NRD Начало
Неделя, 7 Септември 2025
Начало Цветни аспекти Диау и Нюман: борбата за място в модерното изкуство
3744
Цветни аспекти

Диау и Нюман: борбата за място в модерното изкуство

Въпреки това, някои, като художникът Андреа Фрейзър, споделят, че са се разплакали пред платната, като Vir Heroicus Sublimis (1950–51). Диау, който е участвал в монтажа на “Stations of the Cross” през 1966 г., ги описва като обекти, които не трябва да се третират като свещени. Работата му “BN: Spine 2” (2013) е пример за това как Диау използва “зиповете” като части от книги, като ги вплита в своите произведения, създавайки диалог между изкуството и литературата.

| 04 Септември 2025, 19:00 ч.
Диау и Нюман: борбата за място в модерното изкуство
Диау и Нюман: борбата за място в модерното изкуство
Снимка © DFA

Известният американски художник Бърнърт Нюман е известен със своите абстрактни платна, изпълнени с монохромни полета и тънки “зипове” от цвят, които предизвикват възхищение и почит. Творбите му, като серията “Stations of the Cross” от 1958–66 г., често са описвани като духовни и мистериозни, като зрителите са окуражавани да се приближат до тях, за да усетят тяхната трансцендентна сила.

Въпреки това, някои, като художникът Андреа Фрейзър, споделят, че са се разплакали пред платната, като Vir Heroicus Sublimis (1950–51). За разлика от тях, Дейвид Диау, дългогодишен почитател на Нюман, е имал по-скоро равнодушен, почти практичен подход към срещата си с неговите произведения.

Диау, който е участвал в монтажа на “Stations of the Cross” през 1966 г., ги описва като обекти, които не трябва да се третират като свещени. Той се фокусира върху простотата и материалността на платната, отбелязвайки, че стилът на Нюман е неусложнен и директен. От 1989 г. насам, Диау създава произведения, които реферират към Нюман, като същевременно ги критикуват или иронизират, като например списъкът “Barnett Newman: Paintings by Title & Size” от 1992 г., който представя произведенията като обекти, а не като шедьоври.

Работата му “BN: Spine 2” (2013) е пример за това как Диау използва “зиповете” като части от книги, като ги вплита в своите произведения, създавайки диалог между изкуството и литературата. Той често използва символи като библейски цитати или текстове, които изискват близък поглед, за да бъдат прочетени, подчертавайки фактическата и материална страна на неговите платна.

Диау е роден в Ченгду, Китай, и емигрира в САЩ през 1955 г., като по-късно се утвърждава като критик и художник, който постоянно се бори за място в историята на модерното изкуство. Той често се самоиронизира и подчертава, че неговите произведения са начин да се включи в канона, който иначе го изключва.

През 2008 г. той започва да създава произведения, свързани с неговата китайска идентичност, като “Da Hen Li House” серията, която изследва личната и националната история. Тази работа получава признание в Китай, като отразява борбата му с чувството за принадлежност и разпадане на личната история.

Диау продължава да твори, въпреки че често е подценяван или критикуван в САЩ, където неговата работа често е недоразбрана или игнорирана поради расови и културни причини. Той се стреми към това да напише себе си в историята на модерното изкуство, като създава произведения, които поставят под въпрос традиционните представи за красота и значимост.

Неговата философия и подход към изкуството са базирани на реалността и материалността, като често използва груби техники и необработени повърхности, за да подчертае истинността и несъвършенството. Въпреки критиките, Диау остава активен и продължава да създава произведения, които задават въпроси за идентичността, историята и ролята на изкуството.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Кампанията на Shadows Project се бори за признаване на украинската култура и противодействие на руската културна агресия в световните музеи
Кампанията „Откраднатото изкуство“ на неправителствената организация Shadows Project поставя фокус върху неправилната атрибуция на украински художници в световните музе ...
Орландо Блум и Иън Маккелън изразиха интерес към бъдещи проекти във вселената на „Властелинът на пръстените“
Орландо Блум заяви, че би се противопоставил на идеята някой друг да изиграе Легoлас в нов филм по „Властелинът на пръстените“. Актьорът, който е на 48 години, изпълняв ...
Адрия Арджона сподели за нервността си преди премиерата на Splitsville на фестивала в Кан
Адрия Арджона сподели, че е била изключително нервна преди премиерата на филма си Splitsville на фестивала в Кан. Актрисата, известна с ролята си в сериала Andor, присъства заедно ...
Лондонският спектакъл Burlesque the Musical приключва след ограничен период
Премиерата на Burlesque the Musical в Лондонския театър Савой приключва с ограничена програма на 6 септември. Представлението, което е базирано на филма със същото име, режисиран о ...
Нови модели и политики променят арта в глобален мащаб
На световните арт пазари се наблюдава все по-усилена дигитализация, която променя начина, по който колекционерите и галериите взаимодействат. Въпреки това, личният опит остава важе ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Наследство в цвят: Дило Дилов и Долорес Дилова
Галерия Artmark поставя начало на есенния си културен сезон с вълнуваща и емоционално наситена изложба, озаглавена „Дило Дилов – Долорес Дилова. Баща. Дъщеря. Художници ...
Сашо Кадиев пренаписа правилата в ефир, за да спаси честта на Деси Добрева
В ефира на bTV се разигра сцена, която остана в паметта на зрителите като истински прецедент. Водещият Сашо Кадиев реши да анулира предварително маркирания отговор на участник, сле ...
Джим Джармуш с награда във Венеция за филм за семейните връзки, които докосват сърцата на зрителите
На кинофестивала във Венеция през 2025 година, една от най-очакваните премиери бе филмът на Джим Джармуш “Father Mother Sister Brother”. Триединството на човешките връз ...
Дженифър Хъдсън обясни защо е идеална за водеща на токшоу
Дженифър Хъдсън откри защо работата като водеща на токшоу е перфектната за нея. През септември 2022 година тя стартира своя собствена програма, The Jennifer Hudson Show. Това решен ...
Млади групи и Coldplay се обединяват в защита на малките клубове в Обединеното кралство
Тази седмица уикендът на музикалната сцена беше обогатен от неочаквани събития. Младата двойка The Molotovs изненада публиката с няколко импровизирани изяви на сцената на Music Ven ...
Тикер в 06:00 ч.
Галерия Artmark поставя начало на есенния си културен сезон с вълнуваща и емоцио ...
Начало Цветни аспекти
3744
Цветни аспекти

