без да сме част от Русия. Ние сме автентичен естонски театър с естонски актьори, които играят на руски“, разказва той. „Имаме много рускоговорящи хора, а сега – и много бежанци от Украйна, които също са наши зрители. Защото руският език е този, който ни свързва, той е много по-разпространен от естонския“, допълва актрисата Татяна Косминина.

На фестивала „Световен театър в София“ естонската трупа представи „Страх и отчаяние в третата империя“, една от новите постановки на Тимофей Кулябин, по пиесата на Бертолт Брехт „Страх и мизерия в Третия райх“. Писана в емиграция, непосредствено преди Втората световна война, тя представя картина на живота по време на възхождащия националсоциализъм след възкачването на Хитлер на власт. Кулябин осъвременява някои от сцените в оригиналната творба и създава спектакъл за страха и отчаянието, за колективното онемяване, за изчезването на човешкото в едно тоталитарно общество.

„Мисля, че нашата реалност е по-страшна от този текст. Реалността е нещото, от което трябва да се страхуваме, а не текстът“, коментира Татяна Косминина. „Не сме много щастливи, че този текст все още е актуален, че все още можем да говорим за страховете – в нашите семейства, в нашата страна, с нашите съседи“, допълва Петренко.

Татяна Косминина разказва за работата си с Кулябин: „Обикновено режисьорите решават по време на процеса на работа как точно да се развият нещата. Чудят се накъде да поемат, нямат представа за много неща. Често е така, но не и когато става въпрос за Тимофей. Той дойде при нас абсолютно готов“. Това е първата му постановка в нашия театър, неговият театрален език е интересен и разбираем и той знае какво иска, а ние не сме свикнали с това, защото в нашия театър се работи на принципа, че актьорите са съавтори на представлението на режисьора, допълва Дмитри Петренко.

Татяна Косминина и Дмитри Петренко , в разговор с Даниел Димитров – за реакциите на българската публика, за актуалността на представлението, за работата с Тимофей Кулябин, за съществуването на един рускоезичен театър в Естония, за доверието на зрителите и на държавата.

Пиесата само е вдъхновена от истинска случка, но оттам нататък всичко е плод на моето въображение, разказа пред писателката Екатерина Георгиева.

Тя е авторът на "Шишарки“, най-новото заглавие в афиша на "Театър 199“.

"Шишарки“ е за Стела,  нейната сестра Рони и техните партньори Алекс и Асен, които се събират за пръв път от две години, когато съдбата завинаги преобръща животите им. В завръзката на пиесата се появяват тайни от миналото, неочаквани истини за настоящето и трудни въпроси занапред.

Екатерина Тодоров чула историята за жена и мъж, които не се познавали, но им се случила катастрофа, при която жената губи своя крак. 

"Тези хора не се виждат две години и на годишнина от катастрофата тя му се обажда, защото смята, че само така може да продължи и да се помири с тази загуба. След това започнах да фантазирам какво, ако тези хора се познават и с

Софийската филхармония ще гостува на Международния летен фестивал в Любляна, чието 72-ро издание се провежда от 20 юни до 3 септември под традиционното мото „В центъра на преживяванията ви”, съобщават от МВнР.

Концертът на националния оркестър под диригентството на маестро Найден Тодоров и с участието на хора на филхармонията ще се състои на 22 август в летния театър „Крижанке” в словенската столица.

Събитието ще бъде посветено на композитора Джон Т. Уилямс, а публиката ще има възможността да се наслади на изпълнения на негови многократно награждавани творби, създадени за филмите „Индиана Джоунс”, „Хари Потър”, „Сам вкъщи”, „Списъкът на Шиндлер”, „Междузвездни  войни”, „Суперме

Секстетът „Страдивари“ от Италия участва на Международния музикален фестивал „Варненско лято“ с концерт в аулата на Икономическия университет. В състава свирят цигуларите Давид Романо и Руджеро Сфрегола, виолистите Рафаеле Малоци и Давид Бурсак и виолончелистите Диего Романо и Сара Джентиле. Гостуването им се осъществява със съдействието на Посолството на Италия и Италианския културен институт в България.

