NRD Начало
Вторник, 14 Октомври 2025
Начало Тонът на времето Лу Ян представя изложбата Великото приключение на материалния свят в Музея на движимото изображение
317
Тонът на времето

Лу Ян представя изложбата Великото приключение на материалния свят в Музея на движимото изображение

Лу Ян, творецът от Шанхай, променя начина, по който възприемаме изкуството и играта, съчетавайки будистка философия с цифрова естетика, в иновативна изложба, която предизвиква дълбоки размисли за съществуването и идентичността.

| 13 Октомври 2025, 22:55 ч.
Лу Ян представя изложбата Великото приключение на материалния свят в Музея на движимото изображение
Лу Ян представя изложбата Великото приключение на материалния свят в Музея на движимото изображение
Снимка © AFP

Изложбата на художника Лу Ян (Lu Yang), роден в Шанхай и базиран в Токио, преобразява Музея на движимото изображение в уникален храм на цифровата отдаденост. Посетителите преминават през хипнотизираща аркада, наречена "Великото приключение на материалния свят" (The Great Adventure of Material World), където будистката космология се пречупва през призма на игровата култура. Подложката с шахматен десен, напомняща на творбите на Ешер, води до пространство, изпълнено с екрани, проекции и стенописи, на които изобилстват божества, аватари и кибернетични тела, излъчващи енергията на Лу.

Тази творба съчетава екстаз и дезориентация, предизвиквайки сетивен взрив, който трансформира зрелището в откровение. За Лу, игрите, често подценявани като просто развлечение, представляват средство за пробуждане, превръщайки будистката философия в цифрова форма. Според него виртуалният свят е "контейнер", временно съдържание, през което тече съзнанието. Логиката на играта отразява логиката на самото съществуване — безкрайните цикли на предизвикателства, провали и обновления на играча резонират със самсара, кармичният цикъл на раждане, смърт и прераждане.

Посетителите следват супергеройския аватар Материален светлинен рицар, като участници в практика на привързаност и отделяне, което е в центъра на будистката мисловна система. Емоционалната инвестиция в приключенията на аватара, последвана от загуба на напредъка и повторно начало, е репетиция на цикъла на хващане и освобождаване, който дефинира самото съществуване. Аватарът олицетворява само, което постоянно е в промяна, преминавайки през девет нива, които драматизират парадокса на стремежа към просветление в илюзия.

Вселената на Лу е изпълнена с фрагментирани тела и хибридни аватари, които размиват границите на тялото, пола и идентичността. Тези фигури, колебаещи се между гротескното и сладкото, предизвикват асоциации с идеите на Жорж Батай (Georges Bataille), че излишъкът и трансгресията могат да отворят път към екстатично прозрение извън рационалния ред. Лу се множи в божества, демони и чудовища, реализирайки ритуал на освобождаване на себе си чрез трансформация.

Собственото му сканирано лице и тяло се превръщат в идол, което го прави едновременно поклонник и обожаван, размивайки границата между почит и симулация. Фигура от предишната му работа, базирана на дигитализираното му тяло, "Лу Ян Делузионен мандала" (LuYang Delusional Mandala), се завръща, седейки на трон в центъра на сияен ореол, свързан с неврохирургични електроди. Тази хибридна корона съчетава духовно просветление с допаминовия изблик на самото тяло.

Лу съчетава будистки идеи за изменчивото "аз" с постмодерни концепции за субективност, която индивидуумът създава всеки миг от съществуването си. Излишъкът на Лу никога не преминава в абстракция, а остава заземен в поп културата. Чрез емоционалните кодове на игрите и субкултурите, като аниме, аркадни естетики и бойни игри, той превръща това, което изглежда като чисто зрелище, в инструмент за размисъл. На психологическо ниво, това е вид десублимация, при която lofty идеалите на изкуството и духовността преминават през удоволствията на масовата култура.

