NRD Начало
Петък, 26 Септември 2025
Начало Цветни аспекти Сузан Дюшамп представя уникалната си художествена практика в нова ретроспектива
119
Цветни аспекти

Сузан Дюшамп представя уникалната си художествена практика в нова ретроспектива

Основният акцент на изложбата е дадаистичното творчество на Дюшамп, което привлича вниманието на посетителите. Работата ѝ Радиация на две самотни отделяния (Radiation of Two Solitary Separates Apart) представя геометрични форми, свързани и разделени от усукана нишка, което създава динамика на привличане и отблъскване. Въпреки че Дюшамп работи в следвоенен период, в който чувствата не са очевидни, тя задава важни въпроси относно човешкото място в индустриалния свят.

| 26 Септември 2025, 12:00 ч.
Сузан Дюшамп представя уникалната си художествена практика в нова ретроспектива
Сузан Дюшамп представя уникалната си художествена практика в нова ретроспектива
Снимка © DFA

Сузан Дюшамп (Suzanne Duchamp) е родена в артистично семейство на север от Франция през 1889 година. От ранна възраст тя е изложена на ключови авангардни движения от началото на 20-ти век, като кубизъм и дадаизъм. Въпреки това, тя развива собствена уникална художествена практика. Новата изложба "Сузан Дюшамп: Ретроспектива", която е на разположение в Kunsthaus Zurich и ще бъде показана в Schirn Kunsthalle във Франкфурт, разказва нейна собствена история, често засенчена от успехите на братята ѝ Марсел Дюшамп, Реймонд Дюшамп-Вийон и Жак Вийон.

Основният акцент на изложбата е дадаистичното творчество на Дюшамп, което привлича вниманието на посетителите. Дадаизмът, който започва в Цюрих, бързо се разпространява в Европа, разтърсена от ужасите на Първата световна война. Дюшамп участва в Парижката версия на движението, като нейните приноси подчертават свободите, които то предоставя на артистите. Дадаистите се отдалечават от претенциите на изящното изкуство и приемат колаж, фотомонтаж и други техники, вдъхновени от материалите на ежедневието.

Работата ѝ "Радиация на две самотни отделяния" (Radiation of Two Solitary Separates Apart) представя геометрични форми, свързани и разделени от усукана нишка, което създава динамика на привличане и отблъскване. В нова поръчка, художничката Ейми Силман (Amy Sillman) черпи вдъхновение от формите на Дюшамп, съчетавайки жестови форми с текстови елементи, за да подчертае как абстрактното ѝ изразяване е свързано с дълбоки човешки чувства.

Въпреки че Дюшамп работи в следвоенен период, в който чувствата не са очевидни, тя задава важни въпроси относно човешкото място в индустриалния свят. Нейните рисунки "Фабрика на моите мисли" и "Ателието на радостта" използват празното пространство на страницата, за да поставят модернистки архитектурни форми в контекста на мисълта и чувството. Тя нарича своя дадаистичен период "субективно" рисуване, което показва, че е намерила начин да се впише в новия артистичен език.

Дюшамп не се страхува да експериментира с живописта, която за нея остава важен начин на представяне. Нейната работа "Нещастен готов продукт" (Marcel’s Unhappy Readymade) е пример за това. След като се омъжва за художника Жан Кротти, брат ѝ Марсел ѝ подарява "готов продукт", който тя трансформира в маслена живопис. Тази работа поставя въпроса какво означава да се рисува готов продукт, който противоречи на традиционния труд на живописта.

Въпреки че Дюшамп е част от артистичен кръг, тя се завръща към по-самостоятелна практика на представителна живопис. Нейните по-късни творби, изпълнени с ярки цветове и прости линии, показват игривост, без иронията на дадаизма. Творчеството ѝ подсказва, че след разрушаването на старото, е необходимо да се създаде нещо ново. Изложбата завършва с ескиз, на който Дюшамп е написала максима: "Работи и... усмихвай се!"

