NRD Начало
Събота, 22 Ноември 2025
Начало Тонът на времето Американските музеи харчат само 2% от бюджета си за маркетинг, докато киноиндустрията инвестира половината
485
Тонът на времето

Американските музеи харчат само 2% от бюджета си за маркетинг, докато киноиндустрията инвестира половината

Remuseum е основана през 2023 година от предприемача и колекционера Дейвид Бут (David Booth) с подкрепата на Фондацията Форд. Докладът представя различни мнения относно маркетинга в музеите. Изследването показва, че музеите инвестират средно по-малко от три процента от оперативните си бюджети в маркетинг, което е сравнимо с разходите на индустрии като минната и строителната.

| 21 Ноември 2025, 20:34 ч.
Американските музеи харчат само 2% от бюджета си за маркетинг, докато киноиндустрията инвестира половината
Американските музеи харчат само 2% от бюджета си за маркетинг, докато киноиндустрията инвестира половината
Снимка © DFA

Според ново проучване, американските музеи се намират в затруднено положение. Посещенията не са се върнали на нивата преди пандемията от Covid-19, а разходите са нараснали значително. Въпреки това, институциите не смятат, че могат да си позволят да инвестират достатъчно в маркетинг, за да увеличат посещаемостта и приходите от билети. Традиционният подход на музеите "построй го и те ще дойдат" не винаги работи, сочи докладът на инициативата Remuseum.

Remuseum е основана през 2023 година от предприемача и колекционера Дейвид Бут (David Booth) с подкрепата на Фондацията Форд. Докладът е резултат от среща на музейни лидери, организирана с фондацията Art Bridges в Арканзас, и е вторият от три планирани доклада. Според изследването, музеите са склонни да харчат по-малко за маркетинг в сравнение с други културни организации, като се страхуват, че това може да подценява изкуствата.

Докладът представя различни мнения относно маркетинга в музеите. Някои музейни ръководители, като Уилям Лурс (William Luers), смятат, че терминът "маркетинг" създава конфликти между администратори и куратори. Други, като Харалд Уилямс (Harold Williams), подчертават важността на маркетинга и необходимостта от постоянни усилия в тази посока.

Изследването показва, че музеите инвестират средно по-малко от три процента от оперативните си бюджети в маркетинг, което е сравнимо с разходите на индустрии като минната и строителната. За сравнение, киноиндустриите могат да отделят до половината от бюджета си за маркетинг, а институции от сценичните изкуства харчат три до четири пъти повече от музеите.

Докладът включва и примери от практиката на два музея - Art Gallery of Ontario (AGO) и Peabody Essex Museum (PEM). Те използват данни за разработване на "персони" за ключови аудитории, което им помага да се фокусират върху мотивацията на посетителите, а не само върху демографските им характеристики.

Въпреки дългия период на разширение, много американски музеи не достигат капацитета си и могат да приемат значително повече посетители. Според изследвания, музеите трябва да инвестират между 13.9 и 18.7 процента от годишните си приходи в маркетинг, за да постигнат 90 процента от потенциала си. В момента обаче, данните показват, че разходите за маркетинг варират между три и седем процента от годишните приходи.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Сиена Спиро влиза в Топ 10 с Die On This Hill, а Тейлър Суифт остава номер едно
20-годишната певица и автор на песни от Лондон, Сиена Спиро (Sienna Spiro), отбелязва значителен успех, след като песента ѝ "Die On This Hill" за първи път влезе в Топ 10 на ...
5 Seconds of Summer с нов номер 1 албум и успехи в независимите магазини
5 Seconds of Summer постигнаха нов успех, след като техният албум "EVERYONE’S A STAR!" зае първото място в официалната класация на Великобритания. Това е четвъртият им номер 1 албу ...
Синтия Ериво и Ариана Гранде се сбогуват с Елфаба и Глинда в "Wicked: For Good"
Британската актриса Синтия Ериво (Cynthia Erivo) сподели емоционално сбогуване с персонажа си Елфаба от филма "Wicked: For Good". На 22 ноември 2024 г., когато лентата беше пусната ...
New York Gallery History Project дигитализира архивите на Jay Gorney Modern Art
Нова инициатива в света на съвременното изкуство цели да запази и популяризира историята на галериите в Ню Йорк. Проектът, наречен New York Gallery History Project, е съвместна раб ...
Лоранс дьо Кар обяснява бавния напредък на новите мерки за сигурност в Лувъра
Директорът на Лувъра Лоранс дьо Кар (Laurence des Cars) даде интервю за "Ню Йорк Таймс" (New York Times), в което коментира последиците от кражбата в музея миналия месец. Тя катего ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Марилин Минтер разкрива как хуморът ѝ помага да преодолее трудностите в изкуството
Документалният филм "Pretty Dirty: Животът и времето на Марилин Минтер" бе представен на фестивала DOC NYC в IFC Center. Лентата разкрива как хуморът играе важна роля в съвременния ...
Мартин Уонг представя дългоочаквана картина с рядък портрет на майка си на Art Basel Miami Beach
В следващия месец на арт панаира Art Basel Miami Beach ще бъде представена дълго незабелязвана картина на художника Мартин Уонг (Martin Wong). Творбата, с ширина 12 фута, е създаде ...
Висшите учебни заведения предлагат уникални програми за развитие на артистични практики до 2026 година
Висшите учебни заведения в САЩ предлагат разнообразие от магистърски и докторски програми в областта на изкуствата, които ще приемат кандидатури до началото на 2026 година. Сред тя ...
Музеят на изкуствата в Мисисипи придоби Фонтанхед, дом на Франк Лойд Райт, за обществено ползване
Музеят на изкуствата в Мисисипи (MMA) направи важна стъпка, след като придоби имота Фонтанхед, проектиран от известния архитект Франк Лойд Райт. Сделката бе одобрена от Комисията п ...
Даниел Уайз поема ръководството на Филаделфийския художествен музей след отстраняването на Александра Суда
В последните седмици Филаделфийският художествен музей (PhAM) преминава през значителни промени, като най-новото е назначаването на Даниел Х. Уайз (Daniel H. Weiss) за нов директор ...
Тикер в 00:00 ч.
Документалният филм "Pretty Dirty: Животът и времето на Марилин Минтер" бе предс ...
Начало Тонът на времето
485
Тонът на времето