Диау и Нюман: борбата за място в модерното изкуство

Въпреки това, някои, като художникът Андреа Фрейзър, споделят, че са се разплакали пред платната, като Vir Heroicus Sublimis (1950–51). Диау, който е участвал в монтажа на “Stations of the Cross” през 1966 г., ги описва като обекти, които не трябва да се третират като свещени. Работата му “BN: Spine 2” (2013) е пример за това как Диау използва “зиповете” като части от книги, като ги вплита в своите произведения, създавайки диалог между изкуството и литературата.

| 04 Септември 2025, 19:00 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Диау и Нюман: борбата за място в модерното изкуство
Диау и Нюман: борбата за място в модерното изкуство
Снимка © DFA

Известният американски художник Бърнърт Нюман е известен със своите абстрактни платна, изпълнени с монохромни полета и тънки “зипове” от цвят, които предизвикват възхищение и почит. Творбите му, като серията “Stations of the Cross” от 1958–66 г., често са описвани като духовни и мистериозни, като зрителите са окуражавани да се приближат до тях, за да усетят тяхната трансцендентна сила.

Въпреки това, някои, като художникът Андреа Фрейзър, споделят, че са се разплакали пред платната, като Vir Heroicus Sublimis (1950–51). За разлика от тях, Дейвид Диау, дългогодишен почитател на Нюман, е имал по-скоро равнодушен, почти практичен подход към срещата си с неговите произведения.

Диау, който е участвал в монтажа на “Stations of the Cross” през 1966 г., ги описва като обекти, които не трябва да се третират като свещени. Той се фокусира върху простотата и материалността на платната, отбелязвайки, че стилът на Нюман е неусложнен и директен. От 1989 г. насам, Диау създава произведения, които реферират към Нюман, като същевременно ги критикуват или иронизират, като например списъкът “Barnett Newman: Paintings by Title & Size” от 1992 г., който представя произведенията като обекти, а не като шедьоври.

Работата му “BN: Spine 2” (2013) е пример за това как Диау използва “зиповете” като части от книги, като ги вплита в своите произведения, създавайки диалог между изкуството и литературата. Той често използва символи като библейски цитати или текстове, които изискват близък поглед, за да бъдат прочетени, подчертавайки фактическата и материална страна на неговите платна.

Диау е роден в Ченгду, Китай, и емигрира в САЩ през 1955 г., като по-късно се утвърждава като критик и художник, който постоянно се бори за място в историята на модерното изкуство. Той често се самоиронизира и подчертава, че неговите произведения са начин да се включи в канона, който иначе го изключва.

През 2008 г. той започва да създава произведения, свързани с неговата китайска идентичност, като “Da Hen Li House” серията, която изследва личната и националната история. Тази работа получава признание в Китай, като отразява борбата му с чувството за принадлежност и разпадане на личната история.

Диау продължава да твори, въпреки че често е подценяван или критикуван в САЩ, където неговата работа често е недоразбрана или игнорирана поради расови и културни причини. Той се стреми към това да напише себе си в историята на модерното изкуство, като създава произведения, които поставят под въпрос традиционните представи за красота и значимост.

Неговата философия и подход към изкуството са базирани на реалността и материалността, като често използва груби техники и необработени повърхности, за да подчертае истинността и несъвършенството. Въпреки критиките, Диау остава активен и продължава да създава произведения, които задават въпроси за идентичността, историята и ролята на изкуството.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Кампанията на Shadows Project се бори за признаване на украинската култура и противодействие на руската културна агресия в световните музеи
Орландо Блум и Иън Маккелън изразиха интерес към бъдещи проекти във вселената на „Властелинът на пръстените“
Адрия Арджона сподели за нервността си преди премиерата на Splitsville на фестивала в Кан
Лондонският спектакъл Burlesque the Musical приключва след ограничен период
Нови модели и политики променят арта в глобален мащаб
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Калейдоскоп
Наследство в цвят: Дило Дилов и Долорес Дилова
Калейдоскоп
Сашо Кадиев пренаписа правилата в ефир, за да спаси честта на Деси Добрева
Творчески отражения
Джим Джармуш с награда във Венеция за филм за семейните връзки, които докосват сърцата на зрителите
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.