Начало Авансцена Художникът Клеменс Бер ще представи първа самостоятелна изложба у нас
2903
Авансцена

Художникът Клеменс Бер ще представи първа самостоятелна изложба у нас

Художникът Клеменс Бер ще представи първа самостоятелна изложба у нас. Той развива идеята си за „Призрачни хоризонти“ на три локации в София.Откриването е на 13 юни, като стартира в галерия „Пунта“, постепенно преминава към галерия „Поста“, а след това и в двора на „Гьоте институт“ - България. Експозицията „Призрачни хоризонти“ може да бъде разгледана до 6 юли, съобщават организаторите

| | 10 Юни 2024, 16:07 ч.
Художникът Клеменс Бер ще представи първа самостоятелна изложба у нас
Художникът Клеменс Бер ще представи първа самостоятелна изложба у нас
Снимка © „Гьоте институт“ - София

Художникът Клеменс Бер ще представи първа самостоятелна изложба у нас. Той развива идеята си за „Призрачни хоризонти“ на три локации в София.

Откриването е на 13 юни, като стартира в галерия „Пунта“, постепенно преминава към галерия „Поста“, а след това и в двора на „Гьоте институт“ - България. 

Експозицията „Призрачни хоризонти“ може да бъде разгледана до 6 юли, съобщават организаторите.

NRD2+ | Младият български тенор с международна кариера Марин Йончев ще изнесе първия си самостоятелен оперен концерт у нас на 1 септември в Дома на културата „Борис Христов", в Пловдив, съобщават организаторите от компанията на Соня Йончева – SY11 Events. Рециталът, озаглавен „Италианска оперна вечер", представя арии, написан ...
Вижте повече

„Призрачни хоризонти“ на Клеменс Бер се разгръща едновременно в галериите Пунта и Поста и в двора на Гьоте-институт в София. Отправна точка на работите, инсталациите и обектите, е идеята за руини, не само като останки от нещо отминало, а и като изкуствена структура („фалшиви руини“), романтизираща миналото“, разказват от екипа. 

Те отбелязват, че при първото си посещение в София художникът е заинтригуван от историята на хотел „Арена ди Сердика“ (срещу „Гьоте институт“) — шестетажна модерна сграда, построена върху останките на античен римски амфитеатър от III век, открити при изкопите на строежа. 

„Въпреки протестите на местната общност от археолози и историци, настояващи, че общината трябва да запази останките, хотелът все пак е построен, като част от руините са запазени видими като елемент от архитектурната среда“, разказват от екипа.

Започвайки с тази история Бер издига в двора на Гьоте-институт шестметрова скулптура от дърво и различни строителни материали, наподобяваща незавършена симбиоза между модерни елементи и псевдоантични останки („изкуствени руини“). Тя открито се заиграва с темата за „архитектурните интерпретации“, опитващи се да прокарат мост между миналото и настоящето. Композицията е издигната върху колони, които не са от камък, а от оребрен PVC материал, използван за покриви на временни конструкции, и стои като цитат, препращащ към историята на Сердикийския амфитеатър. Този подход е познат още от XVIII век, когато фалшиви руини, наподобяващи останките на антични сгради, са строени в ландшафтните паркове на Западна Европа, казват още организаторите.

По думите им, темата за разрушението и реконструкцията продължава в работите, изложени в галериите „Пунта“ и „Поста“. 

„Серията обекти — кутии от стъкло и плексиглас — имитират езика на градската среда: провизорно закрити с различни материали счупени прозорци, ремонтирани витрини, временни решения. Пукнатините в стъклото, запечатани със силикон, създават красиви абстрактни рисунки, които освен това поддържат отделните парчета заедно. In Situ работа в тази техника изпълва витрината на „Поста“. Голямото стъкло, невидим разделител между вън и вътре, частно и публично, става видимо и интересно, когато бива натрошено и поправено. Мащабна скулптура в „Пунта“ структурно дублира архитектурните елементи на пространството. Средата се появява два пъти: веднъж като себе си и веднъж като реконструкция — врата, ъгъл, рамка, прозорци — същите, но различни, като двойник от друго измерение“, казват от екипа.