Шестимата членове на секстета са водещи музиканти от Симфоничния оркестър на академията „Санта Чечилия“ в Рим. Те се събират първоначално през 2001 г. за международното изложение „Изкуството на цигулката”, което се провежда в замъка Сант Анджело в италианската столица. Тогава те свирят на инструменти „Страдивари“ и решават да носят това име занапред като формация. Имат турнета в Аржентина, Бразилия, Уругвай, Китай, Германия. През последните години са свирили на големи събития

Плевенската художничка Ралица Енчева представя жената в различни образи и разказва за сънищата си в изложбата "Пъзел".

Тя е подредена в арт център "Къщата на художниците" и е четвъртата, която младата авторка показва в неговите зали.

В картините си представям моя усет, моя поглед за това, което съм преживяла на дадено място, нещо, което съм сънувала и мечтала, каза Енчева.

Творбите, които показва в настоящата експозиция, са разнообразни като теми. Някои от тях са приказни интериори, видения, сънища и мисли на художничката, други са посветени на жената и нейните различни образи. 

Заглавието "Пъзел" на изложбата дойде от това, че картините ми са вдъхновени от различни места, на които съм рисувала, от темите, които са ме вълнували. Те са като различни частици, събрани в една цяла картина, обясни авторката. 

Творбите са изпълнени в масло,

Естествено е нови изразни средства постоянно да влизат в изкуството, да намират своя път, да се утвърждават и да стават традиционни, а после други нови да ги заместват. Визуалните възприятия в нашето ежедневие са много силни и това въздейства и на очакванията при концертите, затова ние се борим да запазим вниманието на публиката по всякакъв начин. Опитваме се да сме в крак с времето. Електрониката е просто един инструмент, зависи как се използва. Душата идва не от инструмента, а от изпълнителя. Това каза в интервю пианистът и композитор Димитър Бодуров, който заедно със Светлозара Христова организира фестивала „Радар“ във Варна. 

Тази година форумът имаше 11-о издание. По думите на Бодуров, концепцията им като основатели е той да бъде отворено събитие, което е отвъд жанровете и стиловите граници, и представя музикални проекти, свързващи различни изкуства с електроника, в

Доволни ли сте от публиката, от нейните реакции, от нейното разбиране?

Татяна Косминина: Аз съм много доволна. Преди всичко бях изненадана, че имаше толкова много публика, защото в Естония нашето представление не е толкова популярно, въпреки че се играе на голяма сцена.

Когато видяхме колко много хора са дошли да ни гледат, се почувствахме много горди. И повечето от тях дочакаха края на представлението. Изненадата беше голяма и поради това, че представлението е скандално и много хора си тръгват по време на шоуто. Зарадвахме се, че българите останаха до края.

Не е ли твърде страшен с актуалността си текста на „Страх и отчаяние в Третата империя“?

Татяна Косминина: Мисля, че нашата реалност е по-страшна от този текст. Реалността е нещото, от което трябва да се страхуваме, а не текстът.

Дмитри Петренко: Обикновено авторите се радват, ако тяхното представление стане много актуално. Но не и в този случай. Не сме много щастливи, че този текст все още е актуален, че все още можем да говорим за страховете – в нашите семейства, в нашата страна, с нашите съседи. Не се радваме, че това все още е разбираемо и актуално за публиката. Иска ни се да не е така...

Когато играете в това представление, това повече ви дава или повече ви отнема, чисто емоционално?

Татяна Косминина: Това е много труден въпрос. Мисля, че ми дава повече. Дава ми повече, защото имам възможност да бъда чута. Може би ние, изпълнителите, като хора, обикновено не говорим от свое име, но можем да използваме класически текст, за да бъдат чути гласовете ни, да споделим мнението си пред повече хора и да се знае за какво мислим.

„Независимо от мрака в пиесата, се чувствах прекрасно по време на работния процес“, казва Тимофей Кулябин относно тази постановка. Как се чувствахте вие с него?

Татяна Косминина: Когато Тимофей дойде при нас, той ни каза какво точно ще прави. Имаше ясен план. И тогава, по време на репетициите, той просто реализира намеренията си. За мен, като актриса, това беше уникално изживяване – режисьорът дойде и направи това, което иска, и бе абсолютно сигурен в идеите си.

За първи път ли работите по този начин?