Работата "Великото приключение на материалния свят" дебютира в музей в Съединените щати повече от пет години след създаването си, вероятно заради културни и езикови различия, тъй като творбата е на мандарин с английски субтитри. Въпреки това, именно чрез средствата на игра и потапяне тези бариери се разтварят. В рекурсивната логика на игрите, Лу открива универсален език на трансформация, носещ будистка прозорливост безпроблемно през екрани и култури. Неговата нова серия "DOKU", започнала по време на локдауните, свързани с пандемията COVID-19, в момента е изложена в Amant в Бруклин и в China Institute’s Metamorphosis, продължавайки цикъла на прераждането — дигитална душа, родена отново за глобалната сцена.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Откритие на нова военна крепост в Египет от археолози
Археолози в Египет откриха нова военна крепост, която е определена като една от най-големите и важни замъци, намерени по пътя на войната на Хор, близо до Средиземно море. Според Ми ...
Наоми Уотс разкрива борбите и успехите си в Холивуд
Наоми Уотс (Naomi Watts), известната 57-годишна актриса, признава, че изпитва "всички видове синдром на самозванеца". Тя сподели, че не може да повярва, че е получила собствена зве ...
Миа Гот споделя страхове и вдъхновение преди снимките на Frankenstein
Актрисата Миа Гот (Mia Goth) призна, че е изпитвала страх преди да започне снимките на новия филм "Frankenstein". На 31 години, тя сподели, че е била притеснена от работата си с из ...
Тейлър Суифт продължава да доминира класацията с "The Fate of Ophelia"
След рекордна седмица, в която Тейлър Суифт (Taylor Swift) постигна най-доброто представяне за първата седмица на сингъл от четири години насам, песента "The Fate of Ophelia" изгле ...
Активисти от Футуро Вегетал атакуваха картина на Колумб в Мадрид, протестирайки срещу неоколониализма
Двама активисти от климатичната група Футуро Вегетал (Futuro Vegetal) бяха арестувани в неделя, 12 октомври, денят в който Испания отбелязва пристигането на Христофор Колумб в Амер ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Бустa Рaймс подава контраиск срещу бившия си асистент Дашиел Гейбълс за клевета и изфабрикувани обвинения
Бустa Рaймс (Busta Rhymes) е подал контраиск срещу бившия си асистент, обвинявайки го в изфабрикуване на дело за нападение. Рапърът, известен с парчето "Break Ya Neck", отрича да е ...
Рид Пери напуска The Band Perry, оставяйки Кимбърли единствен оригинален член
Рид Пери (Reid Perry) обяви, че напуска групата The Band Perry. Тази новина оставя сестра му Кимбърли (Kimberly) като единствен оригинален член на бандата. В публикация в Instagram ...
Греъм Нортън разкри, че Марк Уолбърг е бил "ад" по време на интервюто в шоуто му
Водещият на популярното предаване на BBC, Греъм Нортън (Graham Norton), сподели, че интервюто с актьора Марк Уолбърг (Mark Wahlberg) е било истинско предизвикателство. По време на ...
Алек и Стивън Болдуин замесени в катастрофа в Хамптънс
Алек Болдуин (Alec Baldwin) и брат му Стивън Болдуин (Stephen Baldwin) бяха замесени в автомобилна катастрофа в Хамптънс, Ню Йорк. Инцидентът се е случил, когато колата им е ударил ...
Британи Картрайт и Брандън Хансон прекратиха връзката си след два месеца публичен роман
Британи Картрайт (Brittany Cartwright) обяви, че е прекратила връзката си с Брандън Хансон (Brandon Hanson). Новината идва само два месеца след като двамата направиха своята романт ...
Тикер в 06:00 ч.
Бустa Рaймс (Busta Rhymes) е подал контраиск срещу бившия си асистент, обвинявай ...
Начало Тонът на времето
317
Тонът на времето

Лу Ян представя изложбата Великото приключение на материалния свят в Музея на движимото изображение

Лу Ян, творецът от Шанхай, променя начина, по който възприемаме изкуството и играта, съчетавайки будистка философия с цифрова естетика, в иновативна изложба, която предизвиква дълбоки размисли за съществуването и идентичността.

| 13 Октомври 2025, 22:55 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Лу Ян представя изложбата Великото приключение на материалния свят в Музея на движимото изображение
Лу Ян представя изложбата Великото приключение на материалния свят в Музея на движимото изображение
Снимка © AFP

Изложбата на художника Лу Ян (Lu Yang), роден в Шанхай и базиран в Токио, преобразява Музея на движимото изображение в уникален храм на цифровата отдаденост. Посетителите преминават през хипнотизираща аркада, наречена "Великото приключение на материалния свят" (The Great Adventure of Material World), където будистката космология се пречупва през призма на игровата култура. Подложката с шахматен десен, напомняща на творбите на Ешер, води до пространство, изпълнено с екрани, проекции и стенописи, на които изобилстват божества, аватари и кибернетични тела, излъчващи енергията на Лу.

