NRD Начало
Четвъртък, 16 Октомври 2025
Начало Авансцена Уилям Мънк представя нови картини на Фриз Лондон
638
Авансцена

Уилям Мънк представя нови картини на Фриз Лондон

Мънк сподели, че е работил върху тези произведения в продължение на година и че днес е забелязал малки неочертани участъци от платното, които е трябвало да убие. Въпреки че се е чувствал като в очакване на Годо с един персонаж, той е открил вдъхновение в околността, включително в един кактус, който е фотографирал и после е колажирал, докато не се е превърнал в поле от форми, подобно на стил на Джаксън Полък. Произведенията разширяват митологията на серията Фериботчик от 2023 г., в която той преразглежда образа на смъртта през собствените си спомени.

| 15 Октомври 2025, 20:16 ч.
Уилям Мънк представя нови картини на Фриз Лондон
Уилям Мънк представя нови картини на Фриз Лондон
Снимка © AFP

В студиото на британския художник Уилям Мънк (William Monk) в Бруклин, което преди е било собственост на художничката Дана Шутц (Dana Schutz), той завършва поредица от картини, предназначени за самостоятелната си изложба на Фриз Лондон. Пространството, наподобяващо склад и капела, е осеяно с големи платна, които простират стените до тавана, напомняйки на психеделична станция на кръста.

Мънк сподели, че е работил върху тези произведения в продължение на година и че днес е забелязал малки неочертани участъци от платното, които е трябвало да "убие". Тази инстинктивна нужда да контролира вниманието на зрителя е основополагаща за неговото творчество. Новата му серия, която вече може да бъде видяна на изложбата, е започнала по време на резиденция в Нейндорф Хаус на Майорка, където е прекарал месец в самота.

Въпреки че се е чувствал като в "очакване на Годо" с един персонаж, той е открил вдъхновение в околността, включително в един кактус, който е фотографирал и после е колажирал, докато не се е превърнал в поле от форми, подобно на стил на Джаксън Полък. Тези кактуси сега присъстват в новите му картини – ярки, обсесивни форми, които са едновременно спокойни и заплашителни.

Произведенията разширяват митологията на серията "Фериботчик" от 2023 г., в която той преразглежда образа на смъртта през собствените си спомени. Като дете, Мънк е гледал филма на "Бийтълс" "Жълтата подводница" многократно и неговите сюрреалистични цветове и плаваща архитектура са се вписали във вътрешния му свят. В новите картини фериботчикът се трансформира в страж, самотна фигура на неопределен средиземноморски остров, заобиколена от кактуси, вода и скали.

Мънк, който се е преместил от Лондон в Ню Йорк преди десет години, е изградил кариера, основана на бавна и методична визия. Неговият стил на рисуване, плътен и ритмичен, напомня на точковизма на Сьора и плътните текстури на късния Бонард. Изложбата на Фриз е своеобразно завръщане за художника, който е утвърдил името си в чужбина.

Марс Глимчър (Marc Glimcher), главен изпълнителен директор на галерия Pace, вижда в Мънк комбинация от различни творчески влияния. Според него, всяка картина е предизвикателство за художника, което поставя под въпрос как е успял да оцелее след толкова труден процес на създаване.

Изложбата на Мънк е и декларация за начина, по който галерията вярва, че трябва да се оценява изкуството на първичния пазар. Глимчър споделя, че в миналото е имало правило за бавно нарастване на цените и вижда в Мънк пример за устойчиво изкуство, което не е подложено на спекулации.

Когато темата за стойността на произведенията се повдига, Мънк е внимателен. Той признава, че цените на картините му се увеличават, но Ню Йорк има начин да отнеме всичко обратно. Въпреки това, той е благодарен за бавния подход на Pace, който го изолира от шумотевицата на пазара.

Глимчър добавя, че търпението е ключовото в подхода им. След последните две години, вниманието на хората е се е променило и те са готови за по-фини нюанси в изкуството. В този контекст, завръщането на Мънк в Лондон, където не е имал изложба от 2019 г., е не само професионално, но и лично завръщане.