Татяна Косминина: Необичайно е, защото, обикновено, режисьорите решават по време на процеса на работа как точно да се развият нещата. Чудят се накъде да поемат, нямат представа за много неща. Често е така, но не и когато става въпрос за Тимофей. Той дойде при нас абсолютно готов.

Дмитри Петренко: Това е първата му постановка в нашия театър. Тимофей е много популярен в Източна Европа като европейски режисьор. Правил е представления и в Рига. Аз го познавах отпреди и нашият театър реши да го покани, защото е много съвременен режисьор. Неговият театрален език е интересен и разбираем, и както Татяна каза – той знае какво иска. Ние не сме свикнали много с това, защото в нашия театър се работи на принципа, че актьорите са съавтори на представлението на режисьора.

Лесно ли е съществуването на един рускоезичен театър в Естония? Има ли някакъв вид изгнание?

Дмитри Петренко: Трябва да кажа, че това е голямо предизвикателство за всички, за нас, както и за Естония. Но Естония има силно развита демокрация и много голямо разбиране на демократичните ценности, на художествената реч, на свободата на словото. Никога не сме се чувствали като жертва на нещо. 

Радвам се, че не казахте руски театър, а театър на руски език. В това е огромната разлика. Ние не принадлежим на Русия, нито на руската култура. Ние използваме руски език, без да сме част от Русия. Ние сме автентичен естонски театър с естонски актьори, които играят на руски. Това е.

Татяна Косминина: За мен, разбира се, е много по-лесно да играя на руски, защото това е моят роден език. Аз съм естонска рускиня – рускиня, роден в Естония, но Естония е моята страна, а моята националност е естонска. Това, което искам да подчертая, е, че ние сме държавен театър. Правителството ни плаща, за да играем на руски. Това казва много според мен.

Дмитри Петренко: Забелязах, че вашият национален театър е наречен Народен театър. Харесва ми, че национален означава народен. Ние също сме някакъв вид обществен театър, защото се финансираме от правителството, както каза Татяна. Това означава, че цялото общество дава пари на нашата трупа, не само рускоезичните или естонскоговорящите. Така че ние сме част от цялото естонско общество.

Това означава, ли че театърът получава необходимото доверие от страна на публиката и на държавата? 

Дмитри Петренко: Вярвам в това. Разбира се, въпрос на дискусия е дали имаме нужда от рускоезичен театър днес и въобще от какъв театър имаме нужда. Това ли е посоката, в която трябва да вървим – като художествения театър, като артисти, актьори, режисьори, сценографи... Как наистина искаме да виждаме нашия театър... Разбира се, ние чувстваме много голямо доверие от обществото, от правителството, както и от нашата публика. Иначе, не бихме могли да съществуваме. Иначе, би стоял въпросът – кои са нашите зрители и защо въобще излизаме на сцената. Разбира се, правим го заради нашата публика.

Публиката в Естония предпочита да гледа повече на театър на руски, или на естонски?

Татяна Косминина: Има и двата вида публика. Ние имаме много рускоговорящи хора, а сега – и много бежанци от Украйна, например, които също са наши зрители. Защото руският език е този, който ни свързва, той е много по-разпространен от естонския. Освен това, всичките ни представления са преведени на естонски език.

Щастлив ли е средностатистическият естонски актьор?

Татяна Косминина: Не, актьорите не могат да бъдат щастливи. Актьорите винаги са недоволни. Всеки актьор иска да получи „Оскар“ или нещо подобно. И винаги иска още, още, още и още – повече публика, повече популярност, повече пари, разбира се.

Дмитри Петренко: Вярвам, че е хубаво, когато актьорите са щастливи, но не напълно щастливи. Така те винаги ще трябва да дават повече от себе си. За мен като артистичен директор е много важно, когато актьорите не са доволни от това, което искаш от тях, а те да искат повече. Те трябва да искат да са по-разбираеми, по-съвременни, по-провокативни. Това е начинът да се създава театър...

