NRD Начало
Петък, 19 Септември 2025
Начало Творчески отражения Лонго илюзията на реалността в съвременното изкуство
1114
Творчески отражения

Лонго илюзията на реалността в съвременното изкуство

Обаче, въпреки че рисунките изглеждат като фотографии, те често са далеч от реалността. Друга работа, базирана на снимка на мигранти в Средиземно море, също е манипулативна. Преди години, Лонго беше част от поколението на Изображенията (Pictures Generation), което черпеше вдъхновение от медийни изображения и ги използваше като изразни средства.

| 18 Септември 2025, 16:01 ч.
Лонго илюзията на реалността в съвременното изкуство
Лонго илюзията на реалността в съвременното изкуство
Снимка © DFA

Робърт Лонго (Robert Longo) се представя като глас на истината за нашето време. Той е известен с огромните си, изключително детайлни рисунки, които се борят с теми като жестокост, конфликти и протестни движения. В новата си изложба в галерия Пейс (Pace Gallery), той разглежда събития като войната в Украйна, движението Black Lives Matter и протестите за женските права. Всяка рисунка е базирана на медийни изображения, които художникът лицензира за своята употреба. Той твърди, че изкуството му е честен портрет на това как работи властта.

Обаче, въпреки че рисунките изглеждат като фотографии, те често са далеч от реалността. Например, изображението на полицаи в бронежилетки от 2014 година, което трябва да разказва за протестите във Фъргюсън, е обгърнато в тъмни сенки, които придават драматичност, но и отдалечават от истинската сцена. Това е илюзия, която прави картината по-красиво, но и по-отдалечено от реалността. Художникът сякаш се опитва да създаде естетика, която да прикрие болезнените истини.

Друга работа, базирана на снимка на мигранти в Средиземно море, също е манипулативна. Лонго увеличава вълната, за да подчертае драмата, като по този начин изкривява реалността. Това е в контраст с по-неутралната и по-мистериозна картина на Майкъл Армитидж (Michael Armitage), която също показва мигранти, но без драматизация. Лонго явно предпочита емоционално въздействие, дори и чрез преувеличение, което го поставя в противоречие с по-умерения подход на други художници.

Преди години, Лонго беше част от поколението на "Изображенията" (Pictures Generation), което черпеше вдъхновение от медийни изображения и ги използваше като изразни средства. Тогава той се отличаваше с по-непредсказуеми и загадъчни работи, които оставяха място за интерпретация. Сега обаче, неговите произведения са по-ясни и директни, често с очевидни послания за корупция и социална несправедливост в Америка.

Заглавието на изложбата, "Тежестта на надеждата" (The Weight of Hope), е ясно и очевидно. Всяка работа, от американското знаме, което вися на разпадане, до протестите срещу полицейската бруталност, предава послание за разпада на обществото. Но ако искате да разберете по-дълбоко причините за това разложение, ще трябва да потърсите другаде. Лонго не предлага нюанси или сложни анализи, а по-скоро повтаря очевидното.

Дори и в работата му за войната в Украйна, той предпочита да показва символи на насилие, вместо да даде реална представа за американската военна машина. В една от работите, посветена на катастрофа с автомобили, галерията добавя пояснение, че това е метафора за американската военна индустрия. Това е опит да се свърже визуалното с политическото, но остава повърхностно.

Лонго също така е използвал класическо произведение на Гоя (Goya), за да се опита да говори за конфликти в Газа, но резултатът е по-скоро имитация, отколкото ново послание. Във филма "Безименна буря" (Untitled Image Storm), който показва поток от 10 000 изображения, художникът създава усещане за хаос и скорост, което отразява медийното ни претоварване. Но това е клише, което не добавя ново към разбирането ни за света.

