NRD Начало
Четвъртък, 2 Октомври 2025
Начало Тонът на времето Доминик Клейтън организира изложба за черни артистични наследия на Алтадена в Калифорнийския африкански музей
117
Тонът на времето

Доминик Клейтън организира изложба за черни артистични наследия на Алтадена в Калифорнийския африкански музей

На входа на изложбата има стенопис, пълен с фотографии от живота в Алтадена преди пожара. Изкуството на три поколения от семейство Дейвис (Davis) е изложено на една стена. Клейтън подчертава, че колажът показва какви пълноценни животи са създали жителите на Алтадена, а не толкова разрушението, което вече сме видели по новините.

| 02 Октомври 2025, 13:03 ч.
Доминик Клейтън организира изложба за черни артистични наследия на Алтадена в Калифорнийския африкански музей
Доминик Клейтън организира изложба за черни артистични наследия на Алтадена в Калифорнийския африкански музей
Снимка © DFA

Първите месеци на годината бяха изпълнени с ужасяващи заглавия, описващи непоправимите загуби в Алтадена - неинкорпорирана, исторически черна общност в окръг Лос Анджелис, причинени от пожара Итън. Въпреки това опустошение, в общността все още съществува оцелял състав от артисти, а тяхната устойчива креативност е в центъра на изложба в Калифорнийския африкански музей (CAAM) в Лос Анджелис. Изложбата, организирана от независимия куратор Доминик Клейтън (Dominique Clayton), носи името "Ода за `Дена: Черни артистични наследия на Алтадена" и използва земя и памет, за да акцентира на жизнеността на поколения черни артисти, които са направили Алтадена свой дом.

На входа на изложбата има стенопис, пълен с фотографии от живота в Алтадена преди пожара. Сред снимките са Елтридж Клийвър (Eldridge Cleaver) и семейството му, Рея Робъртс-Джонсън (Rhea Roberts-Johnson) на бал в гимназията, и други ценни моменти от общността. Тази колекция от снимки, макар и носталгична, поставя изложбата в контекста на историята на мястото.

Изкуството на три поколения от семейство Дейвис (Davis) е изложено на една стена. По-нататък, произведения на артисти, свързани с творческата екосистема на Алтадена, включват Чарлз Уайт (Charles White), Бетие Саар (Betye Saar), Доминик Муди (Dominique Moody) и Мартин Симс (Martine Syms). Изложбата предлага силна картина на тихия комфорт и болката в живота на чернокожите американци, представена през призмата на този зелен оазис североизточно от централната част на Лос Анджелис.

Клейтън подчертава, че колажът показва какви пълноценни животи са създали жителите на Алтадена, а не толкова разрушението, което вече сме видели по новините. Стенописът показва, че Алтадена е била убежище и контекстуализира какво е означавала тази общност за много хора.

Работите на Чарлз Уайт, например, са разположени близо до произведения на Ла Монт Уестморланд (La Monte Westmoreland) и Джон Аутърбридж (John Outterbridge), които са били приятели. Клейтън иска "Ода за `Дена" да покаже пълния спектър на артистичните приноси на Алтадена, включително визуални изкуства, музика, филм и литература.

Алтадина, започнала през 40-те години като част от Втората велика миграция, става едно от малкото места в Западните Съединени щати, където черните семейства могат да притежават земя. Това води до развитието на района в средна класа. Алтадена се утвърдява като безопасно убежище за чернокожите, особено за артистите, които намират вдъхновение в околната природа.

Клейтън организира местни отговори, за да подкрепи артистичната общност на Алтадена и да запази творенията им. Тя смята, че това е среда, която е родила творчески ренесанс. Земята е в центъра на произведения от артисти като Американ Артист и Лиз Кримзон (Liz Crimzon), които отдават почит на природната среда на района.

Изложбата представя и произведения, които показват какво е останало във веднъж обичаните пространства. Акварели от Кени Дейвис (Keni Davis) показват преди и след илюстрации на улиците в Алтадена. Клейтън решава да не включва произведения, показващи самия пожар, а вместо това избраните произведения отразяват спомени за Алтадина и проявления на чернокожия американски живот.

Произведението "Просто ми липсваш" от Кристина Куерълс (Christina Quarles) представя абстрактни фигури, които показват парадоксалната природа на идентичността. Джон Аутърбридж (John Outterbridge) представя историческа перспектива с произведението си, което напомня за историята на чернокожия колективизъм.

В изложбата Клейтън е подбрала произведения, които предизвикват междупоколенчески диалог. Произведенията на Кентура Дейвис (Kenturah Davis) и Чарлз Уайт показват вниманието към детайлите на лицата на чернокожите.