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
"Златка - златното момиче" е новият спектакъл на Държавен куклен театър "Дора Габе"
Най-новото заглавие в репертоара на Държавен куклен театър „Дора Габе“ – Добрич (ДКТ) е спектакълът ,,Златка – Златното момиче”. Официалната премиера ...
Графити фестивал. Пристанище на 60 корабни статуи
Световни и български утвърдени визуални артисти ще създават съвременно изкуство заедно с 30 млади участници от русенски училища в „Графити фестивал. Пристанище на 60 корабни ...
След Рим, Стокхолм, Осло, Копенхаген и Прага изложбата "България и мозайките" гостува в галерия „Кирил Майски“
Изложбата "България и мозайките" гостува в Попово. Експозицията е подредена в галерия „Кирил Майски“ на Историческия музей в града, съобщи директорът на културната инст ...
„Решение за раздяла“ на Парк Чанг-ук с единствена прожекция в кино „Одеон“
Филмът на Парк Чанг-ук – „Решение за раздяла“, отличен с награда за най-добър режисьор на фестивала в Кан през 2022 г., ще има единствена прожекция на 26 септемвр ...
Галерия Doza ще бъде домакин на международен търг с произведения на изкуството
Повече от 40 съвременни български художници и над 60 актуални произведения на изкуството ще бъдат предложени на международен търг на живо в галерия Doza и онлайн на британската пла ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Общо 40 изпълнители от страната и чужбина ще участват на фестивала „Хасково джаз“
Общо 40 изпълнители от страната и чужбина ще вземат участие на тазгодишното издание на фестивала „Хасково джаз“, съобщиха от пресслужбата на общинска администрация -Хас ...
"Златка - златното момиче" е новият спектакъл на Държавен куклен театър "Дора Габе"
Най-новото заглавие в репертоара на Държавен куклен театър „Дора Габе“ – Добрич (ДКТ) е спектакълът ,,Златка – Златното момиче”. Официалната премиера ...
След 17 години Ману Чао се завръща с нов албум
След 17 години без издаден албум френско-испанският певец Ману Чао се завръща в петък с Viva Tu и своето латино звучене, съживявайки хубавите спомени на цяло едно поколение, което ...
Графити фестивал. Пристанище на 60 корабни статуи
Световни и български утвърдени визуални артисти ще създават съвременно изкуство заедно с 30 млади участници от русенски училища в „Графити фестивал. Пристанище на 60 корабни ...
Алек Алексиев озвучава новия български аудиосериал „Безбряг“
Актьорът Алек Алексиев озвучава новия български аудиосериал „Безбряг“. Автор на поредицата е Димитрина Събчева, съобщават от „Сторител“. Аудиосериалът разк ...
Тикер в 20:00 ч.
Общо 40 изпълнители от страната и чужбина ще вземат участие на тазгодишното изда ...
Начало Калейдоскоп
1487
Калейдоскоп

Естонските артисти Татяна Косминина и Дмитри Петренко : Чувстваме голямо доверие от обществото, от правителството и от публиката

Ние чувстваме много голямо доверие от обществото, от правителството, както и от нашата публика.Иначе не бихме могли да съществуваме и би стоял въпросът – кои са нашите зрители и защо въобще излизаме на сцената.

| 08 Юли 2024, 13:33 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Естонските артисти Татяна Косминина и Дмитри Петренко : Чувстваме голямо доверие от обществото, от правителството и от публиката
Естонските артисти Татяна Косминина и Дмитри Петренко : Чувстваме голямо доверие от обществото, от правителството и от публиката
Снимка © Даниел Димитров

Ние чувстваме много голямо доверие от обществото, от правителството, както и от нашата публика. Иначе не бихме могли да съществуваме и би стоял въпросът – кои са нашите зрители и защо въобще излизаме на сцената. Това казва Дмитри Петренко, художествен ръководител на рускоезичния театър „Вене“ в Талин, Естония.

„Ние използваме руски език, без да сме част от Русия. Ние сме автентичен естонски театър с естонски актьори, които играят на руски“, разказва той. „Имаме много рускоговорящи хора, а сега – и много бежанци от Украйна, които също са наши зрители. Защото руският език е този, който ни свързва, той е много по-разпространен от естонския“, допълва актрисата Татяна Косминина.

След 10 дни по кината "Дедпул & Върколака" вече е най-касовият филм с рейтинг R в историята, без да се отчита инфлацията, съобщават световните осведомителни агенции.

