NRD Начало
Понеделник, 25 Август 2025
Начало Под прожектора Глобалната мрежа в обикновените предмети: изкуството като разказвач на истории
761
Под прожектора

Глобалната мрежа в обикновените предмети: изкуството като разказвач на истории

Поулсън, която учи мода в Лисабон и Лондон, живее между Лондон, Луанда и Амстердам, използва концепцията за „оф-килтър“ – преосмисляне и преосмисляне на обикновените предмети. Обектите, които Poulson използва, са предимно домашни вещи – легла, огледала, но те придобиват ново значение, когато са поставени в контекста на историята на Ангола. В работата си Poulson съчетава различни слоеве – глобалните търговски пътища, символите на важни исторически събития и собствената си стилистична иконография.

| 24 Август 2025, 23:00 ч.
Глобалната мрежа в обикновените предмети: изкуството като разказвач на истории
Глобалната мрежа в обикновените предмети: изкуството като разказвач на истории
Снимка © DFA

В света на съвременното изкуство, където границите между реалност и въображение често се размиват, се откроява една особена тенденция към преосмисляне и преосмисляне на контекста. Това е подход, който разбира, че значението на един обект или символ зависи от неговата среда и връзките, които го заобикалят. Тази идея е в центъра на работата на анголската художничка Sandra Poulson, която чрез своите произведения разкрива сложната мрежа от исторически, културни и глобални връзки.

Поулсън, която учи мода в Лисабон и Лондон, живее между Лондон, Луанда и Амстердам, използва концепцията за „оф-килтър“ – преосмисляне и преосмисляне на обикновените предмети. В първата си музейна изложба в MoMA PS1 тя представя дървени колажи, които са вплетени в символи, свързани с Ангола след гражданската война. Тези произведения разкриват как историята и паметта за събитията в страната са навсякъде около нас, дори и в най-безличните предмети.

Обектите, които Poulson използва, са предимно домашни вещи – легла, огледала, но те придобиват ново значение, когато са поставени в контекста на историята на Ангола. Например, леглото изглежда като пиян човек, а огледалото с мълчаливо присъствие напомня за спомените и травмите, които те носят. Този подход подчертава, че историята е нещо, което ни преследва във всекидневието – докато спим, обличаме се или гледаме в огледалото.

В работата си Poulson съчетава различни слоеве – глобалните търговски пътища, символите на важни исторически събития и собствената си стилистична иконография. Материалите, които използва, също разказват история – дървени предмети от Холандия, вероятно произведени от дърво, донесено от Ангола, заедно с китайски мебели в американски стил. Това е физическо доказателство за глобалната търговия и културната циркулация, която е оставила своя отпечатък върху всеки предмет.

Поулсън не просто поставя един символ върху дърво, а ги сблъсква, създавайки напрежение и нови значения. Тя акцентира върху невидимите сили, които са формирали тези обекти – например, символът на Европейския съюз, който се появява многократно, напомняйки за доминиращата роля на Европа в глобалната търговия и културната циркулация. Чрез това тя разкрива сложната мрежа от връзки, които често остават невидими за окото.

Работата на Poulson е пример за това как изкуството може да бъде средство за разказване на истории, които надхвърлят простата естетика. Тя използва предмети, за да разкрие невидимите връзки между история, икономика и култура, като ги поставя в нов контекст. Така тя създава диалог между миналото и настоящето, между глобалното и локалното.

В крайна сметка, нейните произведения ни напомнят, че всичко около нас носи отпечатъка на историята и глобалните процеси. Те ни предизвикват да погледнем по-дълбоко към обикновените предмети и да разберем как те са част от по-голяма мрежа от връзки и значения. Това е изкуство, което провокира размисъл и ни кара да преосмислим света около нас.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Нов сезон на „Бригада нов дом“ започва с кадри от Русе и очаквания за емоционални преобразявания
В ефира на bTV отново ще се появи популярното риалити предаване „Бригада нов дом“, което ще предложи нови емоции и човешки истории. Снимките за новия сезон вече започнаха, като пър ...
Suzi Quatro подготвя нов албум и турне в Обединеното кралство през 2026 година
Suzi Quatro, известна като рок легенда, работи върху своя 18-и студиен албум, който ще бъде първият и солов проект след шестгодишно отсъствие от студийната продукция. Предишните и ...
Sterling K. Brown избира да работи в Лос Анджелис, за да бъде по-близо до семейството си
Sterling K. Brown, известен с ролята си в сериала This Is Us, е решил да се фокусира върху работата си в Лос Анджелис, за да може да бъде по-близо до своите деца. Той има двама син ...
Сабрина Карпентър празнува година от издаването на Short n` Sweet и подготвя нов албум
На първата годишнина от издаването на албума Short n` Sweet, певицата Сабрина Карпентър публикува в социалните мрежи размисли за постигнатото през последната година. Тя сподели, че ...
Ново изкуство на независимостта
В деня на независимостта на Украйна, художничката Лесия Хоменко придава ново, мощно значение на едно от най-оживените обществени места в страната. Тя е превърнала главната зала на ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Макдуел не следи "Емили в Париж", но оценява актьорските качества на Лили Колинс
Малкълм Макдуел, баща на съпруга на Лили Колинс, призна, че не гледа сериала "Емили в Париж". В него актрисата изобразява американска маркетинг експертка, която е наета да работи в ...
Марен Морис реагира на инцидент с неправомерно докосване по време на среща с фенове
Музикалната изпълнителка и автор на песни Марен Морис публикува в Instagram Stories, че е била обект на неправомерно докосване по време на среща с фенове преди концерта си в Гранд ...
Маги Дж. Куоли: Искам да работя само с вдъхновяващи режисьори
Маги Дж. Куоли е решила да се въздържа от участие в големи филмови франчайзи за момента. Актрисата, която е дъщеря на холивудската звезда Андие Макдауел, сподели, че не е готова да ...
Даниела Рупецова с изненада в народна носия на фестивала в Жеравна
Даниела Рупецова, популярна с участието си в риалити шоуто „Ергенът“, изненада своите последователи с нова визия, която се отличава от досегашните и публични прояви. Този път тя се ...
Нов сезон на „Бригада нов дом“ започва с кадри от Русе и очаквания за емоционални преобразявания
В ефира на bTV отново ще се появи популярното риалити предаване „Бригада нов дом“, което ще предложи нови емоции и човешки истории. Снимките за новия сезон вече започнаха, като пър ...
Тикер в 13:00 ч.
Малкълм Макдуел, баща на съпруга на Лили Колинс, призна, че не гледа сериала "Ем ...
Начало Под прожектора
761
Под прожектора

