NRD Начало
Четвъртък, 18 Септември 2025
Начало Тонът на времето Стратегия и страст в колекционерството на Лейди Шарлот Шрайбер
168
Тонът на времето

Стратегия и страст в колекционерството на Лейди Шарлот Шрайбер

Шрайбер е имала стратегия за контрол върху качеството и количеството на своите предмети. Интересно е да се отбележи, че Шрайбер е имала и търговски нюх. Често пътуванията й са съпроводени с поръчки и задачи за други колекционери и приятели.

| 18 Септември 2025, 10:59 ч.
Стратегия и страст в колекционерството на Лейди Шарлот Шрайбер
Стратегия и страст в колекционерството на Лейди Шарлот Шрайбер
Снимка © AFP

Лейди Шарлот Шрайбер (Charlotte Schreiber) започва да води дневник за своите покупки през април 1873 година, като това не е просто начин да запомни цената или произхода на предметите. Вероятно тя е имала предвид създаването на пълен каталог на своята колекция, което да й служи като справочник и инструмент за продажба. В първите си неиздадени дневници тя не включва списъци с покупки, а по-скоро такива с предмети за продажба, което разкрива, че активно е пречиствала колекцията си през 1860-те и 1870-те години. Тази практика е характерна за други колекционери като Джордж Салтинг (George Salting), с когото Шрайбер става приятел след 1867 година. Той също е търгувал с предмети, за да усъвършенства колекцията си, и е получил прякора „принцът на пречиствачите“ (the prince of weeders).

Шрайбер е имала стратегия за контрол върху качеството и количеството на своите предмети. Например, през 1869 година купува портрет на Джордж II, който по-късно продава на търг за малка сума. Тя използва различни посредници в Англия и чужбина, за да продава нежеланите предмети, като често е продавала стоки чрез търговци или на търгове. Важна част от нейната дейност е и филтрирането на колекцията й, като е предпочитала английска керамика, която е смятала за по-качествена. Например, тя продава фигура на Пег Вофингтън, но запазва друга от същия модел, което показва вниманието й към детайла и стратегията за подбор.

Интересно е да се отбележи, че Шрайбер е имала и търговски нюх. В Париж купува малки предмети като копчета за малко пари, които вероятно е планирала да препродаде. В някои случаи печалбите й са значителни, като например продажбата на порцеланова сервиза за десерт за над 50 паунда. В края на 1872 година тя изчислява, че е спечелила около 73 паунда, които отново инвестира в колекцията си.

Често пътуванията й са съпроводени с поръчки и задачи за други колекционери и приятели. Тя е била не само страстен колекционер, но и посредник, помагайки на жени колекционери да навигират в търговията с изкуство. Например, тя е продавала предмети за Сара Халибъртън (Sarah Haliburton), като е взимала комисионна от 7.5%. Това показва, че ролята й е била по-сложна от тази на обикновен колекционер – тя е била и търговец, и посредник, и дори агент.

Въпреки страстта си към колекционирането, Шрайбер е работила стратегически, подбирайки предмети с мисъл за бъдещата им стойност. Тя е документирала и каталогизирала колекцията си, като е учила фотография, за да илюстрира своите каталози. Това е било важно за нея, защото е искала да демонстрира своята експертиза и да популяризира изкуството на декоративните изкуства. След като я завещава на Музея на Виктория и Албърт (Victoria and Albert Museum), тя продължава да работи върху каталогизацията на останалите си колекции, въпреки влошаването на зрението си.

Днес, обаче, част от колекцията е разпръсната из музея, а самата й история е била омаловажена като „женска мания“ за порцелан. Въпреки това, новите музейни подходи и обновяванията на галериите показват, че нейният принос към историята на керамиката и колекционерството заслужава по-голямо признание. Всяка нейна стъпка – от покупките до каталогизирането – свидетелства за един стратегически, интелигентен и страстен човек, който е оставил траен отпечатък в света на декоративните изкуства.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Черната британска театрална награда ще се проведе на 26 октомври 2025 година
Черната британска театрална награда (BBTAs) ще се проведе за седми пореден път, като отново ще подчертае значимостта и бъдещето на чернокожите артисти в театъра на Обединеното крал ...
Camp Rock 3 беше потвърден с участието на Джонас Брадята и Деми Ловато
С потвърждението на Camp Rock 3, феновете на музикалната поредица могат да се радват на нови приключения с любимите си герои. Братята Джонас – Ник, Кевин и Джо – обявиха в TikTok, ...
Роби Уилямс отложи излизането на албума си Britpop за февруари 2026 година
Роби Уилямс (Robbie Williams) реши да отложи излизането на новия си албум Britpop, за да избегне конкуренцията с Тейлър Суифт (Taylor Swift). Първоначално, албумът трябваше да изле ...
Мангановият син цвят в картината на Джаксън Полък разкрит чрез научни изследвания
Един от изчезналите видове манганов син цвят се оказа ключов елемент в създаването на шедьовъра на Джаксън Полък (Jackson Pollock) от 1948 година, номер 1А. Това платно, разпръснат ...
Спорове за финансиране и права за работещите в чикагските музеи ограничава достъпа до важни архиви
Музеят по история на Чикаго (Chicago History Museum) е принуден да съкрати работното време на своя изследователски център Абаканович (Abakanowicz Research Center) с около 50 процен ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Семейството на Пол Нюман почете Робърт Редфорд след смъртта му
Семейството на Пол Нюман (Paul Newman) отдаде почит на неговия сътрудник от "Butch Cassidy and the Sundance Kid", Робърт Редфорд (Robert Redford). Във вторник стана ясно, че Редфор ...
Черната британска театрална награда ще се проведе на 26 октомври 2025 година
Черната британска театрална награда (BBTAs) ще се проведе за седми пореден път, като отново ще подчертае значимостта и бъдещето на чернокожите артисти в театъра на Обединеното крал ...
Camp Rock 3 беше потвърден с участието на Джонас Брадята и Деми Ловато
С потвърждението на Camp Rock 3, феновете на музикалната поредица могат да се радват на нови приключения с любимите си герои. Братята Джонас – Ник, Кевин и Джо – обявиха в TikTok, ...
Диана Димитрова шегува се за билети за "Металика" в Атина
Диана Димитрова, позната с ролята си в сериала "Откраднат живот", отново привлече вниманието на феновете и медиите с нестандартна публикация в социалните мрежи. Тя обяви, че е гото ...
Грозденка Владова и Виктор Русинов – любовен триъгълник в българския риалити свят
Грозденка Владова, племенница на покойния Цар Киро и известна с гордото си определение за себе си като „най-красивата циганка“, се оказа новата любовна тръпка в българския риалити ...
Тикер в 14:00 ч.
Семейството на Пол Нюман (Paul Newman) отдаде почит на неговия сътрудник от "But ...
Начало Тонът на времето
168
Тонът на времето