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Билети за "GRACE PERVADES" ще бъдат пуснати в продажба в петък
Билетите за ограничена постановка в Уест Енд ще бъдат пуснати в продажба този петък, 26 септември, в 10 часа сутринта. Тази постановка ще представи Ралф Файнс (Ralph Fiennes) и Мир ...
Джеси Нелсън обяви годежа си със Зион Фостър
Джеси Нелсън (Jesy Nelson) обяви, че е сгодена за приятеля си Зион Фостър (Zion Foster). Бившата звезда на Little Mix сподели новината в Instagram в петък, показвайки своя нов годе ...
Фолкпевицата Киара създаде интриги в риалити шоуто Ергенът Любов в рая
Фолкпевицата Киара направи сензация в новия сезон на риалити шоуто "Ергенът: Любов в рая". Броени часове след влизането си в предаването, тя не се колебаеше да привлече вниманието ...
Карди Би разкри, че е преминала през операция за намаляване на задните си части
Карди Би (Cardi B) разкри, че е преминала през операция за намаляване на задните си части. В последния епизод на подкаста Call Her Daddy, рапърката сподели подробности за болезнена ...
Биография на Алберт Б. Барнс разкрива сложността на колекционера и неговото наследство
Биографията на Алберт Б. Барнс (Albert C. Barnes) е не само разказ за един от най-влиятелните колекционери на изкуство, но и за сложността на неговата личност и философия. Фондация ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Билети за "GRACE PERVADES" ще бъдат пуснати в продажба в петък
Билетите за ограничена постановка в Уест Енд ще бъдат пуснати в продажба този петък, 26 септември, в 10 часа сутринта. Тази постановка ще представи Ралф Файнс (Ralph Fiennes) и Мир ...
Сергио Гарсия Фернандес обвинява The Rolling Stones в плагиатство за "Living in a Ghost Town"
Испанската група Angelslang е подала иск срещу легендарните The Rolling Stones, обвинявайки ги в плагиатство. Лидерът на групата, Сергио Гарсия Фернандес, твърди, че британските ро ...
Лиам О'Г О'Ханахи и Kneecap спечелиха делото за тероризъм в Лондон
Лондонският съд отхвърли обвинение за тероризъм срещу члена на рап триото Kneecap, Лиам О`Г О`Ханахи (Liam Og O hAnnaidh). Обвинението произтича от инцидент, при който рапърът alle ...
Карди Би отрече слуховете, че е създадена да замени Ники Минаж
Карди Би (Cardi B) отговори на дългогодишна спекулация, която предполага, че тя е създадена от индустрията, за да замени Ники Минаж (Nicki Minaj) като кралица на рапа. Конфликтът м ...
Майли Сайръс запазила красиви предмети от връзката си с Лиъм Хемсуърт
Майли Сайръс (Miley Cyrus) е запазила няколко "красиви" предмета от миналото си с Лиъм Хемсуърт (Liam Hemsworth). Двамата започват връзка през 2009 година, а след редица раздели и ...
Тикер в 15:00 ч.
Билетите за ограничена постановка в Уест Енд ще бъдат пуснати в продажба този пе ...
Начало Цветни аспекти
119
Цветни аспекти

Сузан Дюшамп представя уникалната си художествена практика в нова ретроспектива

Основният акцент на изложбата е дадаистичното творчество на Дюшамп, което привлича вниманието на посетителите. Работата ѝ Радиация на две самотни отделяния (Radiation of Two Solitary Separates Apart) представя геометрични форми, свързани и разделени от усукана нишка, което създава динамика на привличане и отблъскване. Въпреки че Дюшамп работи в следвоенен период, в който чувствата не са очевидни, тя задава важни въпроси относно човешкото място в индустриалния свят.

