Самостоятелна изложба скулптура и живопис на варненския автор Венелин Иванов ще бъде представена в зала „Ателие Георги Велчев“ на едноименния художествен музей, филиал на Градската художествена галерия “Борис Георгиев” във Варна, съобщиха организаторите. Експозицията се открива тази вечер и може да бъде разгледана до 19 юли.
Фотографии на японския принц Акишино и принцеса Кико, патриарх Неофит, Милчо Левиев, Антон Дончев и др., са показани в изложбата на Сашо Сарандалиев в Смолян.
Експозицията е подредена в зала „Петър Стайков“ в Клуба на дейците на културата и включва 60 репортажни фотографии на известни личности при посещенията им в Родопите.
Дори при снимането на тези лица, а и от самата изложба личи, че те са привлечени от Родопите, от красивата природата и от хората, които ги посрещат с обич, заяви Сашо Сарандалиев.
Според него Родопите са благословена планина и предразполагат хората, затова снимките показват нови нюанси от портретите на известните личности.
Обективът на фоторепортера Сашо Сарандалиев е уловил мигове от пребивавания в Смолян и Родопите на Бисер Киров, Георги Чапкънов, Дмитрий Лихачов, Веско Ешкенази, Николай Хайтов, митрополити
Опасно, сериозно, сложно, интересно и смешно. Така актрисата София Бобчева описва случващото се на сцената на Народния театър в постановката „Бебе на борда“. Кристофър Дюранг (1949-2024) е автор на тази зловещо-смешна история с елементи на черен хумор.
„Мисля, че сме успели да предадем заложеното в драматургията – едновременно свежест и сериозност на тематиката“, казва режисьорът Василена Радева. „Шегуваме се, че това е учебник за всички грешки, които могат да се направят като млад родител. Определено не ми се иска публиката да идват тук като на урок. Напротив. Това, което предполага спектакълът, е публиката да се отпусне, а не да дойде, за да учи“, допълва тя.
Освен София Бобчева - в ролята на бавачката, в представлението участват актьор
С дефилe на участниците в Монтана започнаха Oсемнадесетите международни празници на духовите оркестри „Дико Илиев 2024“.
Музикантите и гостите на фестивала поднесоха венци и цветя пред паметната плоча на композитора Дико Илиев, намираща се на стената на блока, в който той е живял в последните години от живота си.
Във фестивала участват 18 духови оркестъра от България, Румъния и Турция. Всеки от тях дефилира с музика из централните улици на Монтана и изнася концерт на централния площад „Жеравица“. Фестивалът ще продължи до късно в неделя.
В началото на фестивала всичките шест оркестъра, участващи в първия фестивален ден, изсвириха заедно химна на България и Дунавското хоро, написано от Дико Илиев. Първи програмата откри Представителният гвардейски духов оркестър към българската Национална гвардейска част. След него свириха Общински духов оркестър – Търгови
Деми Мур се завърна триумфално в киното във филма „Веществото“, представен в основната конкурсна програма на кинофестивала в Кан, след серия от епизодични роли. Тя не успя да спечели наградата за най-добра актриса, която беше присъдена на цялостния женски екип на филма „Емилия Перес“, но беше фаворитката на кинокритиците.
„Веществото“ получи и най-продължителните овации на фестивала – 13 минути. Това е висока оценка от професионалната публика.
„Това е началото на трето действие в кариерата на Деми, вдъхновяващо е“, обобщи нейният партньор във филма Денис Куейд на пресконференция на кинофестивала в Кан.
Деми Мур каза пред „ИндиУайър“, че филмът й е върнал любовта към актьорството.
„Това, което ми харесва, е, че това беше богата, сложна, изискваща роля, която ми даде възможност наистина да изляза от зоната си на комфорт и в крайна сметка
Наум Хаджимладенов бе прям и толкова честен към изкуството, каза при откриването на изложба, посветена на 130-ата годишнина от неговото рождение директорът на Исторически музей – Самоков д-р Веселин Хаджиангелов. Той направи официалното откриване заедно с уредника в културната институция Любомир Николов.
Хаджиангелов посочи, че десетки галерии в България и света имат от неговото творчество. „Ние преоткриваме Наум Хаджимладенов с неговата експресивност, задълбочена работа върху едни странни теми“. Той бе много религиозен, затова в някои от картините му може да се види препратка към Стария и Новия Завет, обясни още директорът.
По думите му самоковският художник и за миг не е спирал да твори, дори е рисувал върху вестници и амбалажна хартия.
Хаджимладенов оставя голямо наследство. В изложбата могат да се видят 47 творби от цялото творчество на авто
Изложбата включва селекция, направена от художника с идеята да срещне варненската публика с някои непоказвани досега в крайморския град негови творби. Посетителите ще могат да видят десет скулптури, изпълнени в бронз, един релеф - мед, както и десет произведения живопис - акрил и акварел, както и рисунки.