Американските музеи харчат само 2% от бюджета си за маркетинг, докато киноиндустрията инвестира половината

Remuseum е основана през 2023 година от предприемача и колекционера Дейвид Бут (David Booth) с подкрепата на Фондацията Форд. Докладът представя различни мнения относно маркетинга в музеите. Изследването показва, че музеите инвестират средно по-малко от три процента от оперативните си бюджети в маркетинг, което е сравнимо с разходите на индустрии като минната и строителната.

| 21 Ноември 2025, 2025-1 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Американските музеи харчат само 2% от бюджета си за маркетинг, докато киноиндустрията инвестира половината
Американските музеи харчат само 2% от бюджета си за маркетинг, докато киноиндустрията инвестира половината
Снимка © DFA

Според ново проучване, американските музеи се намират в затруднено положение. Посещенията не са се върнали на нивата преди пандемията от Covid-19, а разходите са нараснали значително. Въпреки това, институциите не смятат, че могат да си позволят да инвестират достатъчно в маркетинг, за да увеличат посещаемостта и приходите от билети. Традиционният подход на музеите "построй го и те ще дойдат" не винаги работи, сочи докладът на инициативата Remuseum.

Remuseum е основана през 2023 година от предприемача и колекционера Дейвид Бут (David Booth) с подкрепата на Фондацията Форд. Докладът е резултат от среща на музейни лидери, организирана с фондацията Art Bridges в Арканзас, и е вторият от три планирани доклада. Според изследването, музеите са склонни да харчат по-малко за маркетинг в сравнение с други културни организации, като се страхуват, че това може да подценява изкуствата.

Докладът представя различни мнения относно маркетинга в музеите. Някои музейни ръководители, като Уилям Лурс (William Luers), смятат, че терминът "маркетинг" създава конфликти между администратори и куратори. Други, като Харалд Уилямс (Harold Williams), подчертават важността на маркетинга и необходимостта от постоянни усилия в тази посока.

Изследването показва, че музеите инвестират средно по-малко от три процента от оперативните си бюджети в маркетинг, което е сравнимо с разходите на индустрии като минната и строителната. За сравнение, киноиндустриите могат да отделят до половината от бюджета си за маркетинг, а институции от сценичните изкуства харчат три до четири пъти повече от музеите.

Докладът включва и примери от практиката на два музея - Art Gallery of Ontario (AGO) и Peabody Essex Museum (PEM). Те използват данни за разработване на "персони" за ключови аудитории, което им помага да се фокусират върху мотивацията на посетителите, а не само върху демографските им характеристики.

Въпреки дългия период на разширение, много американски музеи не достигат капацитета си и могат да приемат значително повече посетители. Според изследвания, музеите трябва да инвестират между 13.9 и 18.7 процента от годишните си приходи в маркетинг, за да постигнат 90 процента от потенциала си. В момента обаче, данните показват, че разходите за маркетинг варират между три и седем процента от годишните приходи.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Сиена Спиро влиза в Топ 10 с Die On This Hill, а Тейлър Суифт остава номер едно
5 Seconds of Summer с нов номер 1 албум и успехи в независимите магазини
Синтия Ериво и Ариана Гранде се сбогуват с Елфаба и Глинда в "Wicked: For Good"
New York Gallery History Project дигитализира архивите на Jay Gorney Modern Art
Лоранс дьо Кар обяснява бавния напредък на новите мерки за сигурност в Лувъра
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Ноември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Авансцена
Марилин Минтер разкрива как хуморът ѝ помага да преодолее трудностите в изкуството
Калейдоскоп
Мартин Уонг представя дългоочаквана картина с рядък портрет на майка си на Art Basel Miami Beach
Творчески отражения
Висшите учебни заведения предлагат уникални програми за развитие на артистични практики до 2026 година
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.