През втория си уикенд на екран блокбастърът на "Марвел" с Райън Рейнолдс и Хю Джакман и режисиран от Шон Леви реализира 97 милиона долара от продажбата на билети в киносалоните на САЩ и Канада. 

Така общите приходи от филма в домашния боксофис стават 395,6 милиона долара, с което "Дедпул & Върколака" изпреварва дългогодишния първенец в класацията на филмите с рейтинг R - "Страстите Христови". Режисираният от Мел Гибсън филм държеше този рекорд в продължение на 20 години с 370 милиона долара.

В световен мащаб "Дедпул & Върколака" бързо събра 824,1 милиона долара от продажби на билети, надминавайки глобалните приходи на първите два филма за Дедпул. Оригиналът от 2016 г. реализира 782

Филмът на Парк Чанг-ук – „Решение за раздяла“, отличен с награда за най-добър режисьор на фестивала в Кан през 2022 г., ще има единствена прожекция на 26 септември в кино „Одеон“, съобщават от корейското посолството у нас.

„Решение за раздяла“ е филм, в който пътищата на любовта са по-мистериозни от тези на разплитане на една криминална загадка. Съвременният класик на корейското кино Парк Чан-ук, който стои и зад култовия филм „Олдбой“, сега преплита специфичното си чувство за хумор с неустоимостта на неизказаните емоции като  демонстрира впечатляващо боравене с цветовете и светлината“, разказват организаторите.

„Мигът, в който ми каза, че ме обичаш, това бе краят на твоята любов и началото на моята“, казва Сонг Со-ре, жената, която е в център

Американският рапър Кание Уест е на частно посещение в Москва, според руски медии, съобщава АФП.

Западните музиканти в по-голямата си част избягват Русия от началото на инвазията в Украйна през февруари 2022 г., която доведе до порой от санкции срещу Москва и сериозна криза в отношенията със Запада, отбелязва АФП.

Ксения Собчак, бивш кандидат за президент на Русия, публикува кратко видео в канала „Телеграм“, което според нея показва американския рапър на покрива на известния търговски център ГУМ, гледащ към Червения площад.

Според нея Кание Уест е в Москва, за да "отпразнува четиридесетия рожден ден на своя приятел Гоша Рубчински", моден руски дизайнер.

В руски медии се появиха предположения, че рапърът може да изнесе концерт в спортния комплекс „Лужники“. ТАСС обаче обаче съобщи че в „Лужники“ нямат информация за планове за провеждане на представление

Рапърката Меган дъ Стелиън ще издаде нов албум в края на този месец, предаде ЮПИ. 

Третият студиен албум на певицата, озаглавен Megan, ще бъде на пазара на 28 юни. 

Меган дъ Стелиън, която е на 29 години, обяви новината в Инстаграм, като показа обложката. Голям инициал "М" е изобразен върху нея, а певицата излиза от пашкул на пеперуда гола.

Продукцията ще включва синглите Cobra, Hiss и Boa, които имат обща тема, вдъхновена от змиите и свалянето на кожата им.

Меган дъ Стелиън ще промотира новия си албум и с лятно турне, което ще започне на 14 май в Минеаполис и ще продължи до 27 юли във Вашингтон. 

Рапърката издаде последния си албум Traumazine през август 2022 г., припомня ЮПИ. 

За втора поредна година в Стара Загора ще се проведе еко-арт форум под надслов „На зелено“. Това съобщават организаторите от творческия колектив „На улицата“. 

Тридневният фестивал ще започне утре и ще продължи до неделния ден. И тази той година ще се проведе в емблематичния парк „Бедечка“. Там ще бъдат разположени повече от 40 щанда и детски работилници за екология, наука и изкуство. Специална изненада за посетителите ще бъде пожарна кола, която ще може да бъде разгледана от най-малките. 

Сред новостите е и участието на сдружение „Зелени Балкани“, които в съботния ден ще пуснат на свобода птици. Ще има куклен театър, сапунени балони, жонглиране, огнено шоу и много други.