В централните произведения на изложбата, "Семейно съкровище" на Доминик Муди, се изразяват цели животи и пътищата, по които са преминали. Клейтън започва проучванията си за изложбата скоро след като пожарите са били овладени, идентифицирайки артисти с исторически връзки към Алтадена.

Изложбата "Ода за `Дена" служи като контейнер за колективната памет, която тази общност носи, и отразява мандата на музея да запазва черната история и култура.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Джейн Фонда възражда Комитета за Първата поправка с подкрепата на над 550 звезди
Джейн Фонда (Jane Fonda) отново активира Комитета за Първата поправка, създаден от нейния баща Хенри Фонда (Henry Fonda) в края на 40-те години. Целта на инициативата е да защити с ...
Марая Кери коментира конфликта си с Еминем в шоуто What What Happens Live
Марая Кери (Mariah Carey) коментира наскоро появила се информация относно дългогодишния конфликт с Еминем (Eminem). По време на участие в шоуто What What Happens Live, тя отговори ...
CMAT отложи турнето си заради операция на мъдреци
Ирландската певица CMAT, истинското име на която е Сиара Мери-Алис Томпсън, отложи турнето си в Обединеното кралство. Решението дойде след като тя трябваше да премахне две болезнен ...
Куентин Тарантино обединява Kill Bill филмите в един нов проект
Филмите на Куентин Тарантино "Kill Bill" ще се завърнат в кината, но този път като един комбиниран филм. "Kill Bill: The Whole Bloody Affair" ще бъде пуснат в САЩ от Lionsgate на 5 ...
Луис Томлинсън разказа за вдъхновението от Коста Рика за новия си албум
Луис Томлинсън (Louis Tomlinson) разказа как пътуване за писане на песни в Коста Рика е вдъхновило неговия нов албум "How Did I Get Here?". Бившият член на One Direction планира да ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Мартин Николов отново с Йоана след скандала в Ергенът
Скандалният участник от риалити шоуто „Ергенът“ Мартин Николов, известен като Елвиса, отново е в центъра на любовния живот. След края на предаването мнозина се надяваха, че той ще ...
Калина Паскалева сподели емоционален пост за битката за живота на любимата си жена
Калина Паскалева, журналистка и писателка, сподели дълбоко емоционален пост в социалните мрежи, който разтърси хиляди нейни последователи. Тя разказва за най-трудния момент в живот ...
Десетте институции на музеите в Луизиана под риск от загуба на акредитация
Десетте институции, които съставляват системата на музеите на щата Луизиана, са застрашени от загуба на акредитация от Американския алианс на музеите (AAM). Последната акредитация ...
Изложба на П. Стаф в галерия Дейвид Цвирнер в Ню Йорк предизвиква страх и размисъл за тялото
Изложбата на П. Стаф (P. Staff) в галерия Дейвид Цвирнер (David Zwirner) в Ню Йорк е едно от най-страшните и вълнуващи преживявания в града. Пространството наподобява къща с духове ...
Джейн Фонда възражда Комитета за Първата поправка с подкрепата на над 550 звезди
Джейн Фонда (Jane Fonda) отново активира Комитета за Първата поправка, създаден от нейния баща Хенри Фонда (Henry Fonda) в края на 40-те години. Целта на инициативата е да защити с ...
Тикер в 16:00 ч.
Скандалният участник от риалити шоуто „Ергенът“ Мартин Николов, известен като Ел ...
Начало Тонът на времето
117
Тонът на времето

Доминик Клейтън организира изложба за черни артистични наследия на Алтадена в Калифорнийския африкански музей

На входа на изложбата има стенопис, пълен с фотографии от живота в Алтадена преди пожара. Изкуството на три поколения от семейство Дейвис (Davis) е изложено на една стена. Клейтън подчертава, че колажът показва какви пълноценни животи са създали жителите на Алтадена, а не толкова разрушението, което вече сме видели по новините.

| 02 Октомври 2025, 13:03 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Доминик Клейтън организира изложба за черни артистични наследия на Алтадена в Калифорнийския африкански музей
Доминик Клейтън организира изложба за черни артистични наследия на Алтадена в Калифорнийския африкански музей
Снимка © DFA

Първите месеци на годината бяха изпълнени с ужасяващи заглавия, описващи непоправимите загуби в Алтадена - неинкорпорирана, исторически черна общност в окръг Лос Анджелис, причинени от пожара Итън. Въпреки това опустошение, в общността все още съществува оцелял състав от артисти, а тяхната устойчива креативност е в центъра на изложба в Калифорнийския африкански музей (CAAM) в Лос Анджелис. Изложбата, организирана от независимия куратор Доминик Клейтън (Dominique Clayton), носи името "Ода за `Дена: Черни артистични наследия на Алтадена" и използва земя и памет, за да акцентира на жизнеността на поколения черни артисти, които са направили Алтадена свой дом.

