![]() |
![]() Радио NRD2 Култура
Програма / Култура, Музика
|
![]()
Тикер в 06:00 ч.
Галерия Artmark поставя начало на есенния си културен сезон с вълнуваща и емоционално наситена изложба, озаглавена „Дило Дилов – Долорес Д ...
|
![]()
Цветни аспекти
Диау и Нюман: борбата за място в модерното изкуствоВъпреки това, някои, като художникът Андреа Фрейзър, споделят, че са се разплакали пред платната, като Vir Heroicus Sublimis (1950–51). Диау, който е участвал в монтажа на “Stations of the Cross” през 1966 г., ги описва като обекти, които не трябва да се третират като свещени. Работата му “BN: Spine 2” (2013) е пример за това как Диау използва “зиповете” като части от книги, като ги вплита в своите произведения, създавайки диалог между изкуството и литературата.
Виолета Караянева
| 04 Септември 2025, 19:00 ч.
![]()
Известният американски художник Бърнърт Нюман е известен със своите абстрактни платна, изпълнени с монохромни полета и тънки “зипове” от цвят, които предизвикват възхищение и почит. Творбите му, като серията “Stations of the Cross” от 1958–66 г., често са описвани като духовни и мистериозни, като зрителите са окуражавани да се приближат до тях, за да усетят тяхната трансцендентна сила. Въпреки това, някои, като художникът Андреа Фрейзър, споделят, че са се разплакали пред платната, като Vir Heroicus Sublimis (1950–51). За разлика от тях, Дейвид Диау, дългогодишен почитател на Нюман, е имал по-скоро равнодушен, почти практичен подход към срещата си с неговите произведения. Диау, който е участвал в монтажа на “Stations of the Cross” през 1966 г., ги описва като обекти, които не трябва да се третират като свещени. Той се фокусира върху простотата и материалността на платната, отбелязвайки, че стилът на Нюман е неусложнен и директен. От 1989 г. насам, Диау създава произведения, които реферират към Нюман, като същевременно ги критикуват или иронизират, като например списъкът “Barnett Newman: Paintings by Title & Size” от 1992 г., който представя произведенията като обекти, а не като шедьоври. Работата му “BN: Spine 2” (2013) е пример за това как Диау използва “зиповете” като части от книги, като ги вплита в своите произведения, създавайки диалог между изкуството и литературата. Той често използва символи като библейски цитати или текстове, които изискват близък поглед, за да бъдат прочетени, подчертавайки фактическата и материална страна на неговите платна. Диау е роден в Ченгду, Китай, и емигрира в САЩ през 1955 г., като по-късно се утвърждава като критик и художник, който постоянно се бори за място в историята на модерното изкуство. Той често се самоиронизира и подчертава, че неговите произведения са начин да се включи в канона, който иначе го изключва. През 2008 г. той започва да създава произведения, свързани с неговата китайска идентичност, като “Da Hen Li House” серията, която изследва личната и националната история. Тази работа получава признание в Китай, като отразява борбата му с чувството за принадлежност и разпадане на личната история. Диау продължава да твори, въпреки че често е подценяван или критикуван в САЩ, където неговата работа често е недоразбрана или игнорирана поради расови и културни причини. Той се стреми към това да напише себе си в историята на модерното изкуство, като създава произведения, които поставят под въпрос традиционните представи за красота и значимост. Неговата философия и подход към изкуството са базирани на реалността и материалността, като често използва груби техники и необработени повърхности, за да подчертае истинността и несъвършенството. Въпреки критиките, Диау остава активен и продължава да създава произведения, които задават въпроси за идентичността, историята и ролята на изкуството.
Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща.
Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
|
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева |
![]() |

Кампанията на Shadows Project се бори за признаване на украинската култура и противодействие на руската културна агресия в световните музеи
|
![]() |
Орландо Блум и Иън Маккелън изразиха интерес към бъдещи проекти във вселената на „Властелинът на пръстените“
|
![]() |
Адрия Арджона сподели за нервността си преди премиерата на Splitsville на фестивала в Кан
|
![]() |
Лондонският спектакъл Burlesque the Musical приключва след ограничен период
|
![]() |
Нови модели и политики променят арта в глобален мащаб
|
![]() |

Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия |

Наследство в цвят: Дило Дилов и Долорес Дилова
|
![]() |
Сашо Кадиев пренаписа правилата в ефир, за да спаси честта на Деси Добрева
|
![]() |
Джим Джармуш с награда във Венеция за филм за семейните връзки, които докосват сърцата на зрителите
|
![]() |
Дженифър Хъдсън обясни защо е идеална за водеща на токшоу
|
![]() |
Млади групи и Coldplay се обединяват в защита на малките клубове в Обединеното кралство
|
![]() |