НА ЖИВО
Радио NRD2 Култура
Програма / Култура, Музика
|
Тикер в 04:00 ч.
Девета поредна година Ямбол празнува възраждането на символичната за града сграда на Безистена, вече като културно-информационен център.
Изложба с &b ...
|
2804
Под прожектора
Шон Пен: Филмът „Татенце“ изигра повратна роля в живота миФилмът „Татенце“ и Дакота Джонсън са изиграли повратна роля в живота на Шон Пен след дълъг период на неудовлетвореност от правенето на кино, разказва кинематографистът в интервю за Асошиейтед прес. В интервюто Пен си спомня за момент от живота си, в който осъзнал, че от 15 години не е изпитвал радост от снимането на филм. Разочарованието му от киното било толкова голямо, че той дори се примирил с мисълта, че любовта му към занаята може би никога няма да се върне. „Чувствах неудовлетвореност от правенето на филми“, спомня си двукратният носител на „Оскар“ и продължава: „Отначало си казваш - е, този сценарий е кофти, този режисьор не става…“ Но след това няколко пъти се улавях, че работя по велики неща, с велики хора, и съм също толкова нещастен“
Анатолий Михайлов
| 26 Юни 2024, 19:02 ч.
Филмът „Татенце“ и Дакота Джонсън са изиграли повратна роля в живота на Шон Пен след дълъг период на неудовлетвореност от правенето на кино, разказва кинематографистът в интервю за Асошиейтед прес. В интервюто Пен си спомня за момент от живота си, в който осъзнал, че от 15 години не е изпитвал радост от снимането на филм. Разочарованието му от киното било толкова голямо, че той дори се примирил с мисълта, че любовта му към занаята може би никога няма да се върне. „Чувствах неудовлетвореност от правенето на филми“, спомня си двукратният носител на „Оскар“ и продължава: „Отначало си казваш - е, този сценарий е кофти, този режисьор не става…“ Но след това няколко пъти се улавях, че работя по велики неща, с велики хора, и съм също толкова нещастен“. Така е до момента, в който съседката му Дакота Джонсън почуква на вратата му със сценарий и покана да бъде неин съквартирант. „Без забележки! Почувствах се така, както бихте се почувствали, получавайки първия си филм“, спомня си Пен за първоначалната си реакция при прочитането на сценария за „Татенце“ (Daddio), който тръгва по кината в САЩ този петък. Но лентата, която отново вдъхна на Пен любовта към изкуството да правиш филми, в никакъв случай не е типичен холивудски продукт. Вместо това „Татенце“ е суров портрет на една ефимерна, случайна човешка връзка, която в днешно време е рядка, ако не и почти изчезнала. Част от това, което Пен оценява в сценария, е немаскираната откровеност на героите - нещо, което според него липсва в голяма част от съвременното изкуство и в живота като цяло. „Мисля, че лишаваме цели поколения от разнообразието в поведението и разнообразието в душевността“, казва той, като признава, че разбира опасенията от прекалена сантименталност, но само донякъде. „Татенце“ проследява Гърли (Джонсън), жена, която се завръща в Ню Йорк след пътуване извън щата. Филмът започва с качването в такси на летище „Джей Еф Кенеди“ и завършва с пристигането й у дома. Деветдесетте минути между двете събития са изпълнени с привидно обикновени, но разголващи разговори между Гърли и шофьора на таксито Кларк (Пен). „Татенце“ е пълнометражен дебют на сценаристката и режисьорка Кристи Хол, която - може би без изненада, предвид факта, че филмът се води от диалога - има театрално образование. Хол започва да работи по сценария през 2014 г., вдъхновена отчасти от носталгията си по риалити сериала „Таксиметрови изповеди“ (Taxicab Confessions). Пен, както прави в много от ролите си, внася мъжка енергия, която дава живот на един нахален и цапнат в устата таксиметров шофьор, но който в крайна сметка се оказва, че притежава нежна душа. По подобен начин момичето на Джонсън е съобразителен, успешен софтуерен инженер, който изглежда, че има всичко, но чиито отношения с баща - или липсата на такива - в крайна сметка я карат да търси любовта другаде. „Татенце“ несъмнено ще постави на изпитание вниманието на някои зрители, но други ще се окажат привлечени от откровения и завладяващ разговор между тези непознати за секса, проблемите на бащинството и това да бъдеш „другата жена“. Джонсън се надява да се наслади на радостта, която изпитва от този филм, и да си спомни за нея следващия път, когато се бори за нов проект. „Мисля, че хората жадуват за човешка връзка“, казва Джонсън и допълва: „Може би това се дължи на социалните медии или на това, което ни беше поднесено като развлечения през последните 5, 10 години. Тези неща не ни дават смисъла, за който си мисля, че подсъзнателно жадуваме“.
Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща.
Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
|
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева |
Продължителни аплодисменти и викове „Браво“ за Готие Капюсон и Аугустин Хаделих
|
Изложба на художника Румен Саздов "Крехки същества и металургия на любовта" беше открита в Прага
|
„Чертеж на съня“ е втората за новия сезон премиера в „Сфумато“
|
Мирослава Кацарова представя концертната програма „Палома“
|
В „Медея“ зрителите ще бъдат на сцената, докато актьорите играят сред тях
|
Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия |
С концерт и изложби ямболският Безистен отбеляза девет години от преобразуването си в културно-информационен център
|
Продължителни аплодисменти и викове „Браво“ за Готие Капюсон и Аугустин Хаделих
|
Искам да покажа на българската публика Хелга Парис като личност, каза Инка Шубе
|
Тишината има собствен звук, казва художникът Стефан Качаков с новата си изложба
|
Съюзът на българските художници обяви дванадесетте творци, които заминават за Париж през 2025 година
|