NRD Начало
Вторник, 2 Септември 2025
Начало Под прожектора Нов поглед към импресионизма: Гюстав Кайбот и мъжкото тяло
433
Под прожектора

Нов поглед към импресионизма: Гюстав Кайбот и мъжкото тяло

Заглавието на изложбата е променено от оригиналното „Гюстав Кайбот: Живопис на мъже“ на по-неутралното „Гюстав Кайбот: Живописът на неговия свят“. Сред акцентите в изложбата е картината „Мъж в банята“ от 1884 година, която изобразява гол мъж, отзад, докато се подсушава след баня. Кайбот също така е известен с изображенията на работници, като „Подреждащи пода“ от 1875 година, които показват мъже, ангажирани в трудова дейност.

| 01 Септември 2025, 23:03 ч.
Нов поглед към импресионизма: Гюстав Кайбот и мъжкото тяло
Нов поглед към импресионизма: Гюстав Кайбот и мъжкото тяло
Снимка © DFA

В последните години се наблюдава все по-голям интерес към по-неизследваните аспекти на импресионизма, особено към творчеството на художници като Гюстав Кайбот. Този френски художник, живял през втората половина на XIX век, е известен с това, че се откроява със своите изображения на мъже и мъжкото тяло, което е в stark контраст с популярните теми за жените в импресионизма. В настоящата изложба в Чикаго, която е базирана на експозицията в Парижкия музей д’Орсе, се разглеждат именно тези по-необичайни за времето си теми.

Заглавието на изложбата е променено от оригиналното „Гюстав Кайбот: Живопис на мъже“ на по-неутралното „Гюстав Кайбот: Живописът на неговия свят“. Това е стратегическо решение, което цели да насочи вниманието към по-широкия спектър от теми, които художникът е изследвал, без да се спекулира върху неговата сексуалност. Въпреки това, експозицията провокира любопитството на посетителите чрез етикетите, които подсказват за възможната homoеротична насока на някои от произведенията.

Сред акцентите в изложбата е картината „Мъж в банята“ от 1884 година, която изобразява гол мъж, отзад, докато се подсушава след баня. Този интимен и натуралистичен портрет е рядък за времето си и предизвиква асоциации с по-лични и дори провокативни теми. В същата зала е и единственият женски гол, „Гола на дивана“, който показва непредставена, тънка жена, лежаща с разпилени дрехи около нея, с детайлно изобразени интимни части, което придава усещане за интимност и реалистичност.

Кайбот също така е известен с изображенията на работници, като „Подреждащи пода“ от 1875 година, които показват мъже, ангажирани в трудова дейност. Тази картина демонстрира вниманието му към геометрията и формата, като същевременно подчертава уважението към труда и ежедневието на обикновените хора. Творбите му често съчетават личен поглед с експериментални техники, като използването на необичайни перспективи и динамични композиции.

Портретите на близки приятели и семейство също заемат важна част от изложбата. Те са изпълнени с интимност и домашен уют, като например портретът на брат му Мартин, който е изобразен на пиано, или портретът на домашен любимец, който добавя нотка на топлота и близост. Този аспект от творчеството на Кайбот подчертава неговата лична връзка с моделите и желанието му да улови не само външната красота, но и вътрешната същност.

Изложбата разкрива и неговия експериментален подход към живописта, като показва как той е търсил нови гледни точки и е изследвал човешкото тяло в различни ситуации. Това е особено видно в сцените с мъже, които плават или се занимават с други дейности, като по този начин художникът поставя акцент върху мъжката фигура като обект на естетическо и културно значение.

В заключение, експозицията в Чикаго предлага нова перспектива върху творчеството на Гюстав Кайбот, като подчертава неговата ролята като художник, който не се страхува да изследва табуирани теми и да представя мъжкото тяло в различни контексти. Този подход разширява разбирането за импресионизма и неговите възможности за социална и лична изява.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Babyshambles се завръщат на сцената след 10 години
Babyshambles, бандата на Пийт Дохърти, ще започне първото си турне в Обединеното кралство след повече от десет години. Това е голямо завръщане за групата, което се случва по желани ...
Филип Буков започна нова връзка с 19-годишна пловдивчанка
Филип Буков, един от най-желаните български актьори, отново е във връзка, след като публично бе разкрито, че има нова половинка – 19-годишната Дария от Пловдив. Въпреки че е заявил ...
Аманда Сейфрид се справя с трудния манчестърски акцент в нов филм
Аманда Сейфрид сподели, че е имала много кошмари относно изпълнението си с манчестърски акцент във Филма The Testament of Ann Lee. В новия си исторически музикален филм тя играе гл ...
Битка между McFly и Busted започва с турне в Обединеното кралство
Палома Фейт наскоро предизвика реакция в поп културата, след като публикува видео в TikTok, в което критикува групата McFly. Тя спомена албума им Young Dumb Thrills от 2020 година, ...
Аманда Сийфрид разказва за трудностите при пеенето и акцента в новия филм
Аманда Сийфрид сподели, че пеенето в новия си филм The Testament of Ann Lee е било изключително трудно и стресиращо. Тя играе главната роля в лентата на Мона Фастволд, която разказ ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Камила Кабейо подкрепя връщането на Fifth Harmony на сцената
Камила Кабейо изрази подкрепа към връщането на членовете на Fifth Harmony – Али Брук, Нормани, Лорън Жауэргуди и Дина Джейн – на сцената. Групата за първи път се събра след седем г ...
KSI става нов съдия в Britain`s Got Talent
KSI ще участва като нов съдия в Britain`s Got Talent, след като успешно се представи като заместник миналата година. Той ще се присъедини към съдиите Саймън Коул, Аманда Холден и А ...
Пинк сподели за здравословен проблем след почивка
Пинк разкри подробности за здравословен проблем, който я е застигнал наскоро. Поп звездата сподели как се е справяла с неочаквано заболяване по време на лятна почивка. Тя публикува ...
Члое Грейс Мортез се омъжи за партньорката си Кейт Харисън
Chloe Grace Moretz се омъжи за своята партньорка, Kate Harrison. Актрисата от филма Kick-Ass и нейният годеник се венчаха на тайна церемония през уикенда на Деня на труда в САЩ. Въ ...
Разглеждане на творчеството на Нанси Бюканън и нейната социална ангажираност
В Лос Анджелис се открива изложбата „Истина, Нанси Бюканън: Ретроспектива“ в галерията Brick, която представя богатото и разнообразно творчество на местната художничка. ...
Тикер в 07:00 ч.
Камила Кабейо изрази подкрепа към връщането на членовете на Fifth Harmony – Али ...
Начало Под прожектора
433
Под прожектора

