NRD Начало
Четвъртък, 2 Октомври 2025
Начало Цветни аспекти Херонимо Мегиас и Алехандро Поланко разкриват историята на Граф Цепелин
4639
Цветни аспекти

Херонимо Мегиас и Алехандро Поланко разкриват историята на Граф Цепелин

Този път обаче предизвикателството е много по-амбициозно. Сега картографът и научен писател Алехандро Поланко (Alejandro Polanco) е събрал историите от това историческо събитие в илюстрована книга, озаглавена „Първият полет около света с Граф Цепелин“. Книгата включва над 200 сцени от историята на дирижаблите, както и свидетелства на Мегиас, който е написал собствена книга за своето пътуване.

| 27 Септември 2025, 09:20 ч.
Херонимо Мегиас и Алехандро Поланко разкриват историята на Граф Цепелин
Херонимо Мегиас и Алехандро Поланко разкриват историята на Граф Цепелин
Снимка © AP

На 15 август 1929 година испанският лекар Херонимо Мегиас (Jeronimo Megias) осъществява мечтата си, като се качва на борда на Граф Цепелин (Graf Zeppelin) за първото пътуване около света с дирижабъл. Това не е първият му опит, тъй като той вече е бил на борда на същия дирижабъл по-рано през годината, но тогава пътуването е прекратено заради повреда на двигателя.

Този път обаче предизвикателството е много по-амбициозно. Пътуването е успешно и Граф Цепелин тръгва от Фридрихсхафен (Германия) към Токио, преминавайки над Съветския съюз и след това през Тихия океан до Лос Анджелис. След 20 дни, 4 часа и 14 минути, дирижабълът се завръща триумфално в Германия.

Сега картографът и научен писател Алехандро Поланко (Alejandro Polanco) е събрал историите от това историческо събитие в илюстрована книга, озаглавена „Първият полет около света с Граф Цепелин“. Проектът е финансиран чрез краудфандинг кампания в Kickstarter и предлага както дигитална, така и печатна версия.

Книгата включва над 200 сцени от историята на дирижаблите, както и свидетелства на Мегиас, който е написал собствена книга за своето пътуване. Поланко обяснява, че проектът е включвал сканиране на малките фотографии във висока резолюция и адаптиране на текста от немски на английски.

Фотографиите, запазени на сребърен бромид, предлагат детайлни изображения на различни дирижабли и техните интериори. По времето на пътуването, малките устройства с лещи позволявали на публиката да увеличава сцените, създавайки усещане за триизмерност.

Мегиас описва опита на борда на Граф Цепелин като престой в луксозен хотел, с всички необходими удобства. Дирижабълът разполага с кухня, комуникационна стая и салон, който служи за трапезария и офис.

Очакването за полета около света е било огромно, а американският медийни магнат Уилям Рандолф Хърст (William Randolph Hearst) спонсорира пътуването, за да получи ексклузивни права за отразяване на събитието. Сред пътниците е и британската журналистка Лейди Хей Драмонд-Хей (Lady Hay Drummond-Hay), която става първата жена, летяла около света.

Книгата на Поланко не само разказва за великото пътуване на ЛЗ 127, но и за произхода на дирижаблите и техния исторически контекст. В нея са включени кратки биографии на ключови фигури, като основателя на компанията Фердинанд фон Цепелин (Ferdinand von Zeppelin) и инженера Хуго Екенер (Hugo Eckener).

Граф Цепелин е символ на Ваймарската република, преди Германия да попадне под абсолютната власт на нацистите. Дирижабълът е извършил стотици полети, включително редовен маршрут през Атлантика до Южна Америка, без значителни инциденти до пенсионирането си през 1937 година.

Трагичният инцидент с ЛЗ 129 Хинденбург (Hindenburg) през 1937 година слага край на златната ера на дирижаблите, а бързото развитие на самолетите ускорява техния упадък. Поланко отбелязва, че днешните дирижабли летят с не запалими хелий, но не вярва, че хелият би спасил старите дирижабли.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Десет изложби в Северен Ню Йорк през октомври
В този октомври в Северен Ню Йорк има много интересни изложби. В галерията Convey/Er/Or в Пъкипсий  се представя изложба, наречена Echoes in Two Tongues, която показва ра ...
Ню Йорк Студио Скул предлага уникални възможности за художници
Ню Йорк Студио Скул (New York Studio School) предлага уникална възможност за художници, които искат да развият своята практика в рисуването, живописта и скулптурата. Основана през ...
Катон Карагай: скритото бижу на Казахстан
Като на скрито бижу, Катон Карагай (Katon Karagay) в Казахстан предлага уникално съчетание от природа и човешко присъствие. Тази източна част на страната е заобиколена от величеств ...
Мюнхенският Октоберфест отново отвори врати след седемчасово затваряне
Мюнхенският Октоберфест, един от най-големите фестивали на бира в света, отново отвори врати след седемчасово затваряне. Причината за това временно прекратяване на събитието бяха н ...
Обявени са номинираните за наградите за 2025 година в изкуствата в САЩ
Обявени са номинираните за наградите за 2025 година, които отличават изключителността в изкуствата в американски институции и галерии. Наградите, стартирали миналата година, ще бъд ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Десет изложби в Северен Ню Йорк през октомври
В този октомври в Северен Ню Йорк има много интересни изложби. В галерията Convey/Er/Or в Пъкипсий  се представя изложба, наречена Echoes in Two Tongues, която показва ра ...
Стъклените кубове на Лари Бел в Мадисън Скуеър Парк
Стъклените кубове на Лари Бел (Larry Bell), известни с минималистичния си стил, са поставени в Мадисън Скуеър Парк. В същото време, по-малка изложба във Фондацията на Джъд (Judd Fo ...
Правителственото затваряне в САЩ застрашава музеите и културните институции
Съединените щати са изправени пред правителствено затваряне, което поставя в несигурност много федерални агенции и програми. В контекста на политическите спорове между демократите ...
Ишъл Егрикавук изследва ролята на изкуството в протестите и социалния диалог
Протестите през последното десетилетие се утвърдиха като важен аспект на социалната динамика. Примерите от Ню Йорк и Хонг Конг показват, че хората не само изразяват недоволство, но ...
Атлантският арт панаир привлича внимание с разнообразие от произведения и достъпна атмосфера
Pullman Yards, разположен на около четири мили от централната част на Атланта, е уникално място, което съчетава стари индустриални сгради. Сред тях се откроява внушителна структура ...
Тикер в 02:00 ч.
В този октомври в Северен Ню Йорк има много интересни изложби. В галерията Conve ...
Начало Цветни аспекти
4639
Цветни аспекти