Изкуството на Лонго е преминало от загадъчност към очевидност. В миналото той е търсил дълбочина, сега – яснота, която понякога граничи с баналност. В крайна сметка, напускането на галерията носи усещане за облекчение – всичко е казано, всичко е показано. Но дали това е достатъчно, за да разбере истинските проблеми на нашето време? Може би не.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Барак Обама осъди действията на администрацията на Доналд Тръмп относно спирането на шоуто на Джими Кимъл
Барак Обама (Barack Obama) изрази недоволство от действията на администрацията на Доналд Тръмп (Donald Trump) във връзка с временното спиране на шоуто на Джими Кимъл (Jimmy Kimmel) ...
Мурал за мигрантите в катедралата Свети Патрик в Ню Йорк
В сърцето на Манхатън, във величествената катедрала Свети Патрик, бе открито ново произведение на изкуството, което предизвиква размисъл за миграцията и човешкото достойнство. Това ...
Богатството и лицемерието в неоимпресионизма
В Лондон се открива изложба, която предизвиква повече въпроси, отколкото отговори. "Радикална хармония: Неоимпресионистите на Хелене Кролер-Мюлер" (Radical Harmony: Helene Kroller- ...
Лигия Кларк – изкуство като средство за оцеляване и съпротива
Лигия Кларк (Lygia Clark) е пример за това как изкуството може да бъде средство за оцеляване в трудни времена. В нейното творчество се преплитат терапия, политика и лична борба, ко ...
Рита Ора сподели, че Сабрина Картър я игнорира
Рита Ора (Rita Ora) наскоро сподели, че Сабрина Картър (Sabrina Carpenter) я игнорира. Певицата, известна с хита "Anywhere", предизвика слухове за възможно сътрудничество с Картър ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Брет Джеймс загина в самолетна катастрофа
Брет Джеймс (Brett James), известният автор на песни, който спечели награда Грами за работата си по "Jesus Take The Wheel" на Кари Ъндърууд, загина в самолетна катастрофа. На 57 го ...
Хънтър Байдън сподели опит на саммита на Фондацията Матю Пери
Синът на Джо Байдън, Хънтър Байдън (Hunter Biden), сподели лични размисли по време на първия саммит на Фондацията Матю Пери, посветен на зависимостите и възстановяването. Той израз ...
Остин Бътлър купи дом от Брад Пит в Лос Анджелис
Остин Бътлър (Austin Butler) направи впечатляваща покупка, придобивайки дом в Лос Анджелис от Брад Пит (Brad Pitt). Сделката идва само месеци след като имотът стана обект на обир. ...
Джъстин Балдони добави адвокат в правния си екип
Джъстин Балдони (Justin Baldoni) добави нова важна фигура в правния си екип, докато продължава битката си с актрисата Блейк Лайвли (Blake Lively). Според документи от съда, подаден ...
Барак Обама осъди действията на администрацията на Доналд Тръмп относно спирането на шоуто на Джими Кимъл
Барак Обама (Barack Obama) изрази недоволство от действията на администрацията на Доналд Тръмп (Donald Trump) във връзка с временното спиране на шоуто на Джими Кимъл (Jimmy Kimmel) ...
Тикер в 08:00 ч.
Брет Джеймс (Brett James), известният автор на песни, който спечели награда Грам ...
Начало Творчески отражения
1114
Творчески отражения

Лонго илюзията на реалността в съвременното изкуство

Обаче, въпреки че рисунките изглеждат като фотографии, те често са далеч от реалността. Друга работа, базирана на снимка на мигранти в Средиземно море, също е манипулативна. Преди години, Лонго беше част от поколението на Изображенията (Pictures Generation), което черпеше вдъхновение от медийни изображения и ги използваше като изразни средства.

| 18 Септември 2025, 16:01 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Лонго илюзията на реалността в съвременното изкуство
Лонго илюзията на реалността в съвременното изкуство
Снимка © DFA

Робърт Лонго (Robert Longo) се представя като глас на истината за нашето време. Той е известен с огромните си, изключително детайлни рисунки, които се борят с теми като жестокост, конфликти и протестни движения. В новата си изложба в галерия Пейс (Pace Gallery), той разглежда събития като войната в Украйна, движението Black Lives Matter и протестите за женските права. Всяка рисунка е базирана на медийни изображения, които художникът лицензира за своята употреба. Той твърди, че изкуството му е честен портрет на това как работи властта.