На място е изградена специална сцена, на която в трите вечери ще се качат общо над 16 групи и изпълнители. Сред тях са Уикеда, Cool Den, NDOE, X-R@Y, оркестър „Невидено", Djankobrat,

На фестивала „Световен театър в София“ естонската трупа представи „Страх и отчаяние в третата империя“, една от новите постановки на Тимофей Кулябин, по пиесата на Бертолт Брехт „Страх и мизерия в Третия райх“. Писана в емиграция, непосредствено преди Втората световна война, тя представя картина на живота по време на възхождащия националсоциализъм след възкачването на Хитлер на власт. Кулябин осъвременява някои от сцените в оригиналната творба и създава спектакъл за страха и отчаянието, за колективното онемяване, за изчезването на човешкото в едно тоталитарно общество.

„Мисля, че нашата реалност е по-страшна от този текст. Реалността е нещото, от което трябва да се страхуваме, а не текстът“, коментира Татяна Косминина. „Не сме много щастливи, че този текст все още е актуален, че все още можем да говорим за страховете – в нашите семейства, в нашата страна, с нашите съседи“, допълва Петренко.

Пиесата само е вдъхновена от истинска случка, но оттам нататък всичко е плод на моето въображение, разказа пред писателката Екатерина Георгиева.

Тя е авторът на "Шишарки“, най-новото заглавие в афиша на "Театър 199“.

"Шишарки“ е за Стела,  нейната сестра Рони и техните партньори Алекс и Асен, които се събират за пръв път от две години, когато съдбата завинаги преобръща животите им. В завръзката на пиесата се появяват тайни от миналото, неочаквани истини за настоящето и трудни въпроси занапред.

Екатерина Тодоров чула историята за жена и мъж, които не се познавали, но им се случила катастрофа, при която жената губи своя крак. 

"Тези хора не се виждат две години и на годишнина от катастрофата тя му се обажда, защото смята, че само така може да продължи и да се помири с тази загуба. След това започнах да фантазирам какво, ако тези хора се познават и с

Софийската филхармония ще гостува на Международния летен фестивал в Любляна, чието 72-ро издание се провежда от 20 юни до 3 септември под традиционното мото „В центъра на преживяванията ви”, съобщават от МВнР.

Концертът на националния оркестър под диригентството на маестро Найден Тодоров и с участието на хора на филхармонията ще се състои на 22 август в летния театър „Крижанке” в словенската столица.

Събитието ще бъде посветено на композитора Джон Т. Уилямс, а публиката ще има възможността да се наслади на изпълнения на негови многократно награждавани творби, създадени за филмите „Индиана Джоунс”, „Хари Потър”, „Сам вкъщи”, „Списъкът на Шиндлер”, „Междузвездни  войни”, „Суперме

Секстетът „Страдивари“ от Италия участва на Международния музикален фестивал „Варненско лято“ с концерт в аулата на Икономическия университет. В състава свирят цигуларите Давид Романо и Руджеро Сфрегола, виолистите Рафаеле Малоци и Давид Бурсак и виолончелистите Диего Романо и Сара Джентиле. Гостуването им се осъществява със съдействието на Посолството на Италия и Италианския културен институт в България.

Шестимата членове на секстета са водещи музиканти от Симфоничния оркестър на академията „Санта Чечилия“ в Рим. Те се събират първоначално през 2001 г. за международното изложение „Изкуството на цигулката”, което се провежда в замъка Сант Анджело в италианската столица. Тогава те свирят на инструменти „Страдивари“ и решават да носят това име занапред като формация. Имат турнета в Аржентина, Бразилия, Уругвай, Китай, Германия. През последните години са свирили на големи събития

Плевенската художничка Ралица Енчева представя жената в различни образи и разказва за сънищата си в изложбата "Пъзел".

Тя е подредена в арт център "Къщата на художниците" и е четвъртата, която младата авторка показва в неговите зали.

В картините си представям моя усет, моя поглед за това, което съм преживяла на дадено място, нещо, което съм сънувала и мечтала, каза Енчева.

Творбите, които показва в настоящата експозиция, са разнообразни като теми. Някои от тях са приказни интериори, видения, сънища и мисли на художничката, други са посветени на жената и нейните различни образи. 

Заглавието "Пъзел" на изложбата дойде от това, че картините ми са вдъхновени от различни места, на които съм рисувала, от темите, които са ме вълнували. Те са като различни частици, събрани в една цяла картина, обясни авторката. 