| 26 Септември 2025, 12:00 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Сузан Дюшамп представя уникалната си художествена практика в нова ретроспектива
Сузан Дюшамп представя уникалната си художествена практика в нова ретроспектива
Снимка © DFA

Сузан Дюшамп (Suzanne Duchamp) е родена в артистично семейство на север от Франция през 1889 година. От ранна възраст тя е изложена на ключови авангардни движения от началото на 20-ти век, като кубизъм и дадаизъм. Въпреки това, тя развива собствена уникална художествена практика. Новата изложба "Сузан Дюшамп: Ретроспектива", която е на разположение в Kunsthaus Zurich и ще бъде показана в Schirn Kunsthalle във Франкфурт, разказва нейна собствена история, често засенчена от успехите на братята ѝ Марсел Дюшамп, Реймонд Дюшамп-Вийон и Жак Вийон.

Основният акцент на изложбата е дадаистичното творчество на Дюшамп, което привлича вниманието на посетителите. Дадаизмът, който започва в Цюрих, бързо се разпространява в Европа, разтърсена от ужасите на Първата световна война. Дюшамп участва в Парижката версия на движението, като нейните приноси подчертават свободите, които то предоставя на артистите. Дадаистите се отдалечават от претенциите на изящното изкуство и приемат колаж, фотомонтаж и други техники, вдъхновени от материалите на ежедневието.

Работата ѝ "Радиация на две самотни отделяния" (Radiation of Two Solitary Separates Apart) представя геометрични форми, свързани и разделени от усукана нишка, което създава динамика на привличане и отблъскване. В нова поръчка, художничката Ейми Силман (Amy Sillman) черпи вдъхновение от формите на Дюшамп, съчетавайки жестови форми с текстови елементи, за да подчертае как абстрактното ѝ изразяване е свързано с дълбоки човешки чувства.

Въпреки че Дюшамп работи в следвоенен период, в който чувствата не са очевидни, тя задава важни въпроси относно човешкото място в индустриалния свят. Нейните рисунки "Фабрика на моите мисли" и "Ателието на радостта" използват празното пространство на страницата, за да поставят модернистки архитектурни форми в контекста на мисълта и чувството. Тя нарича своя дадаистичен период "субективно" рисуване, което показва, че е намерила начин да се впише в новия артистичен език.

Дюшамп не се страхува да експериментира с живописта, която за нея остава важен начин на представяне. Нейната работа "Нещастен готов продукт" (Marcel’s Unhappy Readymade) е пример за това. След като се омъжва за художника Жан Кротти, брат ѝ Марсел ѝ подарява "готов продукт", който тя трансформира в маслена живопис. Тази работа поставя въпроса какво означава да се рисува готов продукт, който противоречи на традиционния труд на живописта.

Въпреки че Дюшамп е част от артистичен кръг, тя се завръща към по-самостоятелна практика на представителна живопис. Нейните по-късни творби, изпълнени с ярки цветове и прости линии, показват игривост, без иронията на дадаизма. Творчеството ѝ подсказва, че след разрушаването на старото, е необходимо да се създаде нещо ново. Изложбата завършва с ескиз, на който Дюшамп е написала максима: "Работи и... усмихвай се!"

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Билети за "GRACE PERVADES" ще бъдат пуснати в продажба в петък
Джеси Нелсън обяви годежа си със Зион Фостър
Фолкпевицата Киара създаде интриги в риалити шоуто Ергенът Любов в рая
Карди Би разкри, че е преминала през операция за намаляване на задните си части
Биография на Алберт Б. Барнс разкрива сложността на колекционера и неговото наследство
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Цветни аспекти
Билети за "GRACE PERVADES" ще бъдат пуснати в продажба в петък
Тонът на времето
Сергио Гарсия Фернандес обвинява The Rolling Stones в плагиатство за "Living in a Ghost Town"
Творчески отражения
Лиам О'Г О'Ханахи и Kneecap спечелиха делото за тероризъм в Лондон
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.