Нов поглед към импресионизма: Гюстав Кайбот и мъжкото тяло

Заглавието на изложбата е променено от оригиналното „Гюстав Кайбот: Живопис на мъже“ на по-неутралното „Гюстав Кайбот: Живописът на неговия свят“. Сред акцентите в изложбата е картината „Мъж в банята“ от 1884 година, която изобразява гол мъж, отзад, докато се подсушава след баня. Кайбот също така е известен с изображенията на работници, като „Подреждащи пода“ от 1875 година, които показват мъже, ангажирани в трудова дейност.

| 01 Септември 2025, 23:03 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Нов поглед към импресионизма: Гюстав Кайбот и мъжкото тяло
Нов поглед към импресионизма: Гюстав Кайбот и мъжкото тяло
Снимка © DFA

В последните години се наблюдава все по-голям интерес към по-неизследваните аспекти на импресионизма, особено към творчеството на художници като Гюстав Кайбот. Този френски художник, живял през втората половина на XIX век, е известен с това, че се откроява със своите изображения на мъже и мъжкото тяло, което е в stark контраст с популярните теми за жените в импресионизма. В настоящата изложба в Чикаго, която е базирана на експозицията в Парижкия музей д’Орсе, се разглеждат именно тези по-необичайни за времето си теми.

Заглавието на изложбата е променено от оригиналното „Гюстав Кайбот: Живопис на мъже“ на по-неутралното „Гюстав Кайбот: Живописът на неговия свят“. Това е стратегическо решение, което цели да насочи вниманието към по-широкия спектър от теми, които художникът е изследвал, без да се спекулира върху неговата сексуалност. Въпреки това, експозицията провокира любопитството на посетителите чрез етикетите, които подсказват за възможната homoеротична насока на някои от произведенията.

Сред акцентите в изложбата е картината „Мъж в банята“ от 1884 година, която изобразява гол мъж, отзад, докато се подсушава след баня. Този интимен и натуралистичен портрет е рядък за времето си и предизвиква асоциации с по-лични и дори провокативни теми. В същата зала е и единственият женски гол, „Гола на дивана“, който показва непредставена, тънка жена, лежаща с разпилени дрехи около нея, с детайлно изобразени интимни части, което придава усещане за интимност и реалистичност.

Кайбот също така е известен с изображенията на работници, като „Подреждащи пода“ от 1875 година, които показват мъже, ангажирани в трудова дейност. Тази картина демонстрира вниманието му към геометрията и формата, като същевременно подчертава уважението към труда и ежедневието на обикновените хора. Творбите му често съчетават личен поглед с експериментални техники, като използването на необичайни перспективи и динамични композиции.

Портретите на близки приятели и семейство също заемат важна част от изложбата. Те са изпълнени с интимност и домашен уют, като например портретът на брат му Мартин, който е изобразен на пиано, или портретът на домашен любимец, който добавя нотка на топлота и близост. Този аспект от творчеството на Кайбот подчертава неговата лична връзка с моделите и желанието му да улови не само външната красота, но и вътрешната същност.

Изложбата разкрива и неговия експериментален подход към живописта, като показва как той е търсил нови гледни точки и е изследвал човешкото тяло в различни ситуации. Това е особено видно в сцените с мъже, които плават или се занимават с други дейности, като по този начин художникът поставя акцент върху мъжката фигура като обект на естетическо и културно значение.

В заключение, експозицията в Чикаго предлага нова перспектива върху творчеството на Гюстав Кайбот, като подчертава неговата ролята като художник, който не се страхува да изследва табуирани теми и да представя мъжкото тяло в различни контексти. Този подход разширява разбирането за импресионизма и неговите възможности за социална и лична изява.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Babyshambles се завръщат на сцената след 10 години
Филип Буков започна нова връзка с 19-годишна пловдивчанка
Аманда Сейфрид се справя с трудния манчестърски акцент в нов филм
Битка между McFly и Busted започва с турне в Обединеното кралство
Аманда Сийфрид разказва за трудностите при пеенето и акцента в новия филм
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Авансцена
Камила Кабейо подкрепя връщането на Fifth Harmony на сцената
Тонът на времето
KSI става нов съдия в Britain`s Got Talent
Цветни аспекти
Пинк сподели за здравословен проблем след почивка
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.