Стратегия и страст в колекционерството на Лейди Шарлот Шрайбер

Шрайбер е имала стратегия за контрол върху качеството и количеството на своите предмети. Интересно е да се отбележи, че Шрайбер е имала и търговски нюх. Често пътуванията й са съпроводени с поръчки и задачи за други колекционери и приятели.

| 18 Септември 2025, 10:59 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Стратегия и страст в колекционерството на Лейди Шарлот Шрайбер
Стратегия и страст в колекционерството на Лейди Шарлот Шрайбер
Снимка © AFP

Лейди Шарлот Шрайбер (Charlotte Schreiber) започва да води дневник за своите покупки през април 1873 година, като това не е просто начин да запомни цената или произхода на предметите. Вероятно тя е имала предвид създаването на пълен каталог на своята колекция, което да й служи като справочник и инструмент за продажба. В първите си неиздадени дневници тя не включва списъци с покупки, а по-скоро такива с предмети за продажба, което разкрива, че активно е пречиствала колекцията си през 1860-те и 1870-те години. Тази практика е характерна за други колекционери като Джордж Салтинг (George Salting), с когото Шрайбер става приятел след 1867 година. Той също е търгувал с предмети, за да усъвършенства колекцията си, и е получил прякора „принцът на пречиствачите“ (the prince of weeders).

Шрайбер е имала стратегия за контрол върху качеството и количеството на своите предмети. Например, през 1869 година купува портрет на Джордж II, който по-късно продава на търг за малка сума. Тя използва различни посредници в Англия и чужбина, за да продава нежеланите предмети, като често е продавала стоки чрез търговци или на търгове. Важна част от нейната дейност е и филтрирането на колекцията й, като е предпочитала английска керамика, която е смятала за по-качествена. Например, тя продава фигура на Пег Вофингтън, но запазва друга от същия модел, което показва вниманието й към детайла и стратегията за подбор.

Интересно е да се отбележи, че Шрайбер е имала и търговски нюх. В Париж купува малки предмети като копчета за малко пари, които вероятно е планирала да препродаде. В някои случаи печалбите й са значителни, като например продажбата на порцеланова сервиза за десерт за над 50 паунда. В края на 1872 година тя изчислява, че е спечелила около 73 паунда, които отново инвестира в колекцията си.

Често пътуванията й са съпроводени с поръчки и задачи за други колекционери и приятели. Тя е била не само страстен колекционер, но и посредник, помагайки на жени колекционери да навигират в търговията с изкуство. Например, тя е продавала предмети за Сара Халибъртън (Sarah Haliburton), като е взимала комисионна от 7.5%. Това показва, че ролята й е била по-сложна от тази на обикновен колекционер – тя е била и търговец, и посредник, и дори агент.

Въпреки страстта си към колекционирането, Шрайбер е работила стратегически, подбирайки предмети с мисъл за бъдещата им стойност. Тя е документирала и каталогизирала колекцията си, като е учила фотография, за да илюстрира своите каталози. Това е било важно за нея, защото е искала да демонстрира своята експертиза и да популяризира изкуството на декоративните изкуства. След като я завещава на Музея на Виктория и Албърт (Victoria and Albert Museum), тя продължава да работи върху каталогизацията на останалите си колекции, въпреки влошаването на зрението си.

Днес, обаче, част от колекцията е разпръсната из музея, а самата й история е била омаловажена като „женска мания“ за порцелан. Въпреки това, новите музейни подходи и обновяванията на галериите показват, че нейният принос към историята на керамиката и колекционерството заслужава по-голямо признание. Всяка нейна стъпка – от покупките до каталогизирането – свидетелства за един стратегически, интелигентен и страстен човек, който е оставил траен отпечатък в света на декоративните изкуства.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Черната британска театрална награда ще се проведе на 26 октомври 2025 година
Camp Rock 3 беше потвърден с участието на Джонас Брадята и Деми Ловато
Роби Уилямс отложи излизането на албума си Britpop за февруари 2026 година
Мангановият син цвят в картината на Джаксън Полък разкрит чрез научни изследвания
Спорове за финансиране и права за работещите в чикагските музеи ограничава достъпа до важни архиви
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Творчески отражения
Семейството на Пол Нюман почете Робърт Редфорд след смъртта му
Тонът на времето
Черната британска театрална награда ще се проведе на 26 октомври 2025 година
Тонът на времето
Camp Rock 3 беше потвърден с участието на Джонас Брадята и Деми Ловато
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.