Те разказват, че използването на реставрацията като артистична техника е основна характеристика на тези работи. Подобно на фалшивите руини на Руиненберг до Сан Суси в Потстдам, тези обекти са първоначално изградени в естетика на разпад. Това, което ги предпазва от разруха, е и това, което ги формира. Според автора това, което избираме да съхраним, е това, което избираме да помним. Наративът на историята е изгубен в интерпретации, подобно копие на копие с изгубен оригинал, като така се изравнява с фикция. Бъдещето се очертава в хоризонт, преследван от безкрайно повторение на миналото. 

/ВСР

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Представят избрани творби от XVII Международен фотографски салон в изложба на открито
Избрани творби от XVII Международен фотографски салон са подредени на входа на Морската градина във Варна до 27 юли. Наред с фотоси на автори от Европа, Канада и Австралия, им ...
Китаристът на Radiohead Джони Грийнууд е в болница
Китаристът на група "Рейдиохед" Джони Грийнууд е приет вчера в болница, в спешно отделение, съобщи ДПА. Музикантът, който е на 52 години, е бил на турне с група "Смайл" заедно с п ...
Артисти от три континента си дават среща на Jazz and Art Festival
Артисти от три континента и български майстори на занаятите си дават среща във второто издание на Jazz and Art Festival в троянското село Орешак. От 11 до 14 юли музиканти от Куба ...
Manowar ще е първият хедлайнер на Мидалидаре Рок през 2025 година
Manowar ще е първият хедлайнер на Мидалидаре Рок през 2025 година. Това обявиха организаторите по време на първия ден от тазгодишното издание на музикалния фестивал, .  Група ...
За Никълъс Кейдж заснемането на филм на ужасите за сериен убиец е целебно преживяване
Когато актьорът Никълъс Кейдж за първи път прочита сценария на "Лонглегс" (Longlegs) и обмисля ролята на серийния убиец, той знае точно от кого ще почерпи вдъхновение за ролята - о ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Седми албум на Kasabian зае първо място в британската класация
Група "Касейбиън" измести Тейлър Суифт от първото място в бритaнската класация за албуми с Happenings, съобщи официалната компания, която следи продажбите и изготвя чартовете на са ...
Тестът на смелостта завърши леко
Прочутият фестивал "Сан Фермин" в северния испански град Памплона приключи, като още седем души получиха наранявания по време на традиционното бягане пред бикове, съобщи ДПА. Нара ...
Румънската полиция задържа рапъра Уиз Калифа за притежание на наркотици
Американският рапър Уиз Калифа е разследван на свобода за притежание на наркотици, след като изпуши цигара с марихуана на сцената на фестивала "Beach, Please!" в черноморския курор ...
"Барби", Тейлър Суифт и Оливия Родриго доминираха в наградите "Изборът на децата"
"Барби", Тейлър Суифт и Оливия Родриго спечелиха по няколко награди "Изборът на децата" на церемония в Лос Анджелис, съобщи "Билборд". Барби спечели наградата за любим филм, любима ...
Балерината Николета Мани завърши първия си сезон като звездата на балетната трупа на "Ла Скала" в Милано
Балерината Николета Мани завърши първия си сезон като звездата на балетната трупа на миланската опера "Ла Скала", предаде Асошиейтед прес.    Театърът за първи път от поч ...
Тикер в 09:00 ч.
Група "Касейбиън" измести Тейлър Суифт от първото място в бритaнската класация з ...
Начало Авансцена
2903
Авансцена

Художникът Клеменс Бер ще представи първа самостоятелна изложба у нас

 Експозицията „Призрачни хоризонти“ може да бъде разгледана до 6 юли, съобщават организаторите.„Призрачни хоризонти“ на Клеменс Бер се разгръща едновременно в галериите Пунта и Поста и в двора на Гьоте-институт в София. Отправна точка на работите, инсталациите и обектите, е идеята за руини, не само като останки от нещо отминало, а и като изкуствена структура („фалшиви руини“), романтизираща миналото“, разказват от екипа
| | 10 Юни 2024, 16:07 ч.
Художникът Клеменс Бер ще представи първа самостоятелна изложба у нас
Художникът Клеменс Бер ще представи първа самостоятелна изложба у нас
Снимка © „Гьоте институт“ - София

Художникът Клеменс Бер ще представи първа самостоятелна изложба у нас. Той развива идеята си за „Призрачни хоризонти“ на три локации в София.