Тази творба съчетава екстаз и дезориентация, предизвиквайки сетивен взрив, който трансформира зрелището в откровение. За Лу, игрите, често подценявани като просто развлечение, представляват средство за пробуждане, превръщайки будистката философия в цифрова форма. Според него виртуалният свят е "контейнер", временно съдържание, през което тече съзнанието. Логиката на играта отразява логиката на самото съществуване — безкрайните цикли на предизвикателства, провали и обновления на играча резонират със самсара, кармичният цикъл на раждане, смърт и прераждане.

Посетителите следват супергеройския аватар Материален светлинен рицар, като участници в практика на привързаност и отделяне, което е в центъра на будистката мисловна система. Емоционалната инвестиция в приключенията на аватара, последвана от загуба на напредъка и повторно начало, е репетиция на цикъла на хващане и освобождаване, който дефинира самото съществуване. Аватарът олицетворява само, което постоянно е в промяна, преминавайки през девет нива, които драматизират парадокса на стремежа към просветление в илюзия.

Вселената на Лу е изпълнена с фрагментирани тела и хибридни аватари, които размиват границите на тялото, пола и идентичността. Тези фигури, колебаещи се между гротескното и сладкото, предизвикват асоциации с идеите на Жорж Батай (Georges Bataille), че излишъкът и трансгресията могат да отворят път към екстатично прозрение извън рационалния ред. Лу се множи в божества, демони и чудовища, реализирайки ритуал на освобождаване на себе си чрез трансформация.

Собственото му сканирано лице и тяло се превръщат в идол, което го прави едновременно поклонник и обожаван, размивайки границата между почит и симулация. Фигура от предишната му работа, базирана на дигитализираното му тяло, "Лу Ян Делузионен мандала" (LuYang Delusional Mandala), се завръща, седейки на трон в центъра на сияен ореол, свързан с неврохирургични електроди. Тази хибридна корона съчетава духовно просветление с допаминовия изблик на самото тяло.

Лу съчетава будистки идеи за изменчивото "аз" с постмодерни концепции за субективност, която индивидуумът създава всеки миг от съществуването си. Излишъкът на Лу никога не преминава в абстракция, а остава заземен в поп културата. Чрез емоционалните кодове на игрите и субкултурите, като аниме, аркадни естетики и бойни игри, той превръща това, което изглежда като чисто зрелище, в инструмент за размисъл. На психологическо ниво, това е вид десублимация, при която lofty идеалите на изкуството и духовността преминават през удоволствията на масовата култура.

Работата "Великото приключение на материалния свят" дебютира в музей в Съединените щати повече от пет години след създаването си, вероятно заради културни и езикови различия, тъй като творбата е на мандарин с английски субтитри. Въпреки това, именно чрез средствата на игра и потапяне тези бариери се разтварят. В рекурсивната логика на игрите, Лу открива универсален език на трансформация, носещ будистка прозорливост безпроблемно през екрани и култури. Неговата нова серия "DOKU", започнала по време на локдауните, свързани с пандемията COVID-19, в момента е изложена в Amant в Бруклин и в China Institute’s Metamorphosis, продължавайки цикъла на прераждането — дигитална душа, родена отново за глобалната сцена.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Откритие на нова военна крепост в Египет от археолози
Наоми Уотс разкрива борбите и успехите си в Холивуд
Миа Гот споделя страхове и вдъхновение преди снимките на Frankenstein
Тейлър Суифт продължава да доминира класацията с "The Fate of Ophelia"
Активисти от Футуро Вегетал атакуваха картина на Колумб в Мадрид, протестирайки срещу неоколониализма
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Октомври
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Авансцена
Бустa Рaймс подава контраиск срещу бившия си асистент Дашиел Гейбълс за клевета и изфабрикувани обвинения
Цветни аспекти
Рид Пери напуска The Band Perry, оставяйки Кимбърли единствен оригинален член
Цветни аспекти
Греъм Нортън разкри, че Марк Уолбърг е бил "ад" по време на интервюто в шоуто му
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.