Херонимо Мегиас и Алехандро Поланко разкриват историята на Граф Цепелин

Този път обаче предизвикателството е много по-амбициозно. Сега картографът и научен писател Алехандро Поланко (Alejandro Polanco) е събрал историите от това историческо събитие в илюстрована книга, озаглавена „Първият полет около света с Граф Цепелин“. Книгата включва над 200 сцени от историята на дирижаблите, както и свидетелства на Мегиас, който е написал собствена книга за своето пътуване.

| 27 Септември 2025, 09:20 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Херонимо Мегиас и Алехандро Поланко разкриват историята на Граф Цепелин
Херонимо Мегиас и Алехандро Поланко разкриват историята на Граф Цепелин
Снимка © AP

На 15 август 1929 година испанският лекар Херонимо Мегиас (Jeronimo Megias) осъществява мечтата си, като се качва на борда на Граф Цепелин (Graf Zeppelin) за първото пътуване около света с дирижабъл. Това не е първият му опит, тъй като той вече е бил на борда на същия дирижабъл по-рано през годината, но тогава пътуването е прекратено заради повреда на двигателя.

Този път обаче предизвикателството е много по-амбициозно. Пътуването е успешно и Граф Цепелин тръгва от Фридрихсхафен (Германия) към Токио, преминавайки над Съветския съюз и след това през Тихия океан до Лос Анджелис. След 20 дни, 4 часа и 14 минути, дирижабълът се завръща триумфално в Германия.

Сега картографът и научен писател Алехандро Поланко (Alejandro Polanco) е събрал историите от това историческо събитие в илюстрована книга, озаглавена „Първият полет около света с Граф Цепелин“. Проектът е финансиран чрез краудфандинг кампания в Kickstarter и предлага както дигитална, така и печатна версия.

Книгата включва над 200 сцени от историята на дирижаблите, както и свидетелства на Мегиас, който е написал собствена книга за своето пътуване. Поланко обяснява, че проектът е включвал сканиране на малките фотографии във висока резолюция и адаптиране на текста от немски на английски.

Фотографиите, запазени на сребърен бромид, предлагат детайлни изображения на различни дирижабли и техните интериори. По времето на пътуването, малките устройства с лещи позволявали на публиката да увеличава сцените, създавайки усещане за триизмерност.

Мегиас описва опита на борда на Граф Цепелин като престой в луксозен хотел, с всички необходими удобства. Дирижабълът разполага с кухня, комуникационна стая и салон, който служи за трапезария и офис.

Очакването за полета около света е било огромно, а американският медийни магнат Уилям Рандолф Хърст (William Randolph Hearst) спонсорира пътуването, за да получи ексклузивни права за отразяване на събитието. Сред пътниците е и британската журналистка Лейди Хей Драмонд-Хей (Lady Hay Drummond-Hay), която става първата жена, летяла около света.

Книгата на Поланко не само разказва за великото пътуване на ЛЗ 127, но и за произхода на дирижаблите и техния исторически контекст. В нея са включени кратки биографии на ключови фигури, като основателя на компанията Фердинанд фон Цепелин (Ferdinand von Zeppelin) и инженера Хуго Екенер (Hugo Eckener).

Граф Цепелин е символ на Ваймарската република, преди Германия да попадне под абсолютната власт на нацистите. Дирижабълът е извършил стотици полети, включително редовен маршрут през Атлантика до Южна Америка, без значителни инциденти до пенсионирането си през 1937 година.

Трагичният инцидент с ЛЗ 129 Хинденбург (Hindenburg) през 1937 година слага край на златната ера на дирижаблите, а бързото развитие на самолетите ускорява техния упадък. Поланко отбелязва, че днешните дирижабли летят с не запалими хелий, но не вярва, че хелият би спасил старите дирижабли.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Десет изложби в Северен Ню Йорк през октомври
Ню Йорк Студио Скул предлага уникални възможности за художници
Катон Карагай: скритото бижу на Казахстан
Мюнхенският Октоберфест отново отвори врати след седемчасово затваряне
Обявени са номинираните за наградите за 2025 година в изкуствата в САЩ
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Октомври
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Цветни аспекти
Десет изложби в Северен Ню Йорк през октомври
Авансцена
Стъклените кубове на Лари Бел в Мадисън Скуеър Парк
Под прожектора
Правителственото затваряне в САЩ застрашава музеите и културните институции
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.