Творбите са изпълнени в масло,

Естествено е нови изразни средства постоянно да влизат в изкуството, да намират своя път, да се утвърждават и да стават традиционни, а после други нови да ги заместват. Визуалните възприятия в нашето ежедневие са много силни и това въздейства и на очакванията при концертите, затова ние се борим да запазим вниманието на публиката по всякакъв начин. Опитваме се да сме в крак с времето. Електрониката е просто един инструмент, зависи как се използва. Душата идва не от инструмента, а от изпълнителя. Това каза в интервю пианистът и композитор Димитър Бодуров, който заедно със Светлозара Христова организира фестивала „Радар“ във Варна. 

Тази година форумът имаше 11-о издание. По думите на Бодуров, концепцията им като основатели е той да бъде отворено събитие, което е отвъд жанровете и стиловите граници, и представя музикални проекти, свързващи различни изкуства с електроника, в

Татяна Косминина разказва за работата си с Кулябин: „Обикновено режисьорите решават по време на процеса на работа как точно да се развият нещата. Чудят се накъде да поемат, нямат представа за много неща. Често е така, но не и когато става въпрос за Тимофей. Той дойде при нас абсолютно готов“. Това е първата му постановка в нашия театър, неговият театрален език е интересен и разбираем и той знае какво иска, а ние не сме свикнали с това, защото в нашия театър се работи на принципа, че актьорите са съавтори на представлението на режисьора, допълва Дмитри Петренко.

Татяна Косминина и Дмитри Петренко , в разговор с Даниел Димитров – за реакциите на българската публика, за актуалността на представлението, за работата с Тимофей Кулябин, за съществуването на един рускоезичен театър в Естония, за доверието на зрителите и на държавата.

Доволни ли сте от публиката, от нейните реакции, от нейното разбиране?

Татяна Косминина: Аз съм много доволна. Преди всичко бях изненадана, че имаше толкова много публика, защото в Естония нашето представление не е толкова популярно, въпреки че се играе на голяма сцена.

Когато видяхме колко много хора са дошли да ни гледат, се почувствахме много горди. И повечето от тях дочакаха края на представлението. Изненадата беше голяма и поради това, че представлението е скандално и много хора си тръгват по време на шоуто. Зарадвахме се, че българите останаха до края.

Не е ли твърде страшен с актуалността си текста на „Страх и отчаяние в Третата империя“?

Татяна Косминина: Мисля, че нашата реалност е по-страшна от този текст. Реалността е нещото, от което трябва да се страхуваме, а не текстът.

Дмитри Петренко: Обикновено авторите се радват, ако тяхното представление стане много актуално. Но не и в този случай. Не сме много щастливи, че този текст все още е актуален, че все още можем да говорим за страховете – в нашите семейства, в нашата страна, с нашите съседи. Не се радваме, че това все още е разбираемо и актуално за публиката. Иска ни се да не е така...

Когато играете в това представление, това повече ви дава или повече ви отнема, чисто емоционално?

Татяна Косминина: Това е много труден въпрос. Мисля, че ми дава повече. Дава ми повече, защото имам възможност да бъда чута. Може би ние, изпълнителите, като хора, обикновено не говорим от свое име, но можем да използваме класически текст, за да бъдат чути гласовете ни, да споделим мнението си пред повече хора и да се знае за какво мислим.

„Независимо от мрака в пиесата, се чувствах прекрасно по време на работния процес“, казва Тимофей Кулябин относно тази постановка. Как се чувствахте вие с него?

Татяна Косминина: Когато Тимофей дойде при нас, той ни каза какво точно ще прави. Имаше ясен план. И тогава, по време на репетициите, той просто реализира намеренията си. За мен, като актриса, това беше уникално изживяване – режисьорът дойде и направи това, което иска, и бе абсолютно сигурен в идеите си.

За първи път ли работите по този начин?

Татяна Косминина: Необичайно е, защото, обикновено, режисьорите решават по време на процеса на работа как точно да се развият нещата. Чудят се накъде да поемат, нямат представа за много неща. Често е така, но не и когато става въпрос за Тимофей. Той дойде при нас абсолютно готов.