Новите картини на Мънк, с техните ярки кактуси и дълги сенки, предлагат размисли за самота и издръжливост, както и за акт на наблюдение: какво вижда окото, какво пропуска и какво "убива". В тишината на студиото си, заобиколен от китари и звука на "Жълтата подводница", Мънк изглежда е намерил ритъм, който устоява на бързината на заобикалящия го свят.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Катрин Бернхардт и Джереми Скот съчетават изкуство и мода в Нерман Музей
Изкуството и модата понякога се срещат по неочакван начин, създавайки уникални творчески проекти. Такъв е случаят с изложбата "Среща, направена на небето", която обединява талантит ...
Професор Грийн разказва за отношенията с Майли Макинтош и загубата на баща си
Професор Грийн (Professor Green) разказа на Джейми Лаинг (Jamie Laing) за сложните моменти в живота си, включително отношенията си с Майли Макинтош (Millie Mackintosh), опитите си ...
Къщата Калил, проектирана от Франк Лойд Райт, е включена в Националния регистър на историческите места в Ню Хемпшир
Къщата Калил, проектирана от известния архитект Франк Лойд Райт (Frank Lloyd Wright) през 1957 година, е включена в Националния регистър на историческите места на Ню Хемпшир, съобщ ...
Откритие на 20 000 сребърни монети и бижута в Швеция
По време на почивка в лятната си къща близо до Стокхолм, мъж, който копаел за червеи, направил неочаквано откритие - съкровище от около 20,000 сребърни монети от ранното средновеко ...
Диана Димитрова продължава да рисува дори с висока температура
Актрисата и художничка Диана Димитрова отново доказва, че истинският творец не познава почивка. Дори когато тялото ѝ отказва, тя продължава да се отдава на изкуството. Звезда ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Клаудия Алтман-Сигел затваря галерия Altman Siegel след 16 години творческа работа
Галерията Altman Siegel в Сан Франциско, известна със своя принос към местната арт сцена, ще затвори врати през ноември след 16 години работа. Основателката Клаудия Алтман-Сигел (C ...
Сали Ман разкрива сложността на творческия живот в новата си книга
Сали Ман (Sally Mann) предлага нов поглед върху артистичния живот в своята последна книга "Art Work: On the Creative Life". Тя е известна със своята способност да съчетава самоирон ...
Изложба на Едуард Гори разкрива тъмната магия на илюстрацията
В бившия каретен дом на Upper East Side, който е преобразуван в уютно пространство за изкуство, се намира Обществото на илюстраторите. Тази галерия предлага не само изключителна ко ...
Тейлър Суифт предизвика наплив от посетители в Музея Висбаден след излизането на новия си видеоклип
Музей в Германия, известен със своята колекция, е забелязал значителен ръст на посетителите след излизането на новия музикален видеоклип на Тейлър Суифт (Taylor Swift). Според инфо ...
Брент Джоунс арестуван за уриниране на мемориала на Мартин Лутър Кинг
Полицията в Атланта арестува мъж, обвинен, че е уринирал и повредил мемориал, разположен близо до гроба на Мартин Лутър Кинг. Инцидентът е станал в събота сутринта, когато служител ...
Тикер в 01:00 ч.
Галерията Altman Siegel в Сан Франциско, известна със своя принос към местната а ...
Начало Авансцена
638
Авансцена

Уилям Мънк представя нови картини на Фриз Лондон

Мънк сподели, че е работил върху тези произведения в продължение на година и че днес е забелязал малки неочертани участъци от платното, които е трябвало да убие. Въпреки че се е чувствал като в очакване на Годо с един персонаж, той е открил вдъхновение в околността, включително в един кактус, който е фотографирал и после е колажирал, докато не се е превърнал в поле от форми, подобно на стил на Джаксън Полък. Произведенията разширяват митологията на серията Фериботчик от 2023 г., в която той преразглежда образа на смъртта през собствените си спомени.

| 15 Октомври 2025, 20:16 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Уилям Мънк представя нови картини на Фриз Лондон
Уилям Мънк представя нови картини на Фриз Лондон
Снимка © AFP

В студиото на британския художник Уилям Мънк (William Monk) в Бруклин, което преди е било собственост на художничката Дана Шутц (Dana Schutz), той завършва поредица от картини, предназначени за самостоятелната си изложба на Фриз Лондон. Пространството, наподобяващо склад и капела, е осеяно с големи платна, които простират стените до тавана, напомняйки на психеделична станция на кръста.