Авторът Венелин Иванов е роден през 1952 г. във Варна. Завършва специалност “Скулптура” във Великотърновския университет “Св. св. Кирил и Методий” през 1977 г. при проф. Атанас Миндов. Член е на Съюза на българските художници от 1985 г. Живее и работи във Варна. Изявите му са в областта на малката пластика, релефа, интериорната и екстериорна скулптура от стомана, бетон, бронз, камък, дърво и мед. Негови творби са притежание на държавни, общински и частни колекции в България, Нидерландия, Белгия, Германия, Англия, Норвегия, САЩ, Канада, Япония и др. От 1980 г. участва в общи художествени изложби във Варна, Добрич, София, Габрово, Пловдив, Смолян, Бургас, Русе, Плевен, Шумен, Велико Търново, Добрич и др.
Той е сред авторите в проекта “Черно море - Северно море” през 1999 г. на фондация “Проекти Източна Европа” на Ада Д’Аамкур и Тон Делемаре, негови работи са експонирани в скулптурния парк Дрехтоверс, Нидерландия, а през 2004 г. - и в скулптурния парк на белгийския колекционер Уго Вутен. В следващите две десетилетия активно присъства на художествената сцена във Варна, страната и Европа. Негови монументални пластики са част от съвременната градска среда на морската столица.
Иванов е носител на награда “Варна” за изобразително изкуство през 2020 г.
Извършва се консервация, реставрация и аварийно укрепване на част от обект „Крепостни стени на турско кале“ – висока тераса, ниска тераса и подход, във Видин.
Имотът е публична държавна собственост и се намира непосредствено до крепостта „Баба Вида“. Обектът е обявен за паметник на културата от национално значение и е със статут на недвижима културна ценност, съобщиха от Областна администрация (ОА) Видин.
Консервационно–реставрационните и аварийно-укрепителни дейности имат за цел да предотвратят разрушителните процеси по градежните структури и да възстановят вече разрушените участъци. Поради естеството на обекта не е възможно той да бъде напълно изолиран от проникване на влага, но този процес е възможно да бъде значително намален, обясниха от ОА - Видин.
Мотивите за осъществяване на проекта са свързани с отрицателната оценка за настоящото състояние на обек
Общо 37 български и 19 чуждестранни филми са включени в конкурсната програма на Международния фестивал на любителските исторически филми, който ще се състои от 28 до 30 юни в Шумен, съобщиха от Народно читалище „Добри Войников - 1856“, където ще бъдат представени кинолентите.
Филмите от чужбина, включени в конкурсната програма, са от Черна гора, Великобритания, Нидерландия, Република Северна Македония, Молдова, Словения, Украйна и Русия. „Богатото тематично разнообразие представя сюжети и истории, свързани с национално-освободителното движение, с войните за независимост, места на паметта, фолклорни традиции, имена в българското и световното изкуство и др. Близо 70 са творците на различни възрасти, които ще се съревновават в конкурсната програма. Петима от тях ще спорят за приза най-добър филм на млад автор (до 30 години). Популяризирането на фестивала в училищата провоки
Те са представени като произведения на Пабло Пикасо - картини, които са толкова ценни, че решението на австралийски музей да ги покаже в изложба, предназначена само за жени, предизвиква съдебно дело за полова дискриминация, предаде Асошиейтед прес.
Творбите пак станаха обект на интерес от световните медии, когато бяха окачени в женска тоалетна, за да се заобиколи съдебно решение, според което на мъжете не може да се забранява достъп.
Оказва се, че картините в центъра на скандала всъщност не са дело на Пикасо или на други известни художници, обявени за техни създатели. Това стана ясно тази седмица, когато кураторката на изложбата, предназначена само за жени, призна, че тя ги е нарисувала.
Кърша Кейчил написа в блога на Музея за старо и ново изкуство в Тасмания, че се разкрива като автор на творбите, след като е получила въпроси от репортер и от организация
Филмът "Туистърс" - римейк на блокбастъра "Туистър" от 90-те години на миналия век, разказващ за опустошителни торнада, оглави боксофис класацията на Северна Америка, съобщават световните осведомителни агенции.
През дебютния си уикенд на екран римейкът, заснет от режисьора Лий Айзък Чун ("Минари"), реализира постъпления от 80,5 милиона щатски долара от продажбата на билети в киносалоните на САЩ и Канада.
Според анализаторите това е "изключителен старт" за римейк на приключенски екшън. Сумата надхвърля очакванията с около 30 милиона щатски долара. "Свръхпредставянето" на "Туистърс" напомня на наблюдателите за изключително успешния касов дебют на филма "Опенхаймер" за бащата на атомната бомба, който излезе на екран през същия уикенд миналата година.
Оригиналът "Туистър" от 1996 г. беляза началото на златната ера на компютърно генерираните изображения. 
Психолози използват сериала "Игра на тронове", за да разберат механизма, чрез който мозъкът ни помага да разпознаваме лица, съобщи електронното издание "Юрикалърт".
Констатациите дават нов поглед върху прозопагнозията - болестно състояние, което се характеризира с неспособност да се разпознават вече познати лица и засяга приблизително 1 на 50 души.
Изследователите сканирали мозъците на над 70 доброволци, докато гледат кадри от популярния телевизионен сериал. Половината от участниците са били наясно с главните герои на сериала, а другата половина никога не са гледали продукцията.
Когато централните образи се появяват на екрана, изследването с магнитно-резонансна томография показва, че при невротипичните участници, запознати с героите, мозъчната активност се увеличава. Това се наблюдава в областите, свързани с невизуални знания за действащите лица, като нап