NRD Начало
Петък, 17 Октомври 2025
Начало Калейдоскоп Лутц Бахер изследва границите на фотографията и изкуството в постхумна ретроспектива в Осло
871
Калейдоскоп

Лутц Бахер изследва границите на фотографията и изкуството в постхумна ретроспектива в Осло

Питанията на интервюиращия относно Освалд и убийството на Джон Кенди (JFK) не водят до окончателни отговори. Лутц Бахер, която всъщност е жена от Сан Франциско и е живяла от 1943 до 2019 година, използва псевдоним, за да създаде объркване относно идентичността си. В друга част на изложбата, творбата Джак и аз (Jackie & Me) показва как папарацо следва Жаклин Кенеди Онасис, което илюстрира мъжкия фетишизъм.

| 16 Октомври 2025, 11:59 ч.
Лутц Бахер изследва границите на фотографията и изкуството в постхумна ретроспектива в Осло
Лутц Бахер изследва границите на фотографията и изкуството в постхумна ретроспектива в Осло
Снимка © AP

На 1976 година Лутц Бахер (Lutz Bacher) отказва да говори за своето изкуство в интервю и вместо това решава да обсъди Лий Харви Освалд (Lee Harvey Oswald). Когато интервюиращият я пита защо е избрала именно него, тя обяснява, че темата не е толкова за него, колкото за фотографията. Творбата ѝ "Интервюто с Лий Харви Освалд" (The Lee Harvey Oswald Interview) от 1976-1978 година, която включва осемнадесет части, сега е част от постхумната ретроспектива на Бахер в музея "Аструп Фернли" в Осло. В експозицията е включен и единствен автопортрет на артистката – лента с кадри, на които тя седи, пуши и пие мляко, отпечатани толкова малки, че лицето ѝ почти не може да се види.

Питанията на интервюиращия относно Освалд и убийството на Джон Кенди (JFK) не водят до окончателни отговори. Бахер обяснява, че снимките и представите за тях не дават достатъчно информация, за да се стигне до разбиране. Тя използва личния си опит, за да демонстрира колко е трудно да се възприемат изображения без предварителни нагласи и разкази.

Лутц Бахер, която всъщност е жена от Сан Франциско и е живяла от 1943 до 2019 година, използва псевдоним, за да създаде объркване относно идентичността си. Творбите ѝ разкриват умението ѝ да размива границите между скулптура и изображение. В експозицията присъстват и произведения като "Мъже на война" (Men at War), което изследва темата за контекста на изображенията и как те могат да предизвикат различни интерпретации.

В друга част на изложбата, творбата "Джак и аз" (Jackie & Me) показва как папарацо следва Жаклин Кенеди Онасис, което илюстрира мъжкия фетишизъм. Бахер изследва концепцията за значението на изображенията без контекст и как те могат да бъдат манипулирани. Изложбата "Изгаряне на дните" (Burning the Days) е вдъхновена от незавършената книга на Бахер и представя различни произведения, които предизвикват размисли за времето и изкуството.

Част от работите ѝ предизвикват усмивки, а други – размисъл за насилие и нежност. В последната зала на изложбата, произведенията ѝ показват как смесването на различни стилове и идеи може да създаде нови значения. Бахер, чрез своите изображения и заглавия, ни напомня, че изкуството не е само за разбиране, а и за преживяване, оставяйки ни с чувство на любопитство и неяснота.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Акозия Ред Елк и Хосе Рива представят индигенната култура в Метрополитън музей на изкуствата
На седмицата, за първи път, в Метрополитън музей на изкуствата в Ню Йорк се разнесе звукът на разперени криле на орел. Това се случи благодарение на традиционната дреха, носена от ...
Изложба на Робърт Раушенберг в Гугенхайм по случай стотния рожден ден на артиста
Вчера вечерта в музея Гугенхайм, едно въртящо се колело на велосипед се оказа своеобразен портал, водещ към върха, където беше открита малка, но впечатляваща изложба на Робърт Рауш ...
Бет Рудин ДеУуди представя еротично изкуство в Маями
В Маями, в квартал Алапатта, музеят на секса от Ню Йорк открива нова изложба, посветена на еротичното изкуство, притежавано от колекционера Бет Рудин ДеУуди (Beth Rudin DeWoody). И ...
Чанинг Тейтъм вярва, че новият филм Avengers: Doomsday ще изуми зрителите
Чанинг Тейтъм (Channing Tatum) е убеден, че новият филм Avengers: Doomsday ще изуми зрителите. Актьорът, който отново влиза в ролята на Гамбид (Gambit), очаква, че режисьорите Антъ ...
Важните новини на NRD2 за 16.10.2025 г.
Лутц Бахер изследва границите на фотографията и изкуството в постхумна ретроспектива в ОслоНа 1976 година Лутц Бахер (Lutz Bacher) отказва да говори за своето изкуство в интервю и ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Изложбата на Флетчър Дайър в университета ETSU прекратена след натиск от консервативни групи
В Източен Тенеси, университетът ETSU реши да не провежда отново дългогодишната изложба на политическо изкуство, известна като Изложбата на Флетчър, след критики от консервативни гр ...
Възстановени пет откраднати кутии за тютюн от Когнак Жай в Париж
Пет от седемте ценни кутии за тютюн от 18-ти век, откраднати миналата година от музея Когнак Жай в Париж, бяха открити. Организацията Paris Musees, която управлява няколко музея в ...
Изложбата "Sixties Surreal" в Музея Уитни поставя под въпрос същността на сюрреализма в американското изкуство
Изложбата "Sixties Surreal" в Музея Уитни, която разглежда американското изкуство от 1958 до 1972 година, предизвиква размисли относно същността на сюрреализма. Според директора на ...
Джени Полак и Лора Райкович обединяват артистите в креативна съпротива срещу администрацията на Доналд Тръмп
В началото на август малка група артисти и приятели се събраха в студио в Бруклин с един общ въпрос: каква роля могат и трябва да играят в контекста на засилващото се влияние на ад ...
Клаудия Алтман-Сигел обяви затварянето на галерия Altman Siegel след 17 години работа
След почти 17 години на пазара, галерията Altman Siegel, разположена в Сан Франциско, обяви, че ще прекрати дейността си следващия месец. Основателката Клаудия Алтман-Сигел посочи ...
Тикер в 02:00 ч.
В Източен Тенеси, университетът ETSU реши да не провежда отново дългогодишната и ...
Начало Калейдоскоп
871
Калейдоскоп