Глобалната мрежа в обикновените предмети: изкуството като разказвач на истории

Поулсън, която учи мода в Лисабон и Лондон, живее между Лондон, Луанда и Амстердам, използва концепцията за „оф-килтър“ – преосмисляне и преосмисляне на обикновените предмети. Обектите, които Poulson използва, са предимно домашни вещи – легла, огледала, но те придобиват ново значение, когато са поставени в контекста на историята на Ангола. В работата си Poulson съчетава различни слоеве – глобалните търговски пътища, символите на важни исторически събития и собствената си стилистична иконография.

| 24 Август 2025, 23:00 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Глобалната мрежа в обикновените предмети: изкуството като разказвач на истории
Глобалната мрежа в обикновените предмети: изкуството като разказвач на истории
Снимка © DFA

В света на съвременното изкуство, където границите между реалност и въображение често се размиват, се откроява една особена тенденция към преосмисляне и преосмисляне на контекста. Това е подход, който разбира, че значението на един обект или символ зависи от неговата среда и връзките, които го заобикалят. Тази идея е в центъра на работата на анголската художничка Sandra Poulson, която чрез своите произведения разкрива сложната мрежа от исторически, културни и глобални връзки.

Поулсън, която учи мода в Лисабон и Лондон, живее между Лондон, Луанда и Амстердам, използва концепцията за „оф-килтър“ – преосмисляне и преосмисляне на обикновените предмети. В първата си музейна изложба в MoMA PS1 тя представя дървени колажи, които са вплетени в символи, свързани с Ангола след гражданската война. Тези произведения разкриват как историята и паметта за събитията в страната са навсякъде около нас, дори и в най-безличните предмети.

Обектите, които Poulson използва, са предимно домашни вещи – легла, огледала, но те придобиват ново значение, когато са поставени в контекста на историята на Ангола. Например, леглото изглежда като пиян човек, а огледалото с мълчаливо присъствие напомня за спомените и травмите, които те носят. Този подход подчертава, че историята е нещо, което ни преследва във всекидневието – докато спим, обличаме се или гледаме в огледалото.

В работата си Poulson съчетава различни слоеве – глобалните търговски пътища, символите на важни исторически събития и собствената си стилистична иконография. Материалите, които използва, също разказват история – дървени предмети от Холандия, вероятно произведени от дърво, донесено от Ангола, заедно с китайски мебели в американски стил. Това е физическо доказателство за глобалната търговия и културната циркулация, която е оставила своя отпечатък върху всеки предмет.

Поулсън не просто поставя един символ върху дърво, а ги сблъсква, създавайки напрежение и нови значения. Тя акцентира върху невидимите сили, които са формирали тези обекти – например, символът на Европейския съюз, който се появява многократно, напомняйки за доминиращата роля на Европа в глобалната търговия и културната циркулация. Чрез това тя разкрива сложната мрежа от връзки, които често остават невидими за окото.

Работата на Poulson е пример за това как изкуството може да бъде средство за разказване на истории, които надхвърлят простата естетика. Тя използва предмети, за да разкрие невидимите връзки между история, икономика и култура, като ги поставя в нов контекст. Така тя създава диалог между миналото и настоящето, между глобалното и локалното.

В крайна сметка, нейните произведения ни напомнят, че всичко около нас носи отпечатъка на историята и глобалните процеси. Те ни предизвикват да погледнем по-дълбоко към обикновените предмети и да разберем как те са част от по-голяма мрежа от връзки и значения. Това е изкуство, което провокира размисъл и ни кара да преосмислим света около нас.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Нов сезон на „Бригада нов дом“ започва с кадри от Русе и очаквания за емоционални преобразявания
Suzi Quatro подготвя нов албум и турне в Обединеното кралство през 2026 година
Sterling K. Brown избира да работи в Лос Анджелис, за да бъде по-близо до семейството си
Сабрина Карпентър празнува година от издаването на Short n` Sweet и подготвя нов албум
Ново изкуство на независимостта
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Август
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Калейдоскоп
Макдуел не следи "Емили в Париж", но оценява актьорските качества на Лили Колинс
Авансцена
Марен Морис реагира на инцидент с неправомерно докосване по време на среща с фенове
Авансцена
Маги Дж. Куоли: Искам да работя само с вдъхновяващи режисьори
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.