Дмитри Петренко: Това е първата му постановка в нашия театър. Тимофей е много популярен в Източна Европа като европейски режисьор. Правил е представления и в Рига. Аз го познавах отпреди и нашият театър реши да го покани, защото е много съвременен режисьор. Неговият театрален език е интересен и разбираем, и както Татяна каза – той знае какво иска. Ние не сме свикнали много с това, защото в нашия театър се работи на принципа, че актьорите са съавтори на представлението на режисьора.

Лесно ли е съществуването на един рускоезичен театър в Естония? Има ли някакъв вид изгнание?

Дмитри Петренко: Трябва да кажа, че това е голямо предизвикателство за всички, за нас, както и за Естония. Но Естония има силно развита демокрация и много голямо разбиране на демократичните ценности, на художествената реч, на свободата на словото. Никога не сме се чувствали като жертва на нещо. 

Радвам се, че не казахте руски театър, а театър на руски език. В това е огромната разлика. Ние не принадлежим на Русия, нито на руската култура. Ние използваме руски език, без да сме част от Русия. Ние сме автентичен естонски театър с естонски актьори, които играят на руски. Това е.

Татяна Косминина: За мен, разбира се, е много по-лесно да играя на руски, защото това е моят роден език. Аз съм естонска рускиня – рускиня, роден в Естония, но Естония е моята страна, а моята националност е естонска. Това, което искам да подчертая, е, че ние сме държавен театър. Правителството ни плаща, за да играем на руски. Това казва много според мен.

Дмитри Петренко: Забелязах, че вашият национален театър е наречен Народен театър. Харесва ми, че национален означава народен. Ние също сме някакъв вид обществен театър, защото се финансираме от правителството, както каза Татяна. Това означава, че цялото общество дава пари на нашата трупа, не само рускоезичните или естонскоговорящите. Така че ние сме част от цялото естонско общество.

Това означава, ли че театърът получава необходимото доверие от страна на публиката и на държавата? 

Дмитри Петренко: Вярвам в това. Разбира се, въпрос на дискусия е дали имаме нужда от рускоезичен театър днес и въобще от какъв театър имаме нужда. Това ли е посоката, в която трябва да вървим – като художествения театър, като артисти, актьори, режисьори, сценографи... Как наистина искаме да виждаме нашия театър... Разбира се, ние чувстваме много голямо доверие от обществото, от правителството, както и от нашата публика. Иначе, не бихме могли да съществуваме. Иначе, би стоял въпросът – кои са нашите зрители и защо въобще излизаме на сцената. Разбира се, правим го заради нашата публика.

Публиката в Естония предпочита да гледа повече на театър на руски, или на естонски?

Татяна Косминина: Има и двата вида публика. Ние имаме много рускоговорящи хора, а сега – и много бежанци от Украйна, например, които също са наши зрители. Защото руският език е този, който ни свързва, той е много по-разпространен от естонския. Освен това, всичките ни представления са преведени на естонски език.

Щастлив ли е средностатистическият естонски актьор?

Татяна Косминина: Не, актьорите не могат да бъдат щастливи. Актьорите винаги са недоволни. Всеки актьор иска да получи „Оскар“ или нещо подобно. И винаги иска още, още, още и още – повече публика, повече популярност, повече пари, разбира се.

Дмитри Петренко: Вярвам, че е хубаво, когато актьорите са щастливи, но не напълно щастливи. Така те винаги ще трябва да дават повече от себе си. За мен като артистичен директор е много важно, когато актьорите не са доволни от това, което искаш от тях, а те да искат повече. Те трябва да искат да са по-разбираеми, по-съвременни, по-провокативни. Това е начинът да се създава театър...

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
"Златка - златното момиче" е новият спектакъл на Държавен куклен театър "Дора Габе"
Графити фестивал. Пристанище на 60 корабни статуи
След Рим, Стокхолм, Осло, Копенхаген и Прага изложбата "България и мозайките" гостува в галерия „Кирил Майски“
„Решение за раздяла“ на Парк Чанг-ук с единствена прожекция в кино „Одеон“
Галерия Doza ще бъде домакин на международен търг с произведения на изкуството
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Тонът на времето
Общо 40 изпълнители от страната и чужбина ще участват на фестивала „Хасково джаз“
Калейдоскоп
"Златка - златното момиче" е новият спектакъл на Държавен куклен театър "Дора Габе"
Творчески отражения
След 17 години Ману Чао се завръща с нов албум
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.