Лутц Бахер изследва границите на фотографията и изкуството в постхумна ретроспектива в Осло

Питанията на интервюиращия относно Освалд и убийството на Джон Кенди (JFK) не водят до окончателни отговори. Лутц Бахер, която всъщност е жена от Сан Франциско и е живяла от 1943 до 2019 година, използва псевдоним, за да създаде объркване относно идентичността си. В друга част на изложбата, творбата Джак и аз (Jackie & Me) показва как папарацо следва Жаклин Кенеди Онасис, което илюстрира мъжкия фетишизъм.

| 16 Октомври 2025, 11:59 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Лутц Бахер изследва границите на фотографията и изкуството в постхумна ретроспектива в Осло
Лутц Бахер изследва границите на фотографията и изкуството в постхумна ретроспектива в Осло
Снимка © AP

На 1976 година Лутц Бахер (Lutz Bacher) отказва да говори за своето изкуство в интервю и вместо това решава да обсъди Лий Харви Освалд (Lee Harvey Oswald). Когато интервюиращият я пита защо е избрала именно него, тя обяснява, че темата не е толкова за него, колкото за фотографията. Творбата ѝ "Интервюто с Лий Харви Освалд" (The Lee Harvey Oswald Interview) от 1976-1978 година, която включва осемнадесет части, сега е част от постхумната ретроспектива на Бахер в музея "Аструп Фернли" в Осло. В експозицията е включен и единствен автопортрет на артистката – лента с кадри, на които тя седи, пуши и пие мляко, отпечатани толкова малки, че лицето ѝ почти не може да се види.

Питанията на интервюиращия относно Освалд и убийството на Джон Кенди (JFK) не водят до окончателни отговори. Бахер обяснява, че снимките и представите за тях не дават достатъчно информация, за да се стигне до разбиране. Тя използва личния си опит, за да демонстрира колко е трудно да се възприемат изображения без предварителни нагласи и разкази.

Лутц Бахер, която всъщност е жена от Сан Франциско и е живяла от 1943 до 2019 година, използва псевдоним, за да създаде объркване относно идентичността си. Творбите ѝ разкриват умението ѝ да размива границите между скулптура и изображение. В експозицията присъстват и произведения като "Мъже на война" (Men at War), което изследва темата за контекста на изображенията и как те могат да предизвикат различни интерпретации.

В друга част на изложбата, творбата "Джак и аз" (Jackie & Me) показва как папарацо следва Жаклин Кенеди Онасис, което илюстрира мъжкия фетишизъм. Бахер изследва концепцията за значението на изображенията без контекст и как те могат да бъдат манипулирани. Изложбата "Изгаряне на дните" (Burning the Days) е вдъхновена от незавършената книга на Бахер и представя различни произведения, които предизвикват размисли за времето и изкуството.

Част от работите ѝ предизвикват усмивки, а други – размисъл за насилие и нежност. В последната зала на изложбата, произведенията ѝ показват как смесването на различни стилове и идеи може да създаде нови значения. Бахер, чрез своите изображения и заглавия, ни напомня, че изкуството не е само за разбиране, а и за преживяване, оставяйки ни с чувство на любопитство и неяснота.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Акозия Ред Елк и Хосе Рива представят индигенната култура в Метрополитън музей на изкуствата
Изложба на Робърт Раушенберг в Гугенхайм по случай стотния рожден ден на артиста
Бет Рудин ДеУуди представя еротично изкуство в Маями
Чанинг Тейтъм вярва, че новият филм Avengers: Doomsday ще изуми зрителите
Важните новини на NRD2 за 16.10.2025 г.
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Октомври
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Под прожектора
Изложбата на Флетчър Дайър в университета ETSU прекратена след натиск от консервативни групи
Тонът на времето
Възстановени пет откраднати кутии за тютюн от Когнак Жай в Париж
Творчески отражения
Изложбата "Sixties Surreal" в Музея Уитни поставя под въпрос същността на сюрреализма в американското изкуство
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.