Откриването е на 13 юни, като стартира в галерия „Пунта“, постепенно преминава към галерия „Поста“, а след това и в двора на „Гьоте институт“ - България. 

Експозицията „Призрачни хоризонти“ може да бъде разгледана до 6 юли, съобщават организаторите.

„Призрачни хоризонти“ на Клеменс Бер се разгръща едновременно в галериите Пунта и Поста и в двора на Гьоте-институт в София. Отправна точка на работите, инсталациите и обектите, е идеята за руини, не само като останки от нещо отминало, а и като изкуствена структура („фалшиви руини“), романтизираща миналото“, разказват от екипа. 

Повече от NRD2+

Те отбелязват, че при първото си посещение в София художникът е заинтригуван от историята на хотел „Арена ди Сердика“ (срещу „Гьоте институт“) — шестетажна модерна сграда, построена върху останките на античен римски амфитеатър от III век, открити при изкопите на строежа. 

„Въпреки протестите на местната общност от археолози и историци, настояващи, че общината трябва да запази останките, хотелът все пак е построен, като част от руините са запазени видими като елемент от архитектурната среда“, разказват от екипа.

Започвайки с тази история Бер издига в двора на Гьоте-институт шестметрова скулптура от дърво и различни строителни материали, наподобяваща незавършена симбиоза между модерни елементи и псевдоантични останки („изкуствени руини“). Тя открито се заиграва с темата за „архитектурните интерпретации“, опитващи се да прокарат мост между миналото и настоящето. Композицията е издигната върху колони, които не са от камък, а от оребрен PVC материал, използван за покриви на временни конструкции, и стои като цитат, препращащ към историята на Сердикийския амфитеатър. Този подход е познат още от XVIII век, когато фалшиви руини, наподобяващи останките на антични сгради, са строени в ландшафтните паркове на Западна Европа, казват още организаторите.

По думите им, темата за разрушението и реконструкцията продължава в работите, изложени в галериите „Пунта“ и „Поста“. 

„Серията обекти — кутии от стъкло и плексиглас — имитират езика на градската среда: провизорно закрити с различни материали счупени прозорци, ремонтирани витрини, временни решения. Пукнатините в стъклото, запечатани със силикон, създават красиви абстрактни рисунки, които освен това поддържат отделните парчета заедно. In Situ работа в тази техника изпълва витрината на „Поста“. Голямото стъкло, невидим разделител между вън и вътре, частно и публично, става видимо и интересно, когато бива натрошено и поправено. Мащабна скулптура в „Пунта“ структурно дублира архитектурните елементи на пространството. Средата се появява два пъти: веднъж като себе си и веднъж като реконструкция — врата, ъгъл, рамка, прозорци — същите, но различни, като двойник от друго измерение“, казват от екипа.

Те разказват, че използването на реставрацията като артистична техника е основна характеристика на тези работи. Подобно на фалшивите руини на Руиненберг до Сан Суси в Потстдам, тези обекти са първоначално изградени в естетика на разпад. Това, което ги предпазва от разруха, е и това, което ги формира. Според автора това, което избираме да съхраним, е това, което избираме да помним. Наративът на историята е изгубен в интерпретации, подобно копие на копие с изгубен оригинал, като така се изравнява с фикция. Бъдещето се очертава в хоризонт, преследван от безкрайно повторение на миналото. 

/ВСР

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Представят избрани творби от XVII Международен фотографски салон в изложба на открито
Китаристът на Radiohead Джони Грийнууд е в болница
Артисти от три континента си дават среща на Jazz and Art Festival
Manowar ще е първият хедлайнер на Мидалидаре Рок през 2025 година
За Никълъс Кейдж заснемането на филм на ужасите за сериен убиец е целебно преживяване
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Юли
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Калейдоскоп
Седми албум на Kasabian зае първо място в британската класация
Под прожектора
Тестът на смелостта завърши леко
Цветни аспекти
Румънската полиция задържа рапъра Уиз Калифа за притежание на наркотици
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.