|
НА ЖИВОРадио NRD2 Култура
Програма / Култура, Музика
|
Тикер в 00:00 ч.
Документалният филм "Pretty Dirty: Животът и времето на Марилин Минтер" бе представен на фестивала DOC NYC в IFC Center. Лентата разкрива как хуморът ...
|
Тонът на времето
Американските музеи харчат само 2% от бюджета си за маркетинг, докато киноиндустрията инвестира половината
485
Тонът на времето
Американските музеи харчат само 2% от бюджета си за маркетинг, докато киноиндустрията инвестира половинатаRemuseum е основана през 2023 година от предприемача и колекционера Дейвид Бут (David Booth) с подкрепата на Фондацията Форд. Докладът представя различни мнения относно маркетинга в музеите. Изследването показва, че музеите инвестират средно по-малко от три процента от оперативните си бюджети в маркетинг, което е сравнимо с разходите на индустрии като минната и строителната.
Даниела Щауфер
| 21 Ноември 2025, 20:34 ч.
Според ново проучване, американските музеи се намират в затруднено положение. Посещенията не са се върнали на нивата преди пандемията от Covid-19, а разходите са нараснали значително. Въпреки това, институциите не смятат, че могат да си позволят да инвестират достатъчно в маркетинг, за да увеличат посещаемостта и приходите от билети. Традиционният подход на музеите "построй го и те ще дойдат" не винаги работи, сочи докладът на инициативата Remuseum. Remuseum е основана през 2023 година от предприемача и колекционера Дейвид Бут (David Booth) с подкрепата на Фондацията Форд. Докладът е резултат от среща на музейни лидери, организирана с фондацията Art Bridges в Арканзас, и е вторият от три планирани доклада. Според изследването, музеите са склонни да харчат по-малко за маркетинг в сравнение с други културни организации, като се страхуват, че това може да подценява изкуствата. Докладът представя различни мнения относно маркетинга в музеите. Някои музейни ръководители, като Уилям Лурс (William Luers), смятат, че терминът "маркетинг" създава конфликти между администратори и куратори. Други, като Харалд Уилямс (Harold Williams), подчертават важността на маркетинга и необходимостта от постоянни усилия в тази посока. Изследването показва, че музеите инвестират средно по-малко от три процента от оперативните си бюджети в маркетинг, което е сравнимо с разходите на индустрии като минната и строителната. За сравнение, киноиндустриите могат да отделят до половината от бюджета си за маркетинг, а институции от сценичните изкуства харчат три до четири пъти повече от музеите. Докладът включва и примери от практиката на два музея - Art Gallery of Ontario (AGO) и Peabody Essex Museum (PEM). Те използват данни за разработване на "персони" за ключови аудитории, което им помага да се фокусират върху мотивацията на посетителите, а не само върху демографските им характеристики. Въпреки дългия период на разширение, много американски музеи не достигат капацитета си и могат да приемат значително повече посетители. Според изследвания, музеите трябва да инвестират между 13.9 и 18.7 процента от годишните си приходи в маркетинг, за да постигнат 90 процента от потенциала си. В момента обаче, данните показват, че разходите за маркетинг варират между три и седем процента от годишните приходи.
Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща.
Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
|
|
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева |
|
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
|
Сиена Спиро влиза в Топ 10 с Die On This Hill, а Тейлър Суифт остава номер едно
|
|
|
5 Seconds of Summer с нов номер 1 албум и успехи в независимите магазини
|
|
|
Синтия Ериво и Ариана Гранде се сбогуват с Елфаба и Глинда в "Wicked: For Good"
|
|
|
New York Gallery History Project дигитализира архивите на Jay Gorney Modern Art
|
|
|
Лоранс дьо Кар обяснява бавния напредък на новите мерки за сигурност в Лувъра
|
|
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
|
Време за четене - месец Ноември
Препоръчани заглавия |
ОЩЕ ОТ ДНЕС
|
Марилин Минтер разкрива как хуморът ѝ помага да преодолее трудностите в изкуството
|
|
|
Мартин Уонг представя дългоочаквана картина с рядък портрет на майка си на Art Basel Miami Beach
|
|
|
Висшите учебни заведения предлагат уникални програми за развитие на артистични практики до 2026 година
|
|
|
Музеят на изкуствата в Мисисипи придоби Фонтанхед, дом на Франк Лойд Райт, за обществено ползване
|
|
|
Даниел Уайз поема ръководството на Филаделфийския художествен музей след отстраняването на Александра Суда
|
|
Радиопрограми




НА ЖИВО
485
ЗАПАЗИ
20-годишната певица и автор на песни от Лондон, Сиена Спиро (Sienna Spiro), отбелязва значителен успех, след като песента ѝ "Die On This Hill" за първи път влезе в Топ 10 на ...