Обаче, въпреки че рисунките изглеждат като фотографии, те често са далеч от реалността. Например, изображението на полицаи в бронежилетки от 2014 година, което трябва да разказва за протестите във Фъргюсън, е обгърнато в тъмни сенки, които придават драматичност, но и отдалечават от истинската сцена. Това е илюзия, която прави картината по-красиво, но и по-отдалечено от реалността. Художникът сякаш се опитва да създаде естетика, която да прикрие болезнените истини.

Друга работа, базирана на снимка на мигранти в Средиземно море, също е манипулативна. Лонго увеличава вълната, за да подчертае драмата, като по този начин изкривява реалността. Това е в контраст с по-неутралната и по-мистериозна картина на Майкъл Армитидж (Michael Armitage), която също показва мигранти, но без драматизация. Лонго явно предпочита емоционално въздействие, дори и чрез преувеличение, което го поставя в противоречие с по-умерения подход на други художници.

Преди години, Лонго беше част от поколението на "Изображенията" (Pictures Generation), което черпеше вдъхновение от медийни изображения и ги използваше като изразни средства. Тогава той се отличаваше с по-непредсказуеми и загадъчни работи, които оставяха място за интерпретация. Сега обаче, неговите произведения са по-ясни и директни, често с очевидни послания за корупция и социална несправедливост в Америка.

Заглавието на изложбата, "Тежестта на надеждата" (The Weight of Hope), е ясно и очевидно. Всяка работа, от американското знаме, което вися на разпадане, до протестите срещу полицейската бруталност, предава послание за разпада на обществото. Но ако искате да разберете по-дълбоко причините за това разложение, ще трябва да потърсите другаде. Лонго не предлага нюанси или сложни анализи, а по-скоро повтаря очевидното.

Дори и в работата му за войната в Украйна, той предпочита да показва символи на насилие, вместо да даде реална представа за американската военна машина. В една от работите, посветена на катастрофа с автомобили, галерията добавя пояснение, че това е метафора за американската военна индустрия. Това е опит да се свърже визуалното с политическото, но остава повърхностно.

Лонго също така е използвал класическо произведение на Гоя (Goya), за да се опита да говори за конфликти в Газа, но резултатът е по-скоро имитация, отколкото ново послание. Във филма "Безименна буря" (Untitled Image Storm), който показва поток от 10 000 изображения, художникът създава усещане за хаос и скорост, което отразява медийното ни претоварване. Но това е клише, което не добавя ново към разбирането ни за света.

Изкуството на Лонго е преминало от загадъчност към очевидност. В миналото той е търсил дълбочина, сега – яснота, която понякога граничи с баналност. В крайна сметка, напускането на галерията носи усещане за облекчение – всичко е казано, всичко е показано. Но дали това е достатъчно, за да разбере истинските проблеми на нашето време? Може би не.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Барак Обама осъди действията на администрацията на Доналд Тръмп относно спирането на шоуто на Джими Кимъл
Мурал за мигрантите в катедралата Свети Патрик в Ню Йорк
Богатството и лицемерието в неоимпресионизма
Лигия Кларк – изкуство като средство за оцеляване и съпротива
Рита Ора сподели, че Сабрина Картър я игнорира
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Цветни аспекти
Брет Джеймс загина в самолетна катастрофа
Под прожектора
Хънтър Байдън сподели опит на саммита на Фондацията Матю Пери
Под прожектора
Остин Бътлър купи дом от Брад Пит в Лос Анджелис
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.