Мънк сподели, че е работил върху тези произведения в продължение на година и че днес е забелязал малки неочертани участъци от платното, които е трябвало да "убие". Тази инстинктивна нужда да контролира вниманието на зрителя е основополагаща за неговото творчество. Новата му серия, която вече може да бъде видяна на изложбата, е започнала по време на резиденция в Нейндорф Хаус на Майорка, където е прекарал месец в самота.

Въпреки че се е чувствал като в "очакване на Годо" с един персонаж, той е открил вдъхновение в околността, включително в един кактус, който е фотографирал и после е колажирал, докато не се е превърнал в поле от форми, подобно на стил на Джаксън Полък. Тези кактуси сега присъстват в новите му картини – ярки, обсесивни форми, които са едновременно спокойни и заплашителни.

Произведенията разширяват митологията на серията "Фериботчик" от 2023 г., в която той преразглежда образа на смъртта през собствените си спомени. Като дете, Мънк е гледал филма на "Бийтълс" "Жълтата подводница" многократно и неговите сюрреалистични цветове и плаваща архитектура са се вписали във вътрешния му свят. В новите картини фериботчикът се трансформира в страж, самотна фигура на неопределен средиземноморски остров, заобиколена от кактуси, вода и скали.

Мънк, който се е преместил от Лондон в Ню Йорк преди десет години, е изградил кариера, основана на бавна и методична визия. Неговият стил на рисуване, плътен и ритмичен, напомня на точковизма на Сьора и плътните текстури на късния Бонард. Изложбата на Фриз е своеобразно завръщане за художника, който е утвърдил името си в чужбина.

Марс Глимчър (Marc Glimcher), главен изпълнителен директор на галерия Pace, вижда в Мънк комбинация от различни творчески влияния. Според него, всяка картина е предизвикателство за художника, което поставя под въпрос как е успял да оцелее след толкова труден процес на създаване.

Изложбата на Мънк е и декларация за начина, по който галерията вярва, че трябва да се оценява изкуството на първичния пазар. Глимчър споделя, че в миналото е имало правило за бавно нарастване на цените и вижда в Мънк пример за устойчиво изкуство, което не е подложено на спекулации.

Когато темата за стойността на произведенията се повдига, Мънк е внимателен. Той признава, че цените на картините му се увеличават, но Ню Йорк има начин да отнеме всичко обратно. Въпреки това, той е благодарен за бавния подход на Pace, който го изолира от шумотевицата на пазара.

Глимчър добавя, че търпението е ключовото в подхода им. След последните две години, вниманието на хората е се е променило и те са готови за по-фини нюанси в изкуството. В този контекст, завръщането на Мънк в Лондон, където не е имал изложба от 2019 г., е не само професионално, но и лично завръщане.

Новите картини на Мънк, с техните ярки кактуси и дълги сенки, предлагат размисли за самота и издръжливост, както и за акт на наблюдение: какво вижда окото, какво пропуска и какво "убива". В тишината на студиото си, заобиколен от китари и звука на "Жълтата подводница", Мънк изглежда е намерил ритъм, който устоява на бързината на заобикалящия го свят.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Катрин Бернхардт и Джереми Скот съчетават изкуство и мода в Нерман Музей
Професор Грийн разказва за отношенията с Майли Макинтош и загубата на баща си
Къщата Калил, проектирана от Франк Лойд Райт, е включена в Националния регистър на историческите места в Ню Хемпшир
Откритие на 20 000 сребърни монети и бижута в Швеция
Диана Димитрова продължава да рисува дори с висока температура
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Октомври
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Тонът на времето
Клаудия Алтман-Сигел затваря галерия Altman Siegel след 16 години творческа работа
Под прожектора
Сали Ман разкрива сложността на творческия живот в новата си книга
Цветни аспекти
Изложба на Едуард Гори разкрива тъмната магия на илюстрацията
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.