На входа на изложбата има стенопис, пълен с фотографии от живота в Алтадена преди пожара. Сред снимките са Елтридж Клийвър (Eldridge Cleaver) и семейството му, Рея Робъртс-Джонсън (Rhea Roberts-Johnson) на бал в гимназията, и други ценни моменти от общността. Тази колекция от снимки, макар и носталгична, поставя изложбата в контекста на историята на мястото.

Изкуството на три поколения от семейство Дейвис (Davis) е изложено на една стена. По-нататък, произведения на артисти, свързани с творческата екосистема на Алтадена, включват Чарлз Уайт (Charles White), Бетие Саар (Betye Saar), Доминик Муди (Dominique Moody) и Мартин Симс (Martine Syms). Изложбата предлага силна картина на тихия комфорт и болката в живота на чернокожите американци, представена през призмата на този зелен оазис североизточно от централната част на Лос Анджелис.

Клейтън подчертава, че колажът показва какви пълноценни животи са създали жителите на Алтадена, а не толкова разрушението, което вече сме видели по новините. Стенописът показва, че Алтадена е била убежище и контекстуализира какво е означавала тази общност за много хора.

Работите на Чарлз Уайт, например, са разположени близо до произведения на Ла Монт Уестморланд (La Monte Westmoreland) и Джон Аутърбридж (John Outterbridge), които са били приятели. Клейтън иска "Ода за `Дена" да покаже пълния спектър на артистичните приноси на Алтадена, включително визуални изкуства, музика, филм и литература.

Алтадина, започнала през 40-те години като част от Втората велика миграция, става едно от малкото места в Западните Съединени щати, където черните семейства могат да притежават земя. Това води до развитието на района в средна класа. Алтадена се утвърдява като безопасно убежище за чернокожите, особено за артистите, които намират вдъхновение в околната природа.

Клейтън организира местни отговори, за да подкрепи артистичната общност на Алтадена и да запази творенията им. Тя смята, че това е среда, която е родила творчески ренесанс. Земята е в центъра на произведения от артисти като Американ Артист и Лиз Кримзон (Liz Crimzon), които отдават почит на природната среда на района.

Изложбата представя и произведения, които показват какво е останало във веднъж обичаните пространства. Акварели от Кени Дейвис (Keni Davis) показват преди и след илюстрации на улиците в Алтадена. Клейтън решава да не включва произведения, показващи самия пожар, а вместо това избраните произведения отразяват спомени за Алтадина и проявления на чернокожия американски живот.

Произведението "Просто ми липсваш" от Кристина Куерълс (Christina Quarles) представя абстрактни фигури, които показват парадоксалната природа на идентичността. Джон Аутърбридж (John Outterbridge) представя историческа перспектива с произведението си, което напомня за историята на чернокожия колективизъм.

В изложбата Клейтън е подбрала произведения, които предизвикват междупоколенчески диалог. Произведенията на Кентура Дейвис (Kenturah Davis) и Чарлз Уайт показват вниманието към детайлите на лицата на чернокожите.

В централните произведения на изложбата, "Семейно съкровище" на Доминик Муди, се изразяват цели животи и пътищата, по които са преминали. Клейтън започва проучванията си за изложбата скоро след като пожарите са били овладени, идентифицирайки артисти с исторически връзки към Алтадена.

Изложбата "Ода за `Дена" служи като контейнер за колективната памет, която тази общност носи, и отразява мандата на музея да запазва черната история и култура.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Джейн Фонда възражда Комитета за Първата поправка с подкрепата на над 550 звезди
Марая Кери коментира конфликта си с Еминем в шоуто What What Happens Live
CMAT отложи турнето си заради операция на мъдреци
Куентин Тарантино обединява Kill Bill филмите в един нов проект
Луис Томлинсън разказа за вдъхновението от Коста Рика за новия си албум
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Октомври
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Калейдоскоп
Мартин Николов отново с Йоана след скандала в Ергенът
Авансцена
Калина Паскалева сподели емоционален пост за битката за живота на любимата си жена
Цветни аспекти
Десетте институции на музеите в Луизиана под риск